גל פניות להצלה בעקבות המשדר המיוחד לרגל 70 שנות פעילות יד לאחים

משדר הצדעה מיוחד שנערך בערוץ 20 לרגל 70 שנה לפעילות יד לאחים הביא עמו גל אדיר של פניות למוקד החירום של הארגון • במשדר ניתנה הצצה לפעילות הארגון באמצעות סדרת כתבות מהשטח, פאנלים מתחלפים שעסקו במגוון נושאים והופעה של אהרן רזאל וישי לפידות • יד לאחים :"הציבור נחשף לראשונה לפעילות האדירה של הארגון, שנעשית מטבע הדברים רחוק מן העין. בשעות אלו אנו שוקדים על התיקים החדשים שהגיעו לפתחנו בעקבות המשדר ומקווים להביא גם לאותם נשים וילדים את הנס ואת אור החנוכה הפרטי שלהם" (חרדים, מקודם)

(צילום: יד לאחים)

משדר הצדעה מיוחד ששודר ביום רביעי האחרון בערוץ 20 בטלוויזיה, לרגל 70 שנה לפעילות ההצלה של יד לאחים, הביא להדים רבים ולגל פניות אדיר למוקד החירום של הארגון.

משדר ההצדעה ששודר מבניני האומה ביום רביעי, כ"ד בכסלו, בין השעות 21:00 בלילה ל-1:00 לפנות בוקר, תוכנן להיערך בכוונה תחילה בערב חג החנוכה, כדי לסמן את האור והתקווה שמביא יד לאחים לאותם יהודים אובדים.

במסגרת המשדר נערכו פאנלים רבים עם ראשי הארגון, עם אנשי תקשורת שנחשפו לפעילות הברוכה והעניפה, עובדות סוציאליות, נשים שאימצו משפחות שחולצו, נציג הצוות המשפטי, מרצות מוכרות, וכן עם אנשי מחלקת הבטחון, ניצולות וילדיהן – שחלקם הופיעו בפנים מוסתרות מחשש לחייהם.

בין לבין הופיעו לכל אורך הערב האמנים אהרן רזאל וישי לפידות שבחרו בשירים של תקווה, אמונה ובטחון, והעידו כי הדבר מסמל בשבילם את פעילות יד לאחים ואת התקווה שהיא מביאה בכנפיה.

אהרון רזאל (יד לאחים)
ישי לפידות במופע (יד לאחים)

רגעי השיא של ערב ההצדעה היו מספר כתבות ששידרו כתבי הערוץ. בכתבה המרכזית ניתן היה לראות חילוץ דרמטי שערכה מחלקת הביטחון של הארגון של אישה יהודייה וילדיה שהיו בסכנת חיים מידית, מכפר עויין בעומק השומרון. כתבה אחרת סיקרה את סיפורה של מיכל, אישה יהודייה שהסכימה להופיע בפנים גלויות ולספר על מנת הסבל והייסורים שהיו מנת חלקה תחת בעלה המוסלמי. "ביום שאמרתי לו שאני רוצה להתגרש, הוא חתך אותי עם סכין ואיים שיהרוג אותי כי נישואין הם לכל החיים" העידה בבכי.

כתבה נוספת שריגשה את הצופים עסקה בסיפורם של החונכים והחונכות שעוזרים לילדים שחולצו מהכפרים הערביים לחזור לעם ישראל. הכתבה התמקדה בדמותו של יוסי, שחולץ עם אימו מכפר ערבי, והצופים יכלו לראות כיצד הוא עושה את צעדיו הראשונים בלימוד הקריאה בשפה העברית, תוך מבטא ערבי כבד, וכיצד שנה לאחר מכן הוא עולה לתורה ברחבת הכותל המערבי וקורא בתורה כבקי ורגיל. הכתבה האחרונה התמקדה במוקד החירום של הארגון והציגה בשעת אמת פניות דחופות להצלה שהתקבלו מנשים ששיוועו לעזרה כדי לסיים את מנת הייסורים שהפכו למנת חלקן.

במוקד יד לאחים מעידים כי המשדר, שחלקו פנה אל הצופים וביקש את תמיכתם נוכח הפעילות שהם עדים לה מקרוב, גרר גל פניות חסר תקדים לארגון. "בשעות הבודדות בהן נערך המשדר הוצפנו בלמעלה מ-1,000 טלפונים שהגיעו למוקד. חלק מהפניות היו של יהודים יקרים שהחליטו להיות שותפים במצווה הגדולה והנדירה של פדיון שבויים, חלק אחר היה של אנשים שביקשו לעודד אותנו ולתמוך בנו, והחלק החשוב ביותר בעינינו, היה של פניות לעזרה, מאנשים שמכירים מקרוב נשים שנמצאות במצוקה דומה. לשמחתנו, גל הטלפונים הזה לא פסק לרגע ונמשך כל העת. מידי יום אנו מקבלים שטף של קריאות לעזרה מאנשים שנחשפו לפעילותנו בעקבות המשדר".

בהנהלת יד לאחים אומרים "בערב ההצדעה המיוחד הציבור נחשף לראשונה אי-פעם בצורה כה גלויה לפעילות הארגון שנעשית מטבע הדברים רחוק מן העין. בשעות אלו אנו כבר שוקדים על התיקים החדשים שהגיעו לפתחנו בעקבות המשדר ואנו תפילה ותקווה כי נביא גם לאותם נשים וילדים את הנס ואת אור החנוכה הפרטי שלהם".

לצפיה בשידור חוזר של המשדר לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר