מאגר מידע חינמי

"קיבלתי הודעה ממס הכנסה שאקבל החזר בסך 1,750 ₪"

"כמו רבים מעמיתי העובדים, כשאני מביט בשורת הניכויים בתלוש השכר שלי, אני נאנח אנחה קלה, אך לא רבים מכירים את האפשרות לקבל חלק מתשלום המס בחזרה" (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמו רבים מעמיתי העובדים, כשאני מביט בשורת הניכויים בתלוש השכר החודשי שלי, אני נאנח אנחה קלה למראה הסכום שבשורת הניכוי של "מס הכנסה". העצמאים, שמוציאים את המס הזה מכיסם ממש, בדיווח חודשי או דו-חודשי, נאנחים אנחה עמוקה לא פחות.

עבור רבים, תשלום המס הוא סוג של "גזירת גורל". אנחנו משלמים כי צריך לשלם. אבל לדעתי לא רבים מכירים את האפשרות לקבל חלק מתשלום המס בחזרה.

לאחרונה קראתי באתר "כל זכות" על כך ששכירים שעבדו רק בחלק מהשנה זכאים בדרך כלל להחזר מס, משום שגובה המס ששילמו בחודשים שעבדו מתבסס על ההנחה שיעבדו כל השנה, שכן המס מחושב לפי ההכנסה השנתית ולא לפי ההכנסה בכל חודש.

השנה, בגלל שבקורונה הרבה הוצאו לחל"ת וחלקם אפילו לא קבלו דמי אבטלה, סיכום ההכנסה השנתית השתנה באופן משמעותי כך ששכירים רבים יותר זכאים להחזרים. מעבר לחל"ת, יש הרבה סיבות להחזרי מס כמו חזרה מחופשת לידה, תרומות ועוד, אבל רק מי שמתמצא בסיבות השונות מגיש בקשות להחזרי מס. ומדובר על סכומים שיכולים להיות מאוד משמעותיים!

בעוד כמה מידידי הם עצמאיים שעובדים עם רואי חשבון שעושים עבורם את כל עבודת הדיווחים לרשויות המס תמורת תשלום, אני כשכיר מצאתי את עצמי אובד עצות. מצד אחד, אני יודע שאני זכאי להחזר מס של כמה אלפי שקלים. מצד שני אני מפחד שהתשלום עבור רואה חשבון שיעשה לי את העבודה יגמור לי את רוב ההחזר שמגיע לי.

בהתחלה ניסיתי לשאול חברים איך להגיש את הבקשה להחזר ממס הכנסה לבד בלי רואה חשבון, אולם חוץ מאשר להפנות אותי למסמך הנדרש, אף אחד לא ידע להסביר לי איך למלא אותו. מפה לשם, גיליתי פתאום את אתר "כל זכות", שהוא בעצם מאגר אדיר של הסברים בשפה פשוטה של הזכות עצמה והדרכים להתמודדות עם הבירוקרטיה. השירות הזה הוא ללא תשלום, והכניסה אליו מאושרת בכל תוכנות הסינון המחמירות ביותר.

ב"כל זכות" מצאתי הסבר מקיף בדיוק כיצד אני, כשכיר, יכול למלא ולהגיש לבד בקשה להחזר מס הכנסה. כמובן שעשיתי זאת ובימים אלו כבר קיבלתי הודעה ממס הכנסה שאני אמור לקבל ישירות לחשבוני זיכוי בסך 1,750 ₪.

אחרי שנעזרתי באתר "כל זכות" פעם אחת, נכנסתי אליו עוד הרבה פעמים. בכל פעם חיפשתי מידע על נושא אחר ומצאתי, ואני מוכרח לציין שפעם בכמה זמן אני נכנס ולומד מהמאגר הנפלא הזה עוד ועוד זכויות ושהחיים שלי מול הבירוקרטיה הפכו להיות קלים יותר.

חפשו גם אתם ב"כל זכות", מאגר המידע המקיף ביותר על זכויות תושבי ישראל, בחינם וללא כוונת רווח>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר