רגע לפני הגבלות הסגר השלישי:

זוכי הגרלת יד לאחים הכניסו ס"ת לקלויז החדש של ברסלב

משפחת כהן משכונת 'בית ישראל' בירושלים הכניסה ברוב פאר והדר את ספר התורה בו זכתה בהגרלת יד לאחים בקרב השותפים לפעילות הקודש לפדיון שבויים, לעילוי נשמת אביהם * "תמיד רצינו לעשות זאת, אבל הבנו שזה משהו שנאלץ לוותר עליו בכאב לב, שכן משפחה ממוצעת אינה יכולה לעמוד בהוצאות כה מרובות" העידו בני המשפחה * ספר התורה הוכנס לבית הכנסת החדש של חסידי ברסלב ברמת בית שמש ג', שלא זכה עד כה בספר תורה משלו * הגב' כהן: "צמצמתי הוצאות אחרות, אבל את התרומה לפעילות יד לאחים לעולם לא הפסקתי והנה בזכות זאת זיכה אותי השם יתברך להכניס ספר תורה מהודר לעילוי נשמת בעלי" (חרדים, מקודם)

הרהח ר שמעון ישראל שפירא, והרהח אפרים נחמן אנשין (צילום: יד לאחים)

רבים מתושבי ירושלים ורמת בית שמש ג' השתתפו בהכנסת ספר תורה מרגשת של משפחת כהן משכונת 'בית ישראל'.

ספר התורה המהודר הוענק למשפחה במתנה לאחר שזו זכתה בו בהגרלה המסורתית שעורך יד לאחים על ספר תורה בכל שנה בערב חג השבועות, חג מתן תורתנו, בין כל השותפים לפעילות הוקדש לפדיון שבויים.

כמו במקרים אחרים, גם במקרה הזה חלמה משפחת כהן להכניס ספר תורה לעילוי נשמת ראש המשפחה, הרה"ח ר' ראובן געציל ז"ל שהלך לעולמו לפני כעשור, אולם החלום הזה לא הצליח להבשיל לכדי מעשה, לאור ההוצאות המרובות הכרוכות בכתיבת והכנסת ספר תורה. "תמיד רצינו לעשות זאת, אבל לא חלמנו שבאמת נזכה, שכן משפחה ממוצעת אינה יכולה לעמוד בהוצאות כה מרובות" העידו בני המשפחה.

אבל אז, בערב חג השבועות קיבלה גב' כהן את שיחת הטלפון המפתיעה מיד לאחים, והבינה שחלומם מתגשם.

האותיות האחרונות של ספר התורה המהודר והמפואר נכתבו בבית המשפחה, כשלאירוע הצנוע התכנסו ובאו כלל ילדיו ונכדיו של הרב כהן ז"ל, ובנוכחותם כיבדו בין היתר הגה''ח ר' שמואל משה קרמר, הגה''ח ר' שמעון ישראל שפירא, והגה"ח אפרים נחמן אנשין - מזקני וחשובי חסידי ברסלב.

מבית המשפחה הובהל הספר אחר כבוד לביתו של זקן רבני ברסלב, הרה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א, שחרף הימצאותו ב"קפסולה" קיבל את בני המשפחה, כתב את האות האחרונה בספר התורה ועמד על יופיו של הספר ולאחר מכן קיבל את נציגי יד לאחים, שמע מהם על הפעילות הענפה להצלת שבויים ועל ההגרלה על ספר התורה, ובירך אותם.

אחרי תהלוכה קצרה שנערכה ברחובות שכונת 'בית ישראל', עלו בני המשפחה וידידים על אוטובוס מיוחד, והסיע אותם לבית המדרש החדש של חסידי ברסלב שנחנך רק לפני כמה חודשים ברמת בית שמש ג'. מתפללי בית המדרש החדש לא הצליחו להשיג ספר תורה משלהם, והם נאלצו לשאול ספר מאחד מבתי הכנסת הוותיקים בעיר. "הכנסת ספר התורה לבית המדרש הייתה בגדר הגשמת חלום גם עבורנו" אמר אחד ממתפללי בית הכנסת "ולכן קשה לתאר את גודל השמחה של מתפללי בית הכנסת שרקדו וכרכרו בכל עוז".

אחרי שעה ארוכה של ריקודים שבהם נטלו חלק כל מתפללי בית הכנסת ותושבים אחרים המתגוררים בשכונה ובראשם הגה''ח ר' הרב צבי ליברמנש רבה של ביהמ"ד דחסידי ברסלב רמת בבית שמש ג' שם הוכנס ספר התורה בהתרגשות רבה להיכל בית הכנסת.

בני משפחת כהן ביקשו להודות בשמם ובשם אימם האלמנה, האישה החשובה מרת שרה לאה כהן לפעילי יד לאחים המסורים שארגנו את הכנסת ספר התורה מהחל ועד כלה הר"ר חיים אייזנברג, הר"ר משה כהן הר"ר חיים קאהן.

הגב' כהן סיפרה בהתרגשות כי גם במצבים כלכליים קשים שהגיעו לפתחה בשנים האחרונות, היא מעולם לא חשבה לבטל את הוראת הקבע שלה לפעילות יד לאחים לפדיון שבויים "צמצמתי הוצאות אחרות, אבל את התרומה לפעילות יד לאחים לעולם לא הפסקתי. בכל פעם שקראתי על פעילות יד לאחים להצלת נפשות אובדות, התמלאתי שמחה ביודעי שיש לי חלק בזה ואני מאמינה שבזכות זאת זיכה אותי השם יתברך להכניס ספר תורה מהודר לעילוי נשמת בעלי, מתנת יד לאחים".

במשפחת כהן מציינים עוד את הנדיבות של ארגון יד לאחים שעמד במילתו והעניק להם ספר תורה מהודר, כתר תורה מפואר וכן את כל ההוצאות הכרוכות בהכנסת ספר התורה.

הרהח ר שמעון ישראל שפירא, והרהח אפרים נחמן אנשין
הרהצ רבי יעקב מאיר שכטר
הרהח ר שמואל משה קרמר
המשפחה מקבלת את הספר מידי הרב חיים אייזנברג מיד לאחים
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר