אילו פרמטרים צריך לקחת בחשבון בעת בחירת בית השקעות לניהול תיקים?

תיק השקעות הוא מונח שמשתמשים בו לעיתים קרובות, בענף ההשקעות המשמעות שלו היא כל הנכסים המושקעים שלכם. אוסף הנכסים יכול לכלול השקעות מסוגים שונים, כמו למשל מניות, קרנות נאמנות, מט"ח, אופציות, אגרות חוב הנסחרות בבורסה (צרכנות, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: 123rf)

אם התפנה לכם כסף ואתם רוצים להתחיל להשקיע אותו, בניית תיק השקעות זו אחת הדרכים שעומדות לרשותכם, כך כל ההשקעות שלכם ינוהלו תחת קורת גג אחת. אתם יכולים לנהל את הכספים שלכם בעצמכם, אך אם הניהול נראה לכם כמו מטלה ואתם מעדיפים את השקט הנפשי, תוכלו לבחור לשכור את שירותיו של בית השקעות מקצועי, בעזרת הפרמטרים הבאים.

על בית השקעות לקחת בחשבון את הצרכים הספציפיים שלכם


אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעת בחירת בית השקעות עבור ניהול תיקים מקצועי הוא הצרכים שלכם. לכל בן אדם יש אופי שונה, מטרות שונות ודרך התנהלות אחרת. ישנם משקיעים שיעדיפו לחשוב לטווח הארוך וירצו לבנות תכנית פיננסית מא' עד ת' בעוד שאחרים רק ירצו שיחזיקו להם את היד כאשר הם מגיעים להחלטות הנוגעות לכספים שלהם. על בית ההשקעות שאתם בוחרים בו לספק לכם שירות בהתאמה אישית, וערך בעבור שכר הטרחה שאתם משלמים. כלומר בשורה התחתונה, בית ההשקעות שאתם בוחרים צריך גם לייצר לכם החזר תשואה, ולהצדיק את הבחירה שלכם בו.

עליכם להבין את הסוגים השונים של השירותים בתחום


עוד דבר שעליכם להבין לפני שאתם מתחילים בחיפוש הוא לאיזה שירותים אתם זקוקים. העולם הפיננסי הוא רחב והשירותים בתחום מגוונים. אנשים שונים נמצאים בשלבים שונים של התכנון הפיננסי שלהם, ולכן זקוקים לאנשי מקצוע מתאימים כדי שיעזרו להם. בחירת בית השקעות יהיה השלב ההגיוני אם כבר יש לכם תכנית פיננסית בסיסית, והתחלתם להפריש לפנסיה. אנשי מקצוע שמתמחים בניהול תיקים יוכלו לעזור לכם לאתר את ההשקעות הנכונות עבורכם, ויעזרו לכם להשקיע, תוך שמירה על יחסי תשואה-סיכון התואמים אישית למצבכם. כאשר אתם בוחרים בבית ההשקעות הנכון אתם יכולים להיות בטוחים שהפקדתם את הנכסים שלכם בידיים טובות, ובמקום שכל המיקוד שלו הוא לוודא שאותם נכסים יניבו ביצועים טובים.

בדקו שבית ההשקעות עובד לפי הספר


זה אולי נראה כמו דבר מובן מאליו, אך באמת שחשוב לבדוק שהנציגים של בית ההשקעות בעלי רישיון ניהול תיקים או רישיון שיווק השקעות, שבית ההשקעות רשום ברשויות הרגולטוריות המתאימות, שאין מאחוריו היסטוריה של תלונות, ושיש לו את כל הניסיון הדרוש על מנת לספק לכם ייעוץ, קל וחומר, שירותים בתחום. על הנציגים להיות אנשי מקצוע מומחים בתחום, לפעול בשקיפות ואמינות ולספק את הסטנדרט הגבוה ביותר של שירותים. מעבר לפן הטכני, עליכם גם לבדוק ביצועים. כדאי לבחור בבית השקעות מוכר וותיק ששמו הולך לפניו בתחום, תמיד הקפידו לבקש לראות נתונים על הביצועים היחסיים: בשורה התחתונה על בית ההשקעות להיות מסוגל להשיג ביצועים מקסימליים במינימום סיכון.

ולסיום:


כדי להחליט עליכם להבין גם כיצד בית ההשקעות גובה תשלום בעבור שירותיו, מה גובה העמלות ודמי הניהול, מה העלויות של קניית מניות, אופציות או המרת מטבע ועוד. בנוסף, שימו לב לאינטואיציה שלכם, להזדמנויות ההשקעה שבית ההשקעות מציע לכם, ובעיקר אל תקלו ראש בנושא, הקדישו זמן ומאמץ לבחור נכון, כדי להפוך לאדונים של העתיד הכללי שלכם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר