איך לפרוץ דלת באופן עצמאי?

נתקעתם מחוץ לדלת הדירה או העסק, ואין לכם איך להיכנס? בין אם איבדתם את המפתח ובין אם המפתח לא מסתובב בפתח המנעול, לפני שנקרא לפורץ אפשר לנסות לפרוץ את המנעול באופן עצמאי (בית, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: CANVA)

פריצת מנעול דלת זה לא מדע טילים ולא כימיה גרעינית, ישנם כמה דברים מאוד פשוטים שצריך להבין ולבצע בכדי לשחרר את הנעילה.

אבל איך פריצה עצמאית מתבצעת? עם אילו כלים ניתן לאלתר פריצת מנעול? על שאלות אלו ועוד ננסה לענות במאמר הבא בכדי לסייע לכם בפעם הבאה שתיתקעו מחוץ לדלת.

שלב א'
ממה מורכב מנגנון נעילה?

לפני שאנחנו מנסים לפרוץ מנעול חשוב שנדע איך הוא עובד, מה הם החלקים המרכיבים אותו ומה תפקיד כל אחד מהם?

בית המנעול: החלק הכללי שבתוכו נמצאים כל רכיבי מנגנון הנעילה. חלק זה מתחבר לדלת.

קפיצים: קפיצים הם סלילים מתכת קופצניים שהתפקיד שלהם הוא לדחוף את הפינים כלפי מטה אל הצילינדר.

צילינדר: החלל אליו אנחנו מחדירים את המפתח, ברגע שהמפתח נכנס כמו שצריך לצילינדר שיני המפתח מרימות את הפינים בגובה הנכון ופותחות את הדלת.

פינים סוגרים: תפקידם לדאוג שהמנעול יישאר סגור כאשר אין מפתח בצילינדר, תהליך זה מתבצע בעזרת דחיפת הפינים הפותחים כלפי מטה.

פינים פותחים: הם באים במגע עם המפתח כאשר הוא מוכנס לצילינדר והם מרימים את הפינים הסוגרים והקפיצים כלפי מעלה.

שלב ב'
כיצד מתבצעת פריצת מנעול?

אחרי שלמדנו ממה מורכב המנעול, אנו צריכים להבין איך אנו מחקים את תנועת המפתח בכדי לפרוץ את המנעול, בסופו של דבר המטרה שאנו רוצים להשיג היא הרמת כל הפינים בבית המנעול אל התושבת שלהם, דבר זה ישחרר את הנעילה של הדלת, יש לדחוף את הפינים למעלה ולסובב בעזרת כלי הפריצה בכדי לבצע פעולה זו.

ישנם סוגים שונים של מנעולים ולכולם כמות פינים שונה בבית המנעול, ככל שכמות הפינים גדולה יותר כך רמת הקושי לפרוץ את המנעול עולה. כמובן שלפני שאנו נצליח לפרוץ מנעול עם 5 פינים אנחנו צריכים להתאמן על מנעול בעל פין אחד, תרגול יסייע לנו לפרוץ מנעול בזמן אמת, ניתן לקנות מנעול מכל מקום ולפרק אותו על מנת לתרגל את הליכי הפריצה לראות היכן הפינים נמצאים, באיזה גובה הם ומתי הם עולים ויורדים.

חשוב מאוד לתרגל את פריצת המנעול ולעלות ברמת הקושי, יש לתרגל פריצת מנעולים עם יותר ויותר פינים ככל שעובר הזמן ולהישאר סבלניים.

שלב ג'
הכלים בהם ניתן לפרוץ מנעול בזמן אמת

ישנם כלי פריצה מקצועיים שניתן לרכוש בחנויות מיוחדות או ברחבי האינטרנט, אך בהנחה שאתם לא מסוג האנשים שיסתובבו עם כלי פריצה עליהם, אפשר גם לקחת מפתח בצורת L או T וסיכה דקה.

יש להכניס את המפתח לחלל המפתח ולסובב על מנת לפתוח, תוך כדי פעולה זו יש להשחיל את הסיכה הדקה לחלל המנעול ולנסות "לדגדג" את הפינים של המנעול מכל מיני כיוונים שונים עד שכולם יורמו.

במידה ולא מתאפשר לבצע את השלבים הללו כנראה שישנה בעיה בדלת שמצריכה הזמנת איש מקצוע אשר יודע לבצע תיקון דלתות לסוג הדלת שברשותכם.

טיפ נוסף

בעיית מנעולנות נפוצה היא דלת טרוקה, דלת טרוקה הוא מצב שבו אנחנו רוצים לפתוח דלת מסוג שלא ניתן לפתוח מבחוץ כלומר דלת ללא ידית נעה אלא ידית סטטית.

פעולה זו ניתן לבצע על ידי גילוף פלסטיק מכל בקבוק, הפלסטיק צריך להיות משוטח לצורת קלף, גדול מספיק בשביל לכסות את כל שטח לשונית מנגנון הנעילה של הדלת אבל דק מספיק בשביל להיכנס בין הדלת למשקוף.

ברגע שהצלחנו להחדיר את קלף הפלסטיק יש לדחוף ולנער את הדלת, פעולה זו אמורה לפתוח את הדלת מבלי לגרום לה נזק.

השתתף בעריכת הכתבה :ליאל ערוסי

רוב המידע נלקח מאתר לוקינג

מידע נוסף נלקח מאתר וויקיפדיה

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר