פיצה שתסובב לכולם את הראש

אחד מהמאכלים האהובים ביותר בעולם היא הפיצה, השילוב של הבצק הפריך והזהוב בליווי רוטב עגבניות עסיסי וגבינה נמסה, יוצר חוויה שמשגעת את בלוטות הטעם. הנה מספר רעיונות לפיצות מקוריות וחדשניות (אוכל, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: פיקסלס)

לכל אחד יש את התוספות שהוא הכי אוהב, חלק מעדיפים פטריות, חלק זיתים וחלק מעדיפים בצל, אך ישנו עולם שלם של תוספות שרק מחכה להתגלות על ידכם.

פיצה מקרוני וגבינה

דרך נהדרת לשדרג מתכון לפיצה היא פשוט לשלב כתוספת מאכל אהוב נוסף. כאן יש לנו תוספת של מקרוני עם מספר גבינות מעולות כמו מוצרלה ופקרינו. גם הבצק מיוחד לא פחות מהתוספת שכן הוא מכיל בתוכו סלק. זו כבר ממש לא סתם פיצה אלא מנת גורמה אמיתית. כך תכינו את הפיצה המגניבה הזו:

להכנת הבצק יש לעבד בקערה קמח לפיצה, מחמצת, סלק צלוי וטחון, מיץ סלק, שמרים יבשים, סוכר, מלח ומעט שמן זית, עד לקבלת בצק אחיד. מניחים את הבצק בצד לתפיחה במשך כשעה. בסיום, מחלקים את הבצק לכדורים, מכסים את הקערה ומכניסים למקרר למשך עשרים וארבע שעות. מומלץ להוציא את הבצק כשעה לפני השימוש.

כעת נכין רוטב בשמל. בסיר ממיסים חמאה ומוסיפים בהדרגה קמח תוך כדי ערבוב עד לקבלת תערובת סמיכה. מוסיפים חלב ומביאים את התערובת לרתיחה תוך ערבוב תמיד. בסיום מתבלים במלח, פלפל לבן ואגוז מוסקט. לתוך סיר הבשמל מוסיפים תימין, פלפל שאטה ובצל ירוק קצוץ. מביאים את הכל לכדי רתיחה ומורידים מהאש. מוסיפים את הגבינות: פקורינו, מוצרלה, סטרקינו וקצ'וטה ומערבבים. מוסיפים ברוקולי ופסטה רכים, מערבבים ומצננים היטב.

מרדדים כל אחד מכדורי הבצק לעלה רחב ומסדרים מעל את תערובת המקרוני והגבינה. מגרדים מעל מעט פרמזן ומכניסים לאפייה בתנור בחום גבוה מאוד למשך כמספר דקות בלבד, עד שהבצק נעשה שחום.

פיצה ריקוטה וצ'ילי חריף

כאן יש לנו שילוב טעמים מרהיב בין חריפות לוהטת למליחות מעודנת. רוטב העגבניות עשוי מחומרי הגלם הטובים ביותר ובצק עשוי בפשטות קסומה. זוהי פיצה שהיא כולה חוויה קולינרית ברמה הגבוהה ביותר. כך תכינו את הפיצה היוקרתית הזו:

להכנת הבצק מעבדים יחד שמרים עם מים קרים במיקסר. מוסיפים בהדרגה קמח ומלח ולשים במשך כעשרים דקות על מהירות איטית. מניחים את הבצק בצד למשך כחצי שעה ולאחר מכן מחלקים אותו לחמישה כדורים שווים. מכסים את הקערה במגבת לחה ומשאירים בצד להתפחה במשך כארבע שעות. בסיום מכניסים את הבצק ללילה שלם במקרר.

להכנת הרוטב טוחנים יחד עגבניות תמר מקולפות, מלח, שיני שום קלופות וכתושות ושמן זית. כעת מרדדים את הבצק לעובי הרצוי ומורחים מעליו את רוטב העגבניות. מפזרים פלפל צ'ילי פרוס ואופים בתנור בחום גבוה מאוד במשך מספר דקות בלבד. אחר כך מוציאים את הפיצה מהתנור ומעטרים בגבינת ריקוטה, עלי אורגנו טריים ונגיעה של גרידת לימון.

פיצה חריימה

זוהי פיצה שבוודאות לא נתקלתם בה מעולם, אך למרבה המזל כעת הגיעה הרגע שבו תוכלו להתנסות במתכון המטורף הזה. אז למה אתם מחכים? גשו מיד להכנה:

במיקסר מעבדים שמרים עם מים קרים. מוסיפים קמח ומעבדים במהירות נמוכה במשך כשבע דקות. מוסיפים סוכר ולשים במשך חמש דקות נוספות. מוסיפים מלח ושמן ולשים שוב עד שהבצק יציב. מניחים בצד את הבצק להתפחה במשך רבע שעה. בסיום מחלקים את הבצק לכדורים שווים ומכניסים למקרר למשך עשרים וארבע שעות.

להכנת רוטב הפיצה מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה רצועות של פלפל אדום ועגבניות שרי. יוצקים על הכל שמן זית ומכניסים לתנור בחום בינוני עד להשחמה קלה. במחבת חמה עם שמן זית מטגנים שן שום פרוסה ופלפל חריף. מוסיפים את הירקות הקלויים ומוסיפים לטגן. מתבלים את הרוטב בפלפל שחור, מלח, פפריקה מתוקה, כמון ועלי כוסברה. ממשיכים לבשל עד להצטמצמות הרוטב. בסיום טוחנים במעבד מזון עד לקבלת מרקם חלק.

מקמחים רצועות דג לוטוס ומכניסים לטיגון עמוק בשמן זית. מרדדים את בצק הפיצה לעלה בעובי הרצוי ועליו יוצקים רוטב. מפזרים עלי בייבי תרד, את רצועות הלוקוס וזיתים. מכניסים לאפייה בחום גבוה מאוד למשך מספר דקות. בסיום מפזרים פרמזן מגורר ומעט מחית לימון כבוש.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר