לקראת השמיטה

ההכרזה של בעל היקב שריגשה את הגר"ח קנייבסקי

בעל יקב קטלב יוסי יתח שביקר יחד עם יו"ר ועד הכשרות סטאר-קיי בארה"ק הרב אהרון חסקל במעונו של שה"ת הכריז: "החלטתי לסגור את היקב לחלוטין, באופן טוטאלי, ללא היתר מכירה וללא אוצר בית דין" • מרן בירכו בחום רב שיזכה לברכה גדולה ביבול (חרדים, מקודם)

(צילום: באדיבות המצלם)

במסגרת ההערכות לקראת שנת השמיטה, הגיעו יוסי יתח, הבעלים של יקב קטלב ויו"ר כשרות סטאר-קיי בארה"ק הרה"ג אהרון חסקל למעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, כדי להתברך לקראת שנת השמיטה.

מרן הגר"ח, אשר ידוע בחיבתו המיוחדת למצוות התלויות בארץ ולגיבורי הכוח עושי דברו, המקפידים על שמיטה כהלכתה כפי דודו מרן החזון איש זיע"א שהקפיד עד מאד על המצוות התלויות בארץ, קיבל את האורחים במאור פנים ובחביבות יתרה.

בעל היקב, סיפר למרן הגר"ח קניבסקי שבשנת השמיטה הוא משבית את הכרמים באופן מוחלט ואינו מסתמך על היתר מכירה או אוצר בית דין והוא מטיל את יהבו על הקב"ה.

בעל היקב ציין בפני מרן כי זו השמיטה הרביעית שהוא מקפיד לשמור כהלכתה וכי הוא זוכה ברוך ה' לראות ברכה גדולה ביינות המיוצרים ביקב, הנחשבים ליינות איכותיים ביותר.

כמו כן הרב חסקל ציין בפני מרן הגר"ח שעל אף הניסיון הגדול של בעל היקב, הוא מאמין באמונה תמימה בהקב"ה ולא מחפש לעצמו הקלות ומחליט לקיים מה שכתוב בתורה "ושבתה הארץ שבת לה'".

מרן הגר"ח התרגש ביותר לשמוע את הדברים ובירך את בעל היקב שיזכה שהיבול שלו יהיה מבורך ושיראה הצלחה בעשייתו.

בני ביתו של הגר"ח קנייבסקי ציינו כי הגר"ח הקדיש מזמנו משך זמן ארוך באופן יוצא דופן לביקור , מה שמעיד על התרגשותו הרבה מהנושא.

יקב קטלב הינו יקב בוטיק כשר, הממוקם במושב נס הרים שבהרי יהודה.

יקב קטלב הינו יקב בוטיק כשר, הממוקם במושב נס הרים שבהרי יהודה. כבר בתחילת הדרך, חרט יקב קטלב על דגלו ייצור יין מענבים איכותיים הגדלים בהרי יהודה, יישון בחביות לתקופה מינימלית של 24 חודשים, תוך הקפדה ושמירה יתרה על כל בקבוק.

היקב זוכה לכשרות המהודרת של ועד הכשרות "סטאר קיי" בראשותו של הגאון רבי משה היינעמאן בשיתוף פעולה עם הרב גד אטיאס הרב המקומי.

בשנה הבעל"ט יזכה היקב לקיים בפעם הרביעית את מצוות שמיטה כשבעל היקב יוסי יתח משבית לחלוטין את הכרמים, הפקר מוחלט.

מערך הכשרות של "סטאר קיי" נחשב לאחד מגופי הכשרות המובילים בעולם היהודי, הפועל בכל רחבי תבל. החיבור בין היין המיוצר בהרי יהודה לבין מערכת כשרות בינלאומית, איפשרה לבעלי היקב להגיע עם התוצרת הייחודית לשווקים יהודים בינלאומיים באמריקה, באירופה ובמקומות נוספים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר