אורות במקום הוראות

הוראות לחולה חרש הועברו באמצעות האור

פיתוח מיוחד שהותקן בבית החולים 'אסותא אשדוד', איפשר לחולה הסובלת מחירשות לעבור את הטיפול כאשר ההוראות הועברו באמצעות אורות (חדשות בריאות, מקודם)

המערכת המיוחדת שהותקנה במח' הרדיותרפיה עבור החולה (צילום: באדיבות המצלם)

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעה לפני מספר שבועות בת 43 תושבת ראשון לציון, חירשת מלידה. היא ביקשה לקבל חוות דעת נוספת באסותא אשדוד, לאחר שאובחנה באמצעות בית חולים אחר כחולה סרטן אלים עם גרורות בקיבה ובאגן.

עם הגעתה עברה תוך פרק זמן של שבועיים סדרה של בדיקות, שהובילו לאבחנה חדשה: אין גרורות. בנוסף, הוחלט ע"י בית החולים להקצות לה מתורגמנית לשפת הסימנים ככל שתידרש על חשבונו. עם זאת, היה צורך בסדרה של טיפולים וביניהם כימותרפיה והקרנות. טיפולים אלו דורשים הישמעות להנחיות מצד טכנאיות היושבות בחדר סמוך, דבר שהיה בלתי אפשרי במקרה זה.

בעקבות כך, הוחלט להתקין במיוחד עבורה נורות בחדר הטיפולים שכיבויים והדלקתם יסמנו למטופלת אילו פעולות לבצע ומתי על מנת לקיים את ההקרנות כנדרש. ואכן, הפיתוח המיוחד יצא לפועל, וההוראות הועברו לחולה שעברה את ההקרנות באמצעות האורות, שנדלקו וכובו בהתאם להוראות, כשכך יכלה המטופלת לפעול בהתאם להנחיות...

אחותה של החולה, סיפרה כי "אדם חירש חי בעולם בו הדברים הקשורים בו עוברים מעליו ובמערכות רגילות נלקחות החלטות לגביו ללא התחשבות בו וברצונותיו. אין לי ספק שעצם העובדה שהייתה לאחותי אפשרות להיות מלווה במתורגמנית זמינה וצמודה אליה במהלך התקופה הקשה הזו שהנגישה לה את כל המידע לגבי מחלתה ונתנה לה אפשרות להיות עצמאית בבחירותיה, סייעה ומסייעת לה לעבור את התקופה הקשה ביותר בחייה בצורה קלה יותר."

מאירה אלדר מנהלת השירות וחווית המטופל ב'אסותא אשדוד' מסבירה: "ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד פועל בכל הדרכים על מנת להעניק למטופליו את הטיפול הטוב והאיכותי ביותר. מגבלה של אדם לעולם לא תהיה מגבלה המקשה על המטופל לקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר. להיות בית החולים החדש והמתקדם בישראל, זה לא רק בציוד רפואי וציוד חדיש, זה גם בהנגשת הטיפול המותאם אישית לכל הנדרש לכך".

כיום, ב"ה, המטופלת איננה נזקקת עוד לטיפולים אם כי היא נמצאת תחת מעקב. אך את תודתה על היחס המיוחד שקיבלה ב'אסותא אשדוד' היא הביעה ומביעה, מבלי מילים...

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר