מה ההבדל בין טרמיטים לנמלים?

גם הנמלים וגם הטרמיטים נחשבים למזיקים ומי שאינו מכיר אותם לעומק, עשוי לבלבל בניהם, הן מבחינת המראה והן מבחינת דרך ההדברה שלהם. בכתבה הבאה אנו נסביר את ההבדלים בין השניים ומהו הטיפול היעיל והנכון עבור כל אחד מהם (מעניין, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ההבדלים העיקריים בין טרמיטים לנמלים

  • מראה כללי

הנמלים הן חרק נראה לעין בגודל של 30-50 מילימטר, הצבע השכיח ביותר אצל זני הנמלים השונים, הוא חום יחסית כהה עד שחור. הטרמיטים הם חרק זעיר בהרבה מן הנמלה, אשר מגיע לגודל של 10 מילימטר לכל היותר וצבעו בהיר מאוד ולעיתים אף שקוף.

  • שייכות משפחתית

הנמלים שייכים למשפחת הדבוראים והטרמיטים למשפחת התיקאים. לשניהם יש מלכה שדואגת להטיל ביצים ושניהם מתפקדים לצורך איסוף מזון עבור כל הקן.

  • אזורי גידול אהובים

הנמלים אוהבות לשהות במקומות חמימים שבהם קיים אוכל זמין ולכן סביר שתמצאו אותם יותר באזור המטבח או המזווה, בהנחה ולא אוכלים במקומות אחרים בבית. הטרמיטים לעומת זאת, ניזונים גם מעץ ולכן הנוכחות שלהם מתפזרת בכל חלקי הבית ובעיקר היכן שיש רהיטי עץ. הטרמיט נכנס אל תוך מחילות העץ ומתרבה בתוכו.

  • מי נחשב למטרד גדול יותר?

אז חשוב לומר שהנוכחות של הנמלים בבתים היא שכיחה הרבה יותר משל הטרמיטים, אך כאשר טרמיטים פלשו אל ביתכם, הקושי להיפטר מהם הוא גדול יותר ומצריך הדברת טרמיטים מקצועית.

הדרכים היעילות להדברת נמלים

רבים רוצים לדעת איך לטפל בנמלים שהגיעו אל אזור המטבח ואזורים שונים בבית. הדברת נמלים ניתן לבצע בשתי דרכים. בטווח הקצר אתם יכולים להשתמש בריסוס פשוט או ג'ל שניתן לקנות אותם בחנויות לחומרי בניין או אפילו באופן פשוט בסופר. אם אתם רוצים להיפטר מהם לטווח הארוך, מומלץ לבצע הדברה נגד נמלים באופן מקצועי בעזרת מדביר. המדביר ימצא את קיני הנמלים בביתכם, ימית את המלכה וכך גם את פעולת הטלת הביצים.

הדרכים היעילות להדברת טרמיטים

הטרמיטים חיים במחילות עמוק בבטן האדמה. הגעה שלהם אליכם הביתה יכולה להיות במידה והכנסתם הביתה רהיט עץ נגוע או מהאדמה שמתחת לרצפות הבית שהייתה נגועה בטרמיטים. ברגע שטרמיטים נמצאים בתוך הבית שלכם, הם מתחילים להתפשט לכל רהיט עץ, לאכול ממנו, להתרבות בתוכו וליצור מחילות. זהו מטרד רציני ואנשים רבים רוצים לדעת איך לטפל בטרמיטים. הדרך הנכונה והיעילה ביותר לטיפול בטרמיטים היא באמצעות הדברה נגד טרמיטים. מדובר על הדברה שאינה מזיקה לאדם, אך כמובן שכדי שההדברה תהיה יסודית, עדיף שתחכו מחוץ לבית עד שהמדביר יסיים. כחלק מההדברה, המדביר ירסס את המקומות הנגועים וגם ירסס מסביב לחלקים החיצוניים של הבית על מנת למנוע כניסה נוספת של טרמיטים.

לסיכום, נמלים וטרמיטים הם שני מזיקים דומים, אך שונים מאוד. את שניהם ניתן כיום להשמיד בעזרת הדברה מקצועית.

המאמר באדיבות חברת הדברה סנטר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר