שיפוצים 2020: החידושים והטיפים

עולם שיפוץ הבניינים התפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות. הסיבה לכך, היא מבנים ישנים שעם השנים צוברים נזקים, במעטפת החיצונית, וכמובן עם המודרניזציה והתפתחות בתנאי המגורים.

אילוסטרציה (צילום: יח"צ)

שדרוג המעטפת החיצונית

שדרוג המעטפת החיצונית הוא פעולה פופולרית שרבים בוחרים לעשות. עם הזמן בניינים רבים צוברים נזקים מהשמש, גשם, ואפילו בלאי טבעי של השנים. למשל, קירות מתקלפים, טיח ואבנים רופפות, חיפוי שהתבלה, איטום, וכל הטיפולים הנדרשים כדי להעניק לבניין מראה צעיר. תהליך השיפוץ של המעטפת החיצונית, כולל הנחת חיפוי חדש, בניית פיגומים בהתאם לצורך, גידור הבניין כדי לשמור על אזור העבודה בטוח לשימוש, והצבה של מכולה לפינוי פסולת הבניין. קחו בחשבון את עלות של כיסוי החלונות כדי להגן עליהם, והגנה על מזגנים, צינורות וכן הלאה. כדאי לדבר עם קבלן בניין, ולבקש הצעת מחיר מסודרת ולהבין מה היא כוללת.

לא רק היופי של הבניין

אחד הדברים שחשוב להבין, הוא ששיפוץ חזית הבניין לא רק מאפשר מראה אסתטי וחדיש, אלא גם משפר את יכולות הבידוד. הבידוד מתייחס כמובן לבידוד רעשים מבחוץ, וגם את בידוד הטמפרטורה, של חום וקור. אפשר לומר שבכוחו של שיפוץ הבניין לשפר את איכות החיים.

האם כל הדיירים חייבים להסכים לפני שמשפצים את הבניין?

לא רבים יודעים, אבל צריך להגיע להסכמה של 66 אחוזים מהדיירים לפחות. שלב זה לוקח די הרבה זמן של משא ומתן, כאשר קיימות דעות שונות בין הדיירים, ולוקח זמן לגשר על הפער. חשוב לקחת זאת בחשבון, ולהקדיש לכך את הזמן, שהדברים לוקחים את הזמן, סבלנות והרבה אנרגיה. וועד הבית יוכל לרכז את העניין.

עבודות שיפוצים בפנים הבניין

עבודות נפוצות בתחום שיפוץ בניינים הם שיפוץ הלובי וחדרי המדרגות, שהם הפנים של הבניין אליהם נכנסים אורחים ודיירים. בנוסף, נוכל לראות גם החלפת מדרגות, חיזוק עמודים, עבודות צבע, איטום, והרשימה עוד ארוכה. ברגע שתיצרו קשר עם קבלן בניין, הוא יוכל לעזור לכם להחליט אילו עבודות אתם רוצים לעשות בבניין, ואילו עבודות אינן נחוצות. קיימות עבודות שחובה לעשות מבחינת תחזוקה, קיימות עבודות אסתטיות, וקיימות עבודות "בונוס". צרו יחד סדר עדיפויות, והחליטו על תוכנית פעולה.

קבלן בניין

לפני שבוחרים קבלן בניין, חשוב לבקש לראות עבודות קודמות של הקבלן. אם אתם רוצים להוסיף מעלית בבניין, תוכלו אפילו לבקר בבניין בו הקבלן שלכם התקין את המעלית, על מנת לבחון אותה ואת שילובה בבניין. הרבה פעמים, מה שקורה הוא שבניין אחד בשכונה מתחיל הליך מסוים של שיפוץ, השכנים שומעים את הרעשים, רואים את המכולה, הפיגומים, וההתרחשות, ניגשים לדבר עם השכנים ומהר מאוד הם רוצים גם. הרבה פעמים כמה בניינים ברחוב הם בעלי מראה זהה, מה שאומר ששיפוץ שהתבצע בבניין אחד ברחוב, יכול לגרור שיפוצים זהים באותו רחוב. כך תוכלו לבקש מהשכנים החביבים הנחיות, דגשים וסיוע בהנפקת ההיתרים הרלוונטיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר