מבצע אנטבה תשפ"א:

המהפכה של מערכת הכשרות סטאר-קיי לייצור ג'לטין מהדרין

הרה"ג אהרן חסקל, יו"ר ועד הכשרות סטאר-קיי בישראל ואירופה מספר על הפרויקט המיוחד בהשקעה של מיליוני דולרים, להפקת ג'לטין בכשרות המחמירה ביותר מדגים שנלקחו מאגם ויקטוריה באפריקה הידוע כאגם המכיל דגים כשרים • גיא פלג, המנכ"ל של חברת ג'נסיס ביו בע"מ המייצרת ומשווקת את ג'לטין הדגים הכשר לכל העולם, מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית הג'לטין בכשרות מהדרין (כשרות, מקודם)

(צילום: באדיבות המצלם)

תעשיית המזון בכשרות מהודרת מתמודדת מזה שנים עם הצורך בהפקת ג'לטין כשר למהדרין שמופק מעורות דגים כשרים. הג'לטין הוא אחד מחומרי הגלם החשובים ביותר בתעשיית המזון.

הרה"ג אהרון חסקל, מגדולי מומחי הכשרות בעולם הידוע כמומחה לחומרי גלם מורכבים, פותח צוהר לתהליך הארוך והמורכב. בשנים האחרונות משמש הרב חסקל כראש ארגון הכשרות סטאר-קיי בישראל ובאירופה.

במשך עשרות השנים האחרונות, צבר הרב חסקל ניסיון פנומנלי נדיר. ויחד עם צוות גדול של רבנים מומחים בעלי שם עולמי בועד הכשרות סטאר קיי רבות מובילים מהפכה של ממש בעולם הכשרות .

"באפריקה יש אגם שנקרא ויקטוריה בסמוך למדינות קניה, אוגנדה ומחוז מוואנז'ה שבטנזניה", מספר הרב חסקל על מהפכת הג'לטין למהדרין. "באגם יש דגים כשרים לרוב, וחברות רבות משווקות את הדגים לצרכני הדגים הכשרים ברחבי העולם . ארגון הכשרות סטאר קיי התבקש להירתם למשימה על ידי חברת ג'נסיס ביו שהחליטה להרים פרויקט מיוחד לטובת ציבור המהדרין, בהשקעה של מיליוני דולרים נרכש ציוד ומכונות ייצור חדשות שיובאו במיוחד מחו״ל לטובת היצור המיוחד על מנת להפיק ג'לטין בכשרות מהודרת. אחד הכלים המיוחדים שבנינו לטובת הפרויקט נקרא "חנוכיית אנטבה", כלי שמבצע ליבון חמור כדי לעמוד בסטנדרטים הכשרותיים הגבוהים ביותר. וכך, במשך חמישה שבועות רצופים, פיקחו ארבעה משגיחים צמודים על ייצור הג'לטין, כאשר כל דג ודג נבדק באופן מדוקדק לפני שנכנס לייצור, על מנת לעמוד במדיניות הכשרות המחמירה שלנו של בדיקת סימני טהרה בכל דג ודג , זו חומרה של ועד הכשרות סטאר קיי שכמעט ולא ניתן למצוא כזו בעולם הכשרות".

הרב חסקל מספר כי "זכינו לסיעתא דשמיא מעל הטבע בכל תקופת היצור שהייתה מורכבת ומהודרת ובפרט בתקופת הקורונה שניוד משגיחים כשלעצמו ממדינה למדינה מלאכה מורכבת מאד, הג'לטין מיוצר במפעל הממוקם באוגנדה באפריקה ומשם הוא משווק לכל המפעלים המייצרים ממתקים, משקאות וקינוחים בארץ ובעולם".

מערך הכשרות של "סטאר קיי" נחשב לאחד מגופי הכשרות המובילים בעולם היהודי, הפועל ב-102 מדינות. למערכת הכשרות "סטאר-קיי" ניסיון של עשרות שנים במתן כשרות בעולם, כאשר כל התהליך מפוקח באופן הדוק תחת עינו הפקוחה של הגאון הגדול רבי משה היינעמאן שליט"א מגדולי הפוסקים בארצות הברית, תלמידם וממשיך שרשרת הפסיקה של מרן הגר"מ פיינשטיין זצ"ל ומרן הגר"א קוטלר זצ"ל.

ב-30 השנים האחרונות מצא עצמו הרב חסקל מבקר במפעלים רבים ברחבי העולם, על מנת לעמוד מקרוב אחר תהליכי הייצור השונים של מאות סוגים של חומרי גלם. מהפכת הג'לטין היא מהפכה נוספת שמובילה מערכת הכשרות סטאר קיי, מתוך שורה של מהפכות בתחום הכשרות בשנים האחרונות.

גיא פלג, מנכ״ל חברת ג'נסיס ביו בע״מ, המייצרת ומשווקת את ג'לטין הדגים הכשר לכל העולם, מספק הצצה אל מאחורי הקלעים. ״ארגון סטאר-קיי מנחה, מלווה ונותן לנו מעטפת כשרותית לכל שלבי הפרויקט, ואחראי לרמת הכשרות שהיא הגבוהה ביותר בעולם״.

באשר לאיכות הגבוהה של הג'לטין מספר פלג: ״איכות הג'לטין הגבוה היא מפני שאנו משתמשים בדגים המגיעים מאגם אשר 80% ממימיו מקורם ממי גשמים והשאר מנביעות, המהווים את סביבת המחייה של הדגים שמהם מופק הג'לטין הכשר שלנו. שלא כמו במי הים, שבהם רמות הזיהום התעשייתי גדל משנה לשנה, אגם ויקטוריה הוא אגם ללא תעשיות כבדות מסביבו, ולכן מימיו והדגים החיים בו נקיים, והעורות איכותיים ובעלי ערכים תזונתיים גבוהים. בנוסף לכך, יתרון מובהק שלנו הוא טמפרטורת המים הייחודית באגם שמאפשרת רמות בלום גבוהות, רמות קולגן גבוהות ומוצר סופי מצוין לאחר המיון הקפדני והכנסת העורות למערכת, כל תהליך היצור נעשה במערכות סגורות ומתקדמות שמספקות מוצר סופי באיכות גבוהה ביותר״.

״לסיום״ אומר פלג, ״כל בסיס לשיתוף פעולה מוצלח מתבסס על אמון, והשקיפות והאמון המלא שנבנה בין חברת ג'נסיס ביו בע״מ לבין מערכת הכשרות של סטאר-קיי הם סוד ההצלחה שמלווה אותנו. אנו רואים עצמנו כשליחי מצווה ויש לנו אחריות לספק את הג'לטין שלנו בכשרות הגבוהה ביותר ולכן אנחנו מקפידים שכל שלבי היצור יהיו מהדרין מן המהדרין״.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר