יֵשׁ קונֶֹה עולָֹמו בְּשָׁנָה אַחַת

כלל ישראל מתאחד בלימוד 'הדף היומי' במשניות

הרב שמואל הלפרין מי שבימים אלה מפיץ בכל רחבי תבל את בשורת לימוד 'הדף היומי' במשניות מספר בשיחה מיוחדת עם כיכר על המיזם המיוחד שאלפים כבר הצטרפו אליו • תמיכתם של מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות • הקו הטלפוני, חלוקת אלפי ספרי משניות חינם ללומדים והגרלת ענק (מעניין, מקודם)

הרב שמואל הלפרין אצל האדמו"ר מויזניץ (צילום: באדיבות המצלם)

"מהפכות גדולות - קבע היסטוריון נודע - מתחילות בהבזק של רגע מואר בליבו של אדם יחיד". הפעם, האדם היחיד הזה אינו אחר מאשר הרב שמואל הלפרין, בנו של איש הספר הבלתי נשכח הרה"ג ר' רפאל הלפרין ז"ל.

באותו רגע מואר הוא החליט להקים את המקבילה של 'הדף היומי' בתלמוד-בבלי, ולהפיץ את לימוד 'הדף היומי' בששה סדרי משנה. פחות משנה חלפה מרגע ההחלטה וכבר יש אלפי-אלפי לומדים שהצטרפו למיזם הענק. אלפים שמספרם רק הולך וגדל מיום ליום וכעבור שנה, בשלהי תשפ"א בואכה תשפ"ב, יזכו רבבות אלפי ישראל ללאוט ברגש: "הדרן עלך, ששה סדרי משנה!"

ניתן להצטרף ישירות בוואצאפ>>

מתי היה הרגע בו גמלה ההחלטה בליבך, אותה החלטה העומדת לשנות את חייהם של רבבות?

"ההחלטה גמלה לאחר פטירתה של אמי מורתי מרת ברטינה סימונה בת הרב חנוך, עליה השלום. אשתו הנאמנה של אבי מורי הרב רפאל הלפרין זכרונו לברכה ומי שעמדה לימינו בכל מפעליו הגדולים לה' ולתורתו. האמת שכשבועיים קודם לכן נתקלתי בכרך המיוחד הזה המאגד בתוכו את כל ששה סדרי משנה עם ביאור משולב, מתומצת ובהיר, אבל עם פטירתה של אמי, הריני כפרת משכבה, החלטתי להפוך את לימוד המשניות היומי לנחלת הכלל כולו". וכך נוצרת מהפיכה תורנית-רוחנית, מהפיכה שנמצאת עדיין בשלב ההתהוות. "כשסבי, הרה"ח ר' חיים יעקב הלפרין זצ"ל - מספר ר' שמואל - הקים את שכונת 'זכרון מאיר' בבני-ברק של פעם, הוא קרא לה בשמה, על שמו ולזכרו של רבה של לובלין, רבי מאיר שפירא זצוק"ל. נימוק היה עמו: מאחר ורבה של לובלין ומייסדה של 'חכמי לובלין' המעטירה, לא הותיר אחריו צאצאים, כמה נכון יהיה לשמר את זכרו על-ידי הקמת שכונה על שמו בעיר התורה הנבנית על אדמת ארץ-הקודש. שנים חלפו וההיסטוריה הוכיחה שאין עוד 'גדול' שנפטר באירופה שלפני המלחמה, שיש לו כה הרבה זוכרים. מאות אלפי יהודים לומדים מדי יום את 'הדף היומי' וקובעים גַלְעֵד נצחי למחולל הגדול".

מקבל את ברכתו של חכם שלום כהן

לדידו של ר' שמואל הלפרין, נחלת ששה-סדרי-משנה, צריכה לשגשג לא פחות מאשר 'הדף היומי': "הרי לימוד המשנה אף קל יותר מלימוד הגמרא. המשנה אינה כתובה בארמית ואין בה סוגיות קשות וסבוכות, ובכלל, המשנה גם קצרה יותר ובלימוד קבוע של עשר דקות עד רבע שעה ביום, אפשר לזכות לסיים 'ששה סדרי משנה' מדי שנה בשנה".

ניתן להצטרף ישירות בוואצאפ>>

לא חלפו יותר מימים ספורים. לוח־ השנה, שגם ככה כבר עמד לקראת תלישת האחרון שבדפיו, לא הספיק אפילו להגיע לסופו וכבר יצאה לעולם בשורת הלימוד היומי בששה סדרי משנה מתוך קריאה לכל יהודי ויהודי להצטרף אל שורות לומדי המשניות בלימוד יומי קצר, להצטרף אל המאות שהפכו כבר לאלפים ובעוד שבועות כבר יעמדו על רבבות. בעידודם וברכת של מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א - אשר חלקם מצרפים את קריאותיהם הנלהבות בימים אלה ממש - החלו מתפרסמות שלל הדרכים בהן אפשר להצטרף אל אוּמַת המשנה היומית, כשר' שמואל הלפרין דואג שכל יהודי ויהודי סביב הגלובוס, תהיה לו דרך אישית משלו להתחבר למשניות הקדושות, לרוחו של רבי יהודה הנשיא - מחבר המשנה. ובעיקר, אל ריבון העולמים, נותן התורה.

הרב יגאל כהן

מה הדרכים בהן יכול אדם להתחבר ללימוד היומי של המשניות?

"אפשר בהתחברות טלפונית יום- יומית. אפשר על-ידי לימוד בכרכי המשניות המבוארות 'דף ליום' - אותם אנו גם מחלקים חינם לכל המצטרפים. ויש גם דרכים דיגיטליות שנועדו להגיע ליהודים בכל העולם, המקבלים בצורה ממוחשבת מדי יום את 'הדף היומי' במהדורה המבוארת ומאירת העיניים, בתוספת הקלטה קולית קצרה, כעשר דקות אורכה, המכילה שיעור ברור ותמציתי".

הדרך הפשוטה ביותר, היא הדרך הטלפונית - מחייגים ל'קול המשניות' 04-3749087 ומקשיבים לשיעור יומי קצר הנמסר על- ידי טובי מגידי השיעורים.

בשיעור קצר זה, רוכשים הבנה מלאה ב'דף היומי' במשניות תוך דקות ספורות ומתקדמים בצעדי ענק. הנה, רק התחיל המחזור הראשון של לימוד המשנה - בראש-השנה השתא הכא - וביום הכיפורים כבר סיימו את כל משניות ברכות. והכל, על-ידי לימוד של דקות ספורות מדי יום. ומי לא מסוגל להקדיש מספר דקות ללימוד יומי? כשזה נעשה טלפונית, אפשר גם לעשות את זה בכל מקום ומכל מקום. בתור בסופרמרקט או באוטובוס העירוני, בהמתנה ובעיכוב וסתם בדקות של בוקר, צהריים או ערב. מחייגים ומאזינים לשיעור היומי ומקבלים האזנה. מתקדמים צעד אחד נוסף - אחד מתוך שלוש מאות שישים וחמשה - לקראת סיום כל ששת סדרי המשנה.

תגובות משתתפים בפרויקט הדף היומי במשניות

בלימוד הטלפוני ישנה אפשרות להירשם לקבלת תזכורת יומית. "כשאתה מקבל גם תזכורת יום-יומית שעליך להשלים את הלימוד היומי במשנה - מסכם ר' שמואל - קל לך יותר להתקדם לעבר המטרה הגדולה של סיום ש"ס משניות כולו. מזכירים לך, מכינים עבורך שיעור קצר ונהיר - נותר לך רק לחייג ולקנות את עולמך בדקות יומיות בודדות". לצד זאת יש כמובן את האפשרות הווירטואלית-ממוחשבת אשר הנרשמים אליה מקבלים מדי יום קבצים דיגיטליים עם הדף היומי ועם השיעורים, כזכור.

ומה באשר הספרים המודפסים?

"לא מדובר בספר חדש - מבהיר ר' שמואל הלפרין - את 'המשניות המבוארות' מבית 'מכון מאור חיים' המחולקות לפי 'דף ליום', מכירים רבים מאד. מאז יצאה המהדורה (בכרך אחד גדול או במהדורת כיס מחולקת), צהלו רבים ועטו על המציאה בדמות משנה המסודרת עם תאריכים. כל יום - לומדים דף אחד בדיוק דף עם ביאור צמוד ובהיר.

כעת אנו קוראים לציבור להתחבר וללמוד מתוך ספרי המשניות הללו - או לכל הפחות לפי הסדר עליו הם הושתתו, סדר המביא את הלומד לסיים את ש"ס משניות כולו אחת לשנה".

ניתן להצטרף ישירות בוואצאפ>>

הרב הלפרין לא מסתפק בלהגיד: צאו לחנויות הספרים ורכשו את 'המשניות המבוארות' (למרות שהוא מגלה לנו, מאחורי הקלעים, שהוא פועל כעת להסדר מיוחד עם רשת ספרי 'אור החיים', שימכרו את המשניות המבוארות במחיר מוזל בהנחה משמעותית - לכבוד אלפי ורבבות המצטרפים החדשים. חַכּוּ להפתעות).

ביוזמה פעלתנית הוציא הרב הלפרין בשבועיים החולפים להדפסה 'מהדורה מיוחדת' של כרכי המשניות המבוארות - לחלוקה חינם אין כסף לכל המקבל על עצמו להצטרף אל לומדי המשניות דבר יום ביומו וכל הקודם זוכה. מהדורה אחת של אלפיים ספרי משניות המחולקות חינם (מחירם הרשמי בחנויות הספרים המובילות: 72 ש"ח!), כבר הודפסה וכבר מחולקת למצטרפים. מהדורה נוספת מתכננת את עלייתה על מכבש הדפוס.

"בינתיים, בעקבות הסגר המקשה את השינוע והקמת מוקדי חלוקה מסודרים בכל הריכוזים החרדיים, ישנם שני מוקדי חלוקה, בירושלים ובבני-ברק. כל החפץ להצטרף אל לומדי המשניות ולהיות חלק מהמהפכה הגדולה והמתהווה, מוזמן בלבביות לחייג אל מוקד ההצטרפות - 073-3210797 ולאסוף את המתנה הייחודית, את הכרך הנכסף המכיל את כל ששה סדרי משנה עם הביאור התמציתי".

מלבד עצם השיעורים הטלפוניים החינמיים וחלוקת ספרי המשניות הרבים, חינם אין כסף, מתוך מטרה לדרבן את הלומדים ולעבות את שורות קובעי עתים במשניות דבר יום ביומו, נכנסים כל המצטרפים להגרלה מיוחדת על תלוש ייחודי לרכישת מוצרי חשמל בסך 5,000 ש"ח. הדרבון כבר כאן. הלומדים הרבים - גם הם כבר כאן.

עכשיו נותרה ההזדמנות לכל מי שעדיין לא הצטרף, לקפוץ אל הרכבת המהירה השועטת בחיפזון, דף אחר דף, פרק אחר פרק, בדרכה אל התחנה הסופית - סיום ששה סדרי משנה - וחוזר חלילה.

הסכמה הבנתי שזכיתם להתקבל במאור פנים בבתי גדולי ומאורי ישראל...

"אכן. זכינו להיכנס אל מרנן ורבנן שרי התורה והחסידות שליט"א, כ"ק מרנן גדולי האדמו"רים שליט"א, כגון כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א, כ"ק מרן אדמו"ר מגור שליט"א וכ"ק מרן אדמו"ר מצאנז שליט"א. ובקרוב נוסיף לקבל את ברכתם של יתר שרי התורה והחסידות שליט"א. קיבלנו גם את ברכת קדשו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א ואת עידודו הנלהב בצירוף איחולו של מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, רבה של רמת־ אלחנן. לצד מאורי יהדות המזרח, מרנן ורבנן שליט"א. כולם כאחד - עיניהם של ישראל - מעודדים בהתלהבות יתירה את לימוד המשניות".

בכרוז מיוחד עליו חותמים גדולי ישראל, כרוז אשר הוגה ותוקן בידי הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, נכתב:

"כאשר התעוררו לתקן לימוד 'דף היומי' במשניות, שעל-ידי סדר לימוד קבע יתאחדו כל כלל ישראל לסיים את כל הש"ס משניות בשנה אחת; מן הראוי שכל אחד שאינו לומד דף היומי גמרא, שישתדל להצטרף לציבור בלימוד המשניות לפי הסדר שנקבע, וכבר אמרו חז"ל 'הוי רץ למשנה', וכל אמרו 'כל השונה הלכות בכל יום, מובטח לו שהוא בן עולם-הבא'. ובזכות לימוד התורה דרבים וסיום המשניות בסדר זה, ימלא השי"ת כל משאלות ליבם לטובה ולביאת גואל צדק, במהרה בימינו, אמן".

גדולי הרבנים שליט"א אף הוקלטו בשיחות חיזוק קצרות וייעודיות בהן עוררו בחשיבות לימוד המשניות בלימוד יומי קבוע.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, שח:

"הכתוב אומר 'מאשר שמנה לחמו והוא יתן מעדני מלך'. ובזוהר-הקדוש מובא שאשר בן יעקב משבטי י-ה, הוא הממונה השמיימי על לימוד המשניות, המיניסטר של ששה סדרי משנה. הדא הוא דכתיב מאשר 'שמנה', אותיות 'משנה'. והוא יתן מעדני מלך - אשר בן יעקב נותן מעדני מלך והשפעות טובות לכל ההוגה ומתמיד בלימוד המשניות. אותה השפעה ואותם 'מעדני מלך' נדרשים לנו במיוחד בתקופה זו בה העולם כולו מבולבל ורוצה להינצל ממדווה הקורונה. על כן יתפוס כל אחד את לימוד המשניות".

מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א ציין שמלבד כל המעלות בלימוד המשניות, יש בזה מעלה נוספת של מניעת ביטול תורה. הוא סיפר על אביו, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל אשר בכל רגע פנוי היה משנן משניות או שולחן-ערוך. "כשמשננים ויודעים משניות בעל-פה, זה עוזר להינצל מביטול תורה כשבכל רגע שמתפנה, כש־ ממתינים וכיוצא בזה, אפשר ללמוד פרקי משניות".

הגרב"מ אזרחי:

הרב שמעון בעדני:

הרב ישראל מאיר לאו:

הרב גרוסמן:

הרב מאיר מזוז:

הרב ראובן אלבז:

הרב שלמה משה עמר:

הרב דוד יוסף:

הרב דוד לאו:

הרב שמואל רבינוביץ:

איך המשוב של 'כלל ישראל' ליוזמה הנאדרת בקודש?

תחילה מונה הרב הלפרין את גלי המצטרפים הבלתי פוסקים "עמך ישראל רוצים להיות דבוקים בתורה. מרגש לראות כמה יהודים מצטרפים, עוד ועוד, כולם רוצים להתאחד עם התורה הקדושה". לא הרבה זמן חלף מאז פרוץ המיזם ועד כתיבת השורות, ואלפי יהודים הצטרפו למיזם, מי בטלפון, מי על-ידי הלימוד בספר המחולק ומי בצורה הדיגיטלית. "מדובר ביהודים מכל קצווי תבל. לא יאומן כי יסופר.

קיבלתי טלפונים נרגשים מלונדון וממיאמי, מצרפת ומאיטליה. בכל מקום יהודים מצטרפים אל היוזמה הגדולה ועושים ביחד את מהפכת 'ששה סדרי משנה'". וההתרגשות אכן רבה. המחזור הראשון רק התחיל וכבר מחייגים אנשים ומספרים על שינוי שהחל בחייהם, הם כבר מרגישים בבית פנימה את אור התורה, את ההתעלות הרבה. אחד שלח לי תמונה של שולחן חגיגי עמוס בכל טוב וכתב לי: "זו הסעודה החגיגית שערכנו בבית לכל המשפחה לקראת תחילת לימוד המשניות מתוך ייחול שבסיום השנה נוכל לערוך סעודה גדולה פי כמה וכמה לקראת סיום המשנה". ועוד כהנה וכהנה, בלי סוף.

את שיחתו מבקש הרב שמואל הלפרין לחתום עם מסר חד-משמעי: "עם ישראל. הצטרפו גם אתם להיות מאנשי המהפכה. במיוחד מי שאינו לומד 'דף היומי' - אבל גם מי שלומד את 'הדף היומי', הרי בששה סדרי משנה ישנן משניות רבות שאין עליהן גמרא - מדובר במאמץ קל שבקלים, עשר דקות ביום בלבד וגם אתם תזכו בעוד שנה לסיים את של ש"ס משניות.

ובשלהי השנה, כשהקורונה האיומה תהיה נחלת העבר וכולנו נאפסן את המסכות בתיבת הנוסטלגיה עמוק-עמוק בבוידם, נתאסף יחדיו, רבבות אלפי ישראל בסיום ש"ס משניות הגדול והחגיגי ב'יד אליהו' בתל-אביב. המקום שאירח את הוועידות הגדולות אשר לעולם התורה והחסידות. וכולנו יחדיו, רבבות-רבבות, נשאג מתוך גילת לב: "הדרן עלך ששה סדרי משנה - - -"

ניתן להצטרף ישירות בוואצאפ>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר