התאמה, הסברה וביצוע: 'לאומית' נערכת למבצע החיסונים לקורונה

בתוך ימים ספורים יתחילו אזרחי ישראל להתחסן לנגיף הקורונה, וב'לאומית שירותי בריאות' הושלמה ההיערכות למבצע החיסונים הגדול של הלקוחות • מנכ"ל לאומית חיים פרננדס בראיון מיוחד על ההיערכות, החיסונים והיום שאחרי (קורונה, מקודם)

מנכ"ל לאומית חיים פרננדס (צילום: פלאש 90)

ב'לאומית שירותי בריאות' השלימו השבוע את ההיערכות לקראת תחילת מבצע החיסונים הגדול במהלכו יתחסנו אזרחי ישראל מפני נגיף קורונה במטרה לאפשר בטווח של שבועות עד חודשים חזרה מדורגת לשגרה.

"אנחנו נחסן את המבוטחים שלנו בלאומית גם בתוך מרפאות אבל לא רק, נעשה את זה גם במתחמים חיצוניים וגם נעזר במתחם ענק במרכז הירידים גני התערוכה, כך שהפריסה תהיה בכל רחבי הארץ", מספר מנכ"ל לאומית חיים פרננדס. לדבריו, "אנחנו דואגים שבכל התחנות האלה יהיה מספיק כוח אדם אחיות ואחים סטודנטים לסיעוד".

איך החיסון יתבצע? באמצעות זימון תור או שהקופה תפנה למטופלים? "אנחנו גם נרצה ונזמין את המבוטחים שלנו לבוא ולקבוע תור. וגם נפנה לאוכלוסיות מסוימות ובעיקר אוכלוסיות בסיכון, אוכלוסיות מבוגרות ונזמין אותם להתחסן, כשכמובן באותו מעמד לקביעת התור בזמן שהמבוטח קובע את התור הוא יקבע שני תורים: את התור הראשון בשביל המנה הראשונה ותור נוסף כעבור 21 יום עבור המנה השנייה".

מה יהיו סדרי העדיפויות? קודם כל רק האוכלוסייה בסיכון תקבל את החיסונים או שיש כמות מספקת לכולם כבר בשלב הראשון? " הנושא הזה נמצא בראש ובראשונה באחריות של משרד הבריאות בתור הגורם שמתכלל את כל המבצע הגדול והמורכב הזה. אני חושב שכלל הזהב צריך להיות פה אצבע על הדופק. כלומר: אנחנו יודעים שיש לנו כמות חיסונים נתונה שתלך ותגדל במהלך השבועות הקרובים, ומצד שני יש את צד הביקוש. אין ספק שהתיעדוף הראשון צריך ללכת לקבוצות בסיכון, אבל, ולזה אני מתכוון כשאני אומר אצבע על הדופק, נצטרך ללוות את זה מקרוב, ואם נראה שהתנאים מאפשרים יהיה נכון לאפשר לאוכלוסיות נוספות להתחסן".

מה זה תנאים מאפשרים? "כשמצד אחד הכמות גדולה ומצד שני הביקוש מספיק ברמה כזו שאנחנו יכולים לקרוא לעוד ועוד אנשים לבוא ולהתחסן כנגד הקורונה".

איך נראית בשטח ההתעניינות בנוגע לחיסונים? "יש התעניינות רבה הן במוקדים הטלפונים, הן באתר והן במרכזים הרפואיים שלנו. אנחנו משיבים לכל מי שפונה. אנחנו מנסים להפיג את כל החששות שיש סביב הנושא הזה החיסונים האלה".

מה באמת אתם אומרים למי שחוששים מהחיסון הזה והשפעותיו? "החיסונים הם יעילים ובטוחים. הם נוסו ביחס לאוכלוסייה גדולה מאוד של עשרות אלפי אנשים בארצות הברית, הם קיבלו אישורים מסודרים מגופים חיצוניים ובלתי תלויים...אנחנו מנסים להפיג את כל אותם חששות שקיימים בקרב המבוטחים ואומרים להם החיסון בטוח החיסון יעיל וזה הדבר הנכון לעשות לבוא ולהתחסן".

מאחר ובכל זאת מדובר בחיסון חדש, יהיה איזה פיקוח כדי לעקוב אחרי ההשלכות שלו? "בפירוש כן. משרד הבריאות קבע כללים מסודרים בעניין ואנחנו נערכים לזה...נעקוב אחרי כל מי שנחסן גם אחרי המנה הראשונה וגם אחרי המנה השנייה. נחפש לראות אם ישנן תופעות לוואי. נדווח אונליין אחרי כל חיסון למשרד הבריאות למאגר מידע משותף שהמשרד בונה עבור כל המתחסנים כמובן שאם יהיה צורך להרים דגל או לשנות משהו בהתוויות או לשנות משהו בכללים במינונים - המשרד יהיה ער ודרוך באמצעות הנתונים שיקבל מכל קופות החולים וידע לעשות התאמות במדיניות".

מר פרננדס מדגיש כי "הופעת תופעות לוואי אחרי חיסונים זה דבר שקורה ומקובל בהרבה מאוד חיסונים כולל בחיסוני השפעת. החיסון שאנחנו מדברים עליו כרגע הוא ללא הווירוס עצמו וזה יתרון נוסף מבחינת יעילות ובטיחות".

לסיום, כרגע יש לכם את החיסונים של פייזר, כשיגיעו בקרוב מאוד גם החיסונים של מודרנה וחברות נוספות – תהיה התאמה של החיסון לפי חולה? "זה משהו שהמשרד יצטרך לשקול בהמשך. צריך לזכור שגם החיסון של פייזר וגם החיסון של מודרנה קיבלו את האישורים. בשורה התחתונה הדבר הנכון הוא לבוא ולהתחסן. זה המקום גם להזכיר אפי שמי שמתחסן יזכה לקבל מהמדינה דרכון ירוק ככה שבאופן אישי יוסרו ממנו כל הגבלות התנועה, הבידודים וכו".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר