"מאשפות ירים אביון"

הנינג'ה החרדי בגילוי לב נדיר: 'הייתי הומלס'

מדריך ההגנה העצמית שעד לא מזמן זוהה בארץ ובעולם כ'נינג'ה החרדי', חושף לראשונה סיפור חיים שכמו נלקח מהאגדות, או מסיפורי מופת חסידיים • ראיון מרתק (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

"להתעורר מחום השמש של שיא הקיץ, כאשר רק הצל של קולט השמש של דוד השמש נותן תחושה של בריזה קלה, בשטח של מטר על חצי מטר, על גג של אולם אירועים. כאשר אתה עם אותם הבגדים כבר חודש שלם, אפילו בלי פרוטה להיכנס למקווה ועל הדרך גם להתקלח. ומתוך כל זה לאסוף את עצמך ולומר מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך. בראיה לאחור אני מבין כי חוויתי על בשרי ממש את הפסוק: "מאשפות ירים אביון". כך, בגילוי לב נדיר, פותח את השיחה מי שעד לא מזמן זוהה בארץ ובעולם כנינג'ה החרדי.

תוך כדי השיחה הלא שגרתית, התגלה שתחת מדי מדריך ההגנה העצמית, מסתתר סיפור חיים שכמו נלקח מהאגדות, או מסיפורי מופת חסידיים.

הבנתי שסיפור חייך רחוק מלהסתכם בשיעורי הגנה עצמית, ספר לנו קצת על עצמך.

אני נשוי + 6, בן 40 חוזר בתשובה כבר 22 שנים מסביבות גיל 17 וחצי. אני מאמן בכיר בינלאומי באומנות הנינג'וטסו בעל דרגת דאן 5 ויש לי מכון בראש העין. בעל אתר שיעורי תורה בדרכו של רבי נחמן הקדוש בשם "ברסלב מדיה 24 " וכן עמותת "רבדים" - הפצת אור צדיק האמת ע"ש רבי נחמן מברסלב זיע"א.

מה הרגעים שהכי השפיעו עליך בחיים ?

אני חושב שהרגע הראשון היה כשקראתי תהילים פעם ראשונה בגיל 17 וחצי והתחלתי להבין שיש בורא לעולם ושיש רוחניות מעבר לגשמיות ושהיא מנוהלת על ידו.

והרגע השני היה בתקופה מאוד קשה בחיי, בגיל 24 , כשעברתי גירושים קשים מנשוא ובעקבות כך חוויתי ניכור הורי קשה מאוד כאשר הפרידו אותי משני ילדיי בעלילות קשות למעלה מ - 15 שנה ובעקבות כך עברתי תהליך של הרמה עצמית ובנייה מחדש, ממש מהריסות הנפש וכל כוחי כיום נובע דווקא משם.

אתה יכול לפרט ?

כשחזרתי בתשובה אמא שלי שתחיה היא מאד רחוקה מהיהדות. היא התייתמה בגיל מאוד צעיר מהורים ששרדו את השואה כנגד כל הסיכויים אך נפטרו ישר לאחר מכן. היא עלתה לארץ בניסים ממש עם סיפור לא קל והרימה את עצמה בעזהי"ת למקום מאוד טוב בחיים, וכתוצאה מכך לא היה לה מושג ביהדות.היא לא הצליחה להביא ילדים 13 שנים ואז אני הגעתי.

נולדתי בחודש שביעי כפג ובנס שרדתי ולכן היא קראה לי שי כלשון מתנה

נולדתי בחודש שביעי כפג ובנס שרדתי ולכן היא קראה לי שי כלשון מתנה. את אות י' הוספתי לשמי כאשר חזרתי בתשובה. הורי התגרשו כשהייתי בן 3 וגדלתי עם אימי כבן יחיד. כשחזרתי בתשובה לאמא שלי היה נורא קשה עם זה, וכאשר קרו הגירושים שלי בצורה קשה היא לא הסכימה לקבל אותי לבית, אלא רק עם אעזוב את היהדות.

אני לא מאשים אותה, אך כמובן לא רציתי בכך וכך מצאתי את עצמי ללא קורת גג ופרנסה, מתמודד עם עלילות קשות מול רשויות החוק במטרה להרחיק אותי מילדיי ומצב נפשי לא פשוט שנבע מלקיחת ילדיי שאני גידלתי לבדי

הייתי שנה הומלס ממש, ישנתי על גג של אולם שמחות מתחת לדוד שמש בכדי שבבוקר השמש לא תציק לי. הרגשתי וראיתי את העולם ממצב של חוסר כל, שהוא מצב שאתה מרגיש אוויר ופחות מזה, בעיני העולם, כך שאני יודע טוב מאד איך מרגיש אדם עני או בודד או גרוש שלקחו לו את ילדיו או אדם שנזרק מביתו.

הרגע השלישי היה שלאחר שנה של שבר וחוסר כל התחתנתי עם אשתי הצדיקה שתחיה והתחיל להתקיים בי "מאשפות ירים אביון", כאשר נולדו לי עוד 4 ילדים מקסימים. אומנם נהיה לי בית ומשפחה שלא חלמתי, אבל עברתי 7 שנים של התמודדות נפשית קשה- ללמוד איך להצליח לחיות עם השבר של מה שעברתי וניתוק טוטאלי מילדיי מהנשואים הראשונים.

מספר שנים רציתי לישון רק על הספה בסלון ולא בחדר

אתה יכול לפרט קצת מה עברת בהתמודדות שלך לאחר נישואיך השניים ?

מספר שנים רציתי לישון רק על הספה בסלון ולא בחדר מחשש להרגיש שהכל בסדר כי הייתי רגיל לתחושת הלבד.

בלידה של ילדי הראשון בנישואיי השניים בזמן שאשתי עמדה ללדת, בחניון בית החולים התחלתי לבכות מאוד מהחשש שמגיע עוד ילד ושרק לא יקחו לי גם אותו והיא חיזקה אותי בזמן צירים.

תהליך ההחלמה שלי התחיל לעלות מדרגה כשהתקרבתי בכל כוחי לספרי רבי נחמן הקדוש וכן כשהתחלתי לאמן את אומנות הלחימה שאני מלמד, שהתמחתי טוב בה והיא הייתה כל ילדותי.

איך הגעת לרבי נחמן ?

כשחזרתי בתשובה הייתי בישיבה ספרדית שנה ולאחר מכאן בליטאית שנה גם כן ואז החלטתי להבין מה היא דרכו של רבי נחמן זיע"א. קניתי את כל ספריו וחזרתי לבית לחצי שנה ועסקתי בספריו ועצותיו ואז סיימתי בפעם הראשונה את ספריו.

מאוד התחברתי לכל עניין ההתבודדות והליכה ליער כי כל ילדותי התאמנתי לבד ביער ועסקתי במדיטציה ובניית יכולות מנטליות. ולאחר נישואי הראשונים ראיתי הרבה משפיעים בברסלב ומה באמת קורה בכל מיני חצרות, וכן הכרתי חסידי ברסלב אמיתיים מהזרם המרכזי שקשורים למעתיקי השמועה, בדרכו האמיתית של רבי נחמן הקדוש.

כל ילדותי התאמנתי לבד ביער ועסקתי במדיטציה ובניית יכולות מנטליות

מה שהרים אותי ובנה אותי כיום זה רבי נחמן מברסלב הקדוש שכל השנים האלו עד היום עמלתי ושקדתי על ספריו וסיימתי נכון להיום את ספרו ליקוטי מוהר"ן 83 פעמים.

ורבינו מלמד את האדם הכי שבור ורצוץ איך להרים עצמו ולחיות עם הקב"ה בצורה הכי חזקה שיש, הפכתי אותו לצדיק שממנו כל חיותי, והתקרבתי אליו מאוד ואף חלמתי עליו מספר פעמים. מה שהוביל אותי להוציא את ספרי הראשון לפני 7 שנים 'התקרבות לצדיק האמת באמת' וכיום את 'יחידי הדורות' עם הסכמות מגדולי ישראל וכן אתר "ברסלב מדיה 24" של שיעורי תורה ושאלות ותשובות בדרכו ועוד היד נטויה.

ברצוני להקים בהמשך גם ישיבות ומדרשיות לקלוט שם בעלי תשובה שיקבלו דרך ישרה ונכונה וגם מקצוע למי שירצה בכך כדי להיכנס לחיים בצורה הכי תקינה ושלא יצטרכו לעבור מה שהרבה בעלי תשובה עוברים לחינם לצערי הן מצד צורת חיי הפרנסה והן מבחינת הגישה התורנית והן הגישה למשפחות מהן הגיעו, אשר טרם זכו להתקרב ליהדות.

האם אתה יכול להגדיר מה מטרת חייך כיום ?

כיום בגלל שאני מודע על בשרי לכוחו העצום של רבי נחמן זיע"א שגרם לאדם שהיה שבר כלי, הומלס, עם מגוון צרות קשות שהקיפו אותו שעבר קושי נפשי שהוביל אף לפטירה שלו, והוא לקח והרים אותי בעצותיו בעזהי"ת למקום הלא יאומן שאני נמצא בו כיום, שאם רק הייתי כותב את כל מה שעברתי, זה מהפך מקצה לקצה שאין דברים כאלו.

לכן אני רוצה שלא יהיה אחד בעם ישראל שלא ידע ממנו, כי אני מבין למה הוא זצ"ל קרא לספריו אתחלתא דגאולה (התחלת הגאולה). כידוע שיש גם גאולה פרטית לאדם ועצותיו, בעזהי"ת, יכולות להביא כל אדם למצב של שלום פנימי ורוגע נפשי ואמונה אמיתית.

ברצוני לחלק בחינם את ספריו ואת הספר שלי שבנוי מ - 2000 מראי מקומות מתוך כל ספריו וספרי תלמידו הקדוש רבי נתן זצ"ל וכל חז"ל הקדושים שמסביר עליו בצורה שיכנסו לדבריו בצורה הכי נכונה, והכל כמובן בחינם. כמו כן ברצוני להקים מערך לוגיסטי חכם לצורך העניין, במטרה כאמור שכל עם ישראל בארץ ובתפוצות יקבלו ספריו.

בנוסף ברצוני לעזור לנזקקים כי אני יודע מה מרגיש מי שאין לו או מי שבודד או בכל מצב נפשי קשה.

אני מגדיר עצמי אדם מאד חזק והאמונה החזיקה אותי בכל התקופות הקשות וגם עקב אמונתי גם כשרציתי פשוט לא לחיות יותר, זה אומר רק להתפלל לקב"ה שייקח אותי, אבל ברור לי שמי שאמונתו לא חזקה והוא במצבים האלו, המרחק מלשלוח יד בנפשו לא רחוק בכלל ובפרט כשכבר אין אוכל, לכן אני גם רוצה לעזור לנזקקים, כי אני יודע שזה לא רק עזרה עם האוכל אלא נטיעת תקווה באותו אדם לא להתייאש כי אם הסתדרתי היום יש עוד תקווה.

למעשה אני עוסק בזיכוי הרבים כבר למעלה מעשור.

מה גרם לך לפשוט את מדי הנינג'ה הכל כך מזוהים איתך ולהקדיש את חייך לזיכוי הרבים?

למעשה אני עוסק בזיכוי הרבים כבר למעלה מעשור. כאשר כבר לפני שבע שנים הוצאתי ספר בשם "התקרבות הצדיק האמת באמת" בהוראתו וברכתו של הרב אברהם יצחק כרמל זצ"ל. ספר אשר 740 דפים 1700 מראי מקומות על 62 נושאים שנוטים להבינם בצורה לא נכונה ולא כמו שנהגו חסידי ברסלב מאז ומעולם, בדרך המקובלת מפי מעתיקי השמועה בזרם המרכזי של החסידות, אשר עבר מדור לדור עד רבי נתן מברסלב זצ"ל, כי מי שלא יודע את התורה שבעל פה בברסלב וכיצד נהגו כל הדורות בדברי רבי נחמן מברסלב עלול לטעות ולהטעות אחרים, כנפוץ מאוד היום.

מה הכוונה הבינו לא נכון?

כידוע, חסידות ברסלב היא החסידות היחידה אשר אין בה אדמו"ר חי המנהיג את החסידות. כי רצונו של רבי נחמן הקדוש הוא שהוא ימשיך להיות מנהיג החסידות וכל התלמידים הבאים אחריו ימשיכו לדבר דרשותיו אשר הם התורות והשיחות שבספריו, בלי שום שינוי או הוספה ושכך תתנהל חסידותו עד ביאת הגואל בב"א וקורא לדבר זה "תלמידים יעשו תלמידים" דהיינו הכל על קוטב שכולנו תלמידים שלו והוא נשאר הרב המנחה את עבודת השם שלנו.

ולעניין הלכה צריך להתחבר לפוסקי הלכה תלמידי חכמים החיים כיום. וכן אמר על ספריו שלו שהם אתחלתא דגאולה (התחלת הגאולה) וציווה עלינו להפיצם בכל קצוות תבל ואמר בפירוש שגאולת ישראל תלויה בזה.

(חיי מוהר"ן שיחה שמ"ו)

נשמע מפיו הקדוש שאמר, שהספר הקדוש שלו ליקוטי מוהר"ן שיצא בעולם הוא אתחלתא דגאולה.

----

(שיח שרפי קודש חלק ג סעיף קפ"ז)

יש לנו קבלה מרבנו ז"ל שאמר, כשיתקבל ספרו בעולם אפשר להתכונן למשיח.

----

חסידות ברסלב המקורית עברה דרך חסידי אוקראינה עד רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל והיא הדרך המקורית של רבי נחמן מברסלב. אך לצערנו הרב לפני כארבעים שנה החלו לקום כל מיני דרכים שהחליטו בדעתם כי הם משכתבים את הדרך המקורית לדרך אחרת. וגם כאשר הפצירו בהם גדולי החסידות, מעתיקי השמועה, שבדרכם זו שהם יוצרים הם מסבים נזק גדול לחסידות ומפרים את ציוויו של רבי נחמן הקדוש בצורת העברת אור החסידות. למרות כל ההפצרות המשיכו בדרכם ובכך נוצרו מספר חסידויות בתוך החסידות, כאשר למתבונן מהצד נראה שכל הקבוצות בברסלב הם אותה חסידות. מה שלמעשה לא נכון, כאשר רק קצת סממנים מדבריו נכונים, אך הרוב המוחלט הינן שגיאות מהותיות מאוד אשר נוגעות עד עיקרי האמונה.

מה הכוונה עיקרי האמונה ?

הכניסו דעות בעולם שהקב"ה מחטיא את האדם חס ושלום או שלאחר עבירה צריך לחשוב כך. וכן להגיד תודה לשם יתברך על שהפיל אותו חס ושלום, אשר גם על דברים אלו צעקו גדולי ברסלב שזה פגיעה בתורת משה ובדברי רבי נחמן הקדוש אשר מסביר כדעת הרמב"ם שבחירת האדם להיות צדיק או רשע היא רק של האדם והוא החייב היחידי במעשיו.

וכן המון דעות אחרות כגון להתפרנס מן הצדקה באמתלה של הפצה, לקרוא את שמו של רבי נחמן הקדוש בחלקים, וכן לפרש דברים רוחניים הקשורים לתורת הסוד של היהדות ועיניין הנהגת האדם וכן הנהגת חיי ביתו בצורה מעוותת ובכך להסב לחוזרים בתשובה חיים קשים מנשוא.

עקב המצב הנורא שנוצר חיברתי את ספרי "יחידי הדורות" אשר מורכב 2000 מראי מקומות שבא למקד ולבאר את הספר הראשון, עם הסכמות מגדולי ישראל שליט"א.

כל זאת במטרה להחזיר עטרה ליושנה והשם טוב לרבי נחמן הקדוש אשר דרכיו דרכי טהרה, תשובה ויראת שמיים על פי תורת משה רבנו ע"ה וכן על פי ההלכה שהיוותה אור לרגלי רבי נחמן הקדוש וחסידי ברסלב מדור דור.

הזכרת שרבי נחמן אמר על ספריו התחלת הגאולה. האם אתה יכול לבאר לנו את כוונתו ?

מובא במכילתא שאין הגלויות מתכנסות אלא בשכר אמנה. וכן רבי נחמן הקדוש כותב שעיקר הגלות מחמת חסרון אמונה וחז"ל הקדושים אומרים "ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב".

רבי נחמן אומר שכל ביאתו לעולם הייתה לא בשבילו, אלא בכדי להשיב את כל ישראל בתשובה לקב"ה על ידי תיקון הברית ותיקון האמונה, על ידי שימוש נכון בחרב התפילה ולימוד התורה והתבטא על עצמו שזכה ליחידה בתכלית מדרגה עליונה ואמר על ספריו, בפרט על ליקוטי מוהר"ן, שיכולים להיות נעשה בעל תשובה גמור על ידי הספר שלו ושכל אדם צריך להשתדל לקנות את הספר שלו ומי שאין לו במה לקנות, ימכור כר מתחת ראשו ויקנה הספר שלו.

לכן החלטתי להוציא רצונו של הצדיק מכח אל הפועל ולהדפיס ספריו בצורה הכי יפה, מהודרת ומאירת עיניים עם סימניה, ובפרט את הספר הקדוש "ליקוטי מוהר"ן" עם תרגום ארמית ולחלק אותם בחינם, והדגש על בחינם, לכל יהודי החפץ בכך בארץ ובעולם. ואז אף אחד לא יצטרך למכור את הכרית שלו (צוחק)...

על פניו נראה שספרי ברסלב מופצים הרבה בדורנו זה, מה מייחד בעצם את הפרוייקט שאתה מנסה למנף ?

כמו שהזכרתי, בעשורים האחרונים קמו הרבה דרכים אשר שוגים בהבנת אור החסידות. כאשר בכל דורות החסידות המקורית קיימה ציוויו של רבי נחמן הקדוש בפשטות, להדפיס ספריו שלו ולהפיצם שהם: ליקוטי מוהר"ן, חיי מוהר"ן, שבחי הר"ן, שיחות הר"ן, סיפורי מעשיות וספר המידות וכן ספרי תלמידו הקדוש רבי נתן זצ"ל.

רצונו של רבי נחמן הקדוש היה גדול מאוד- שכל יהודי באשר הוא, כשהוא מכנה זאת "אדם בדיוטא הכי תחתונה ובדיוטא הכי עליונה" יקראו בספריו ואמר בפירוש שהתאים את ספריו לכל סוגי בני אדם. ואינו היה חפץ שיחברו ספרים המסבירים את דרכי החסידות שלו ללא קריאה בספריו שלו עצמו וציווה עלינו שיהיה לנו שני סדרים בספר שלו ליקוטי מוהר"ן, אחד בבקיאות ואחד בעיון ורצה שנדע את ספריו בעל פה.

רבי נתן זצ"ל אף התבטא שמי שיהיה בקיא בספר ליקוטי מוהר"ן בעל פה, בעיון והבנה, אף גופו יישאר שלם בקבר. לכן אסור לנו בתור שומעי לקחו בשום אופן ליצור ספרים הגורמים נתק מספריו שלו או מחליפים אותם באיזשהו אופן.

כפי שאתה רואה, בעשורים האחרונים הופצו ספרים של תלמידים בדורנו זה תחת קטגוריית ספרי ברסלב, מה שגורם לאדם הפשוט המביט מהצד לחשוב שכאשר הוגה בהם בעצם הוא מחובר לאור החסידות של רבי נחמן מברסלב הקדוש, כאשר ספריו של רבי נחמן הקדוש עצמו כמעט ואינם מופצים כלל, אלא רק קיימים למכירה בחנויות. מה שאני בעצם מייחל לעשות הוא להפיץ בכל העולם בחינם את ספריו שלו ואת הספר "יחידי הדורות" שגורם כניסה נכונה, בריאה ומדויקת להבנת ספריו, ללא השגיאות הקיימות היום.

כאחד שהיה שם, במקום הזה, אני רואה חשיבות מאוד גדולה בעזרה לנזקק

בנוסף להפצת הספרים של רבי נחמן, סיפרת שבשל סיפורך האישי אתה רואה חשיבות גדולה גם בעזרה לנזקקים. איך בדיוק ברצונך לעשות זאת?

כאחד שהיה שם, במקום הזה, אני רואה חשיבות מאוד גדולה בעזרה לנזקק. לא רק משום העזרה הגשמית, אלא גם בגלל נטיעת תקוות החיים והבנה שאם היום הקב"ה עזר לי, אז בוודאי הוא יוכל גם לעזור לי לצאת מכל מצבי נזקקות. לכן בעמותה שהקמתי, כאשר אנו מזהים נזקק על פי ההלכה, ברצוננו לעזור בכרטיסי קניה למוצרי מזון וכן סיוע למחיה שותפת, כל אחד לפי עינינו האישי.

רבי ישי אמנו בראיון אישי על מטרות העמותה

<< לתרומה לעמותה לחץ כאן >>

ולסיום, האם יש משהו שהיית רוצה להגיד לעם ישראל ?

כן. בגלל כל מה שעברתי והחיים שקבלתי מהקב"ה שקירב אותי לספרי רבי נחמן מברסלב גמרתי בנפשי להקדיש את חיי לקב"ה ולרבי נחמן מברסלב שכל מי שיהיה שותף שלי ויעזור לי לעשות את הדברים הקדושים האלו יזכה גם ברוחניות למונח של צדקה לצדיק האמת, שרבי נחמן הקדוש מדבר עליה כי כל מגמתי להיות שליח שלו לקיים רצונו להפיץ דבריו לעם ישראל וכן לקרב הגאולה שלדברי רבי נחמן הקדוש תלויה בהפצת ספריו שלו בכל תפוצות ישראל. וכן בגשמיות להחיות נפשות של נזקקים מתחושת מוות לחיים.

להזמנת הרב לשיעורים התקשרו - 0528462017

אתר שיעורי התורה

אתר העמותה

דף הפיסבוק של העמותה ורבי ישי אמנו

ערוץ הווצאפ של רבי ישי אמנו

ערוץ הטלגרם של רבי ישי אמנו

ערוץ היוטיוב של רבי ישי אמנו

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר