למרות הסגר בהונגריה:

כמה אלפים הצליחו להגיע לרבי ישעיל'ה מקרעסטיר זי"ע

השנה למרות המגבלות וחרף העובדה שהונגריה נמצאת בסגר בשל הקורונה, יהודים מכל רחבי העולם, לא ויתרו על הזכות הגדולה להתפלל על הציון הקדוש המסוגל לישועה גדולה (בעולם, מקודם)

(צילום: באדיבות המצלם)

בשנה שעברה, בשל הגבלות הקורונה, היה בלתי אפשרי להגיע לציון הקדוש של מופת הדור הצדיק רבי ישעיה מקערסטיר זיע"א. השנה למרות המגבלות וחרף העובדה שהונגריה נמצאת בסגר בשל הקורונה, יהודים מכל רחבי העולם, לא ויתרו על הזכות הגדולה להתפלל על הציון הקדוש המסוגל לישועה גדולה.

כך תזכירו את שימכם על הציון >>

בניגוד לשנים עברו, שבהם יצאו מישראל לבד למעלה מ-5,000 איש בטיסות ישירות לבודפשט ומשם בנסיעה לעיירה קערסטיר, השנה יצאו מישראל רק כמה מאות בני אדם בטיסה ישירה לבודפשט.

הסיבה למיעוט הטסים היא המגבלות והסגר שיש בהונגריה, שבגינה אין אפשרות להיכנס בלי אישורים מיוחדים שיש קושי להשיג אותם. חלק מהטסים טסו ליעדים אחרים באירופה ומשם הם אמורים להגיע לעיירה, דרך מעברי גבול בהם על פי הדיווחים הביקורת של השלטונות פחותה יותר מאשר בנמל התעופה בבודפשט. גורמים המעורים בבירוקרטיה בהונגריה, הביעו תקווה, כי כניסתם של מאות המתפללים לא תתקל בקשיים מצד השלטונות בהונגריה.

רוב הבאים, ישהו גם בשבת קודש בעיירה קערסטיר ויוכלו לבקר בשטח בית הכנסת של הצדיק, שנפדה רק לאחרונה על ידי יהודים שרכשו אותו מידי התושבים המקומיים שהחזיקו בו. העסקנים העוסקים במלאכה של הכנת המקום לבואם של המתפללים, ביקשו מהם להקפיד מהם על הכללים ובהם הימנעות מנסיעות בשעות העוצר והקפדה מוחלטת על מסיכות, שכן בהונגריה המגיפה עדיין בעיצומה, חרף העובדה שהונגריה מובילה בשיעורי ההתחסנות באיחוד האירופי, שבו מבצע החיסונים מקרטע.

ההקפדה על המסכות נדרשת, חרף העובדה שאלו שמורשים להיכנס להונגריה, הם רק בעלי תו ירוק וגם הם כאמור נדרשים לאישור מיוחד.

כך תזכירו את שימכם על הציון >>

יש לציין, כי העסקנים המקומיים מצויים בקשר טוב עם המשטרה, על מנת להבטיח שמעמדי התפילה בציון שיהיה פתוח במשך כל יום ההילולא, יוכלו להתקיים כסדרם ובהתאם להנחיות.

לקראת יום ההילולא, צפוי להתקיים בהוראת גדולי ישראל, מעמד תפילה אדיר על ידי מפעלות הצדיק 'ברכת ישעיה', שממשיכים את מסורת הצדיק לדאוג לפרנסתם של עניי ישראל ובפרט לתלמידי חכמים העוסקים בתורה ואין הפרוטה מצויה בידם לפרנס את משפחותיהם.

שמות התורמים לצדקה, יהיו נזכרים בספר הפרנסה של הצדיק, שרבים נושעו בזכותו וזכו לפתוח דף חדש בפרנסה וישועה. כמו כן כל התורמים והמסייעים, יזכו שישלח לביתם ישלח הקמיע המיוחד של הצדיק עם מפתח הפרנסה – מפתח הזהב. ויקבלו יצירת מופת עם מראות הוד הדר הקודש הכולל את מקומות הסגולה של קרעסטיר, ורבים כבר הביאו ברכה זו לביתם.

כך תזכירו את שימכם על הציון >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר