מחנכים באי ודאות? הכתבה הזו בשבילכם

שנה"ל העתידה להיפתח בעוד פחות מחודש תביא איתה הוראה במתכונת חדשה, אחרת ויחד עם זאת גם אי בהירות לגבי ההתנהלות החינוכית, הלימודית והניהולית (לימודים)

הרב דר' שמואל שנהב (צילום: יח"צ | פלאש 90)

בחודשים האחרונים כולנו מתנהלים בעולם משתנה ובתנאי אי ודאות, הן בעולם האישי והן במרחב החינוכי. אופני הלמידה שינו את פניהם באופן כמעט מיידי, המורים נדרשו להוראה יצירתית, חלקה מרחוק, ולשמירה על מסגרת חינוכית הולמת לתלמידים, גם בתנאים שלא הכירו עד היום.

שנת הלימודים שעתידה להיפתח בעוד פחות מחודש תביא איתה הוראה במתכונת חדשה, אחרת ויחד עם זאת גם אי בהירות לגבי ההתנהלות החינוכית, הלימודית וכמובן הניהולית בתחילת השנה ובהמשכה.

מצבי אי הודאות הללו מאפיינים תקופות עמומות ולא צפויות ומכונים בשם VUCA , ראשי תיבות של המילים-Volatility תנודתיות- Uncertainty ┃ אי ודאות ┃ Complexity- מורכבות┃ - Ambiguity עמימות. למעשה מינוח זה מבטא את המצב בו נמצאים כולנו, אך רלוונטי במיוחד למנהלים ולמורים בתקופה זו.

אז איך מחנכים, מנהלים ומתנהלים בעידן בו הדבר הוודאי הידוע הוא אי הודאות?

אחד הכלים להתמודדות עם אתגרי אי הודאות היא ה"זמישות" – שילוב של המילים זמינות וגמישות ומשמעותה היא היכולת להגיב במהירות לשינויים סביבתיים, ולהתאים את עצמנו למגוון התפתחויות צפויות ובלתי צפויות.

את הזמישות, כמו גם דרכי התמודדות נוספים בעידן משתנה - צריך ללמוד. לשם כך, במכללה ירושלים, חידשו את תכניות הלימודים ומיקדו את מגוון המסלולים לתואר שני כך שהם יוכלו לתת מענה למחנכים ולמנהלי ההווה והעתיד

בתואר השני בניהול וארגון מערכות חינוך מושם הדגש גם על ניהול בתנאי אי ודאות. הסטודנטים מתנסים בסימולציות ניהוליות בעידן של שינויים תכופים ומיוחדים, חלקם צפויים וחלקם כלל לא! בקורס עיצוב זהות ניהולית אשר בו מדייקים את הסגנון הניהולי המותאם לך ולבית ספרך, חווים הסטודנטים חוויה של הכרות עם סגנונות ניהול משתנים/ מתחלפים ומגוונים בהתאם למציאויות משתנות!

התואר השני בהוראת תושב"ע ומחשבת ישראל שודרג עם דגש על פן טיפולי, כך שהוא מקנה גם כלים טיפוליים למורים ולמחנכים להתמודדות בתנאי אי ודאות/ משברים והתמודדויות שונות במשפחה ובחינוך (כל זאת בעזרת מקורות תורניים).

גם בתואר השני בהוראת המדעים והמתמטיקה ההוראה והלמידה הפכו למשמעותיים עם כלי למידה טכנולוגים בסדר חשיבה גבוה. כך מפתחים מיומנות בהוראת מדעים ומתמטיקה בעידן בו הטכנולוגיה משתנה ומתפתחת, וכך מכשירים את המורים להוראה ולמידה בעידן של שינויים משמעותיים בעולם המדע והטכנולוגיה.

אם כן, מסכם הרב דר' שמואל שנהב ראש בית הספר לתואר שני במכללה: "ה"אי ודאות" נלמדת בתוכניות השונות בתואר השני, נחווית ומקבלת משמעות יישומית מעניינת, וכל זאת בבחינת " בוודאי גם שם נמצא ה' יתברך.."

אם אתם מעוניינים להכין את עצמכם בוודאות לעידן אי הודאות, ללמוד ממורי המורים הטובים, המעניינים והמקצועיים ביותר, לקבל יותר בפחות זמן (ובפחות ממון.. מערך מלגות רחב) ולהצטרף אל אנשי ה"זמישות" שיצלחו את אתגרי התקופה - אתם מוזמנים להצטרף לאחד ממסלולי התואר השני במכללה ירושלים, פרטים ורישום אישי ומקוון באתר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר