מפתח מאסטר:

המפתח שלכם לעולם הגדול הוא הדרכון האירופאי

דרכון ישראלי נחשב לדרכון חזק, המאפשר כניסה “חלקה” ליעדים רבים בעולם. עם זאת, יש לא מעט מדינות הדורשות מישראלים ויזה או אשרת כניסה, כפי שעתידות לעשות גם מדינות האיחוד האירופי החל משנת 2023. כיצד תוכלו לחסוך לעצמכם, בעזרת הוצאה של דרכון זר? (תיירות, מקודם)

בעלי אזרחות אירופאית נכנסים לאמריקה ללא ויזה (צילום: שאטרסטוק)

נתחיל בעובדה משמחת – נכון לכתיבת שורות אלה, אזרחים ישראלים רשאים להיכנס ללא אשרה מיוחדת ל-161 מדינות וטריטוריות ברחבי העולם. נתון זה מדרג את הדרכון הישראלי בין 30 הדרכונים החזקים בעולם, המאפשרים חופש תנועה מרשים בין מדינות ויבשות. בין שלל המדינות הפותחות את גבולותיהם בפני אזרחים ישראלים ללא עכבות, משתייכות גם כלל מדינות האיחוד האירופי. (נדגיש כמובן שאנחנו מדברים על ימים כתיקונם שאינם מתייחסים למצבים נקודתיים כמו הגבלות וסגר גבולות בשל מגפת הקורונה).

עם זאת, למרות היותו דרכון חזק באופן יחסי, הדרכון הישראלי אינו פותח צוהר אוטומטי בעת הכניסה למעצמות כמו ארצות הברית, אוסטרליה, סין הודו ומדינות נוספות. כדי להיכנס למדינות אלה, על אזרחים ישראלים לבצע הליך של הוצאת ויזה, הכרוך בתשלומים שונים, ולעיתים נדרשת גם הגעה פיזית לראיון בשגרירות, כפי שדורשת ארה”ב ממבקרים ישראלים.

שוחחנו עם עו"ד מוטי כהן, הבעלים והמייסד של חברת "פספורטוגו", החברה המובילה בישראל למימוש זכאות לאזרחות ודרכון אירופאיים, על יתרונות הדרכון האירופאי:

"בעלי אזרחות אירופאית יכולים להתגורר באירופה באופן חוקי ליהנות מלימודים מסובסדים ומאפשרויות עבודה בינלאומיות. בנוסף, האזרחות מייתרת את הצורך בוויזה לארה"ב ואוסטרליה, תוך הקניית ויזת תייר אוטומטית לעוד 183 מדינות בעולם.

בעלי אזרחות אירופאית יכולים להתגורר באירופה באופן חוקי

ההליך נמשך כשנתיים ואינו כרוך בידיעת שפה זרה או נסיעה לחו"ל. אנו בחברת פספורטוגו, עורכים בדיקת זכאות ראשונית ללא התחייבות וללא עלות וממשיכים את ההליך רק עבור מי שקיימת אצלו זכאות".

לבדיקת זכאות לדרכון אירופאי לחצו כאן >>

בנוסף, בשנת 2023, צפוי להיכנס לתוקפו צעד חדש של האיחוד האירופי, בעקבותיו, כל מי שירצה להיכנס לאירופה ואינו אזרח של אחת ממדינות האיחוד, יידרש באישור כניסה. הצעד, עליו הוחלט באיחוד עוד טרם התפרצות הקורונה, נועד לצמצם את הגידול חסר התקדים בכמות התיירים הנוהרים ליבשת, במטרה ליצור רגולציה שתאפשר שליטה ומינון של כמות המבקרים הזרים. לפני שאתם מרגישים מקופחים, נציין כי כל מי שאין בבעלותו דרכון אירופאי יידרש לשלם עבור האישור שייקרא ETIAS, וזה לא משנה אם הוא אמריקאי, יפני, תאילנדי או ישראלי.

9 דרכים בהן דרכון אירופאי ישפר לכם את החיים:

  1. כניסה לארה”ב ללא ויזה

למרות היחסים ההדוקים עם ארצות הברית, אזרחים ישראלים המעוניינים להיכנס לשטחה, נדרשים להוציא ויזה התואמת את מטרת הביקור שלהם, בין אם מדובר בחופשה, לימודים או עסקים. עניין זה כרוך בתשלום הנע בין 160-270 דולר לאדם (בהנחה שלא נעזרתם בגורם חיצוני, מה שמייקר אף יותר את הפרוצדורה).

אזרחים של רוב מדינות האיחוד האירופאי, יכולים להיכנס לארצות הברית ללא צורך בוויזה

זה עוד לפני שלקחנו בחשבון את הזמן, הנסיעות והמתח הנלווים לתהליך כולו. אזרחים של רוב מדינות האיחוד האירופאי, יכולים להיפרד לשלום מכל התענוג הזה ולהיכנס לארצות הברית באופן חלק וללא צורך בוויזה. ואם זה לא מספיק, נציין שגם לאוסטרליה תוכלו להיכנס ללא עכבות אם ברשותכם דרכון פורטוגלי.

  1. לימודים מסובסדים באירופה

כמדינה קטנה עם מספר מצומצם של מוסדות אקדמיים, לא פעם ישראלים השואפים ללמוד בפקולטות מבוקשות כמו רפואה, וטרינריה, אדריכלות, אמנות וכדומה, מוצאים את עצמם “שורפים” זמן יקר בניסיון להתקבל למוסדות בישראל, מה שלא פעם עשוי להסתיים במפח נפש. אחת האלטרנטיבות הבולטות כיום עבור אותם צעירים שאפתניים היא לימודים באירופה. היצע אפשרויות הלימוד באירופה רחב ורמת הלימודים נחשבת לגבוהה, אך עם זאת, עלות הלימודים יכולה להגיע לסכומים גדולים בהרבה מאשר בארץ. כיוון שבאירופה מעודדים את האזרחים לקבל השכלה גבוהה, רוב סטודנטים שהינם אזרחים אירופיים, זכאים לסבסוד מלא או חלקי של שכר הלימוד, ולעיתים אף להנחות בשכר הדירה, מימון חודשי סמלי והטבות משתנות. לכל אלה מתווסף יתרון משמעותי נוסף, והוא היכולת לעבוד ולהתפרנס באופן חוקי בזמן הלימודים.

  1. עבודה ומגורים חוקיים באירופה

החיים הם דינאמיים וכדי למצות את מלוא האפשרויות שיש לעולם להציע, טוב שיש ביד אזרחות אירופאית. בין אם זה מתוך צורך בשינוי, יצר הרפתקני או הצעת עבודה שאי אפשר לסרב לה – כבעלי דרכון של אחת ממדיניות האיחוד האירופי, תוכלו לגור ולעבוד באופן חוקי בכל אחת ממדינות האיחוד. בין אם תרצו לעשות רילוקיישן קבוע או להעביר תקופה זמנית, עם דרכון אירופאי תוכלו למצות את זכויותיכם וליהנות מתנאים סוציאליים מלאים. זה המקום לציין שבעידן דיגיטלי כמו היום, במידה ואתם עובדים באופן מקוון, תוכלו לאמץ לעצמכם אורח חיים של נוודים דיגיטליים, להשתקע או לטייל בכל אירופה, כשאתם משלבים בצורה אופטימלית בין ביזנס לפלז’ר.

  1. מעבר חופשי בין מדינות האיחוד

נכון לפרסום הכתבה הזו, דרכון ישראלי מאפשר לישראלים להיכנס לאירופה ללא צורך באישור מיוחד. אך המציאות הזו צפויה להשתנות במהלך שנת 2023, אז צפוי להיכנס לתוקפו חוק חדש. במסגרת שינוי מדיניות הכניסות לאירופה, כל מי שאינו אזרח של האיחוד יחויב להנפיק אישור בשם ETIAS אם ברצונו להיכנס לאחת ממדינות האיחוד האירופי. צעד זה שמטרתו ליצור רגולציה ושליטה במינון המבקרים הזרים, צפוי להוסיף עלויות כספיות וסרבול בירוקרטי למי שירצה לבקר באירופה בעתיד, אך הוא חסר חשיבות עבור מי שמחזיקים בדרכון אירופאי. אזרחי האיחוד יוכלו להמשיך וליהנות ממעבר חופשי בין מדינות האיחוד.

  1. כניסה למדינות שלא מתירות כניסה לישראלים

דרכון ישראלי אמנם נחשב לדרכון חזק בדירוג העולמי, אך מסיבות דיפלומטיות, דתיות והיסטוריות, ישנן עדיין מדינות בעולם שלא מותירות כלל כניסה לאזרחים ישראלים. כל עוד לא מדובר במדינות עוינות כמו איראן, עירק וכדומה (אליהן לא תוכלו להיכנס גם אם ברשותכם אזרחות נוספת), ברגע שיהיה ברשותכם דרכון אירופאי, דלתות העולם ייפתחו בפניכם כבמטה קסם. בין שלל המדינות אליהן תוכלו להיכנס בחופשיות עם דרכון אירופאי תמצאו את קטאר וכווית במזרח התיכון וגם כמה מדינות מופלאות במזרח הרחוק, כמו מלזיה ובנגלדש.

  1. אפשרויות עסקיות – השקעות ונדל”ן

עבור אנשי עסקים, דרכון אירופאי הוא דרך נפלאה לחסוך זמן וכסף רב. באירופה האפשרויות העסקיות ואפיקי ההשקעה הם אדירים, בעיקר משום שמדובר בשוק גדול שזרועותיו מגיעות אל העולם כולו. בולטת במיוחד זירת השקעות הנדל”ן באירופה, אשר מהווה מוקד משיכה למשקיעים מכל העולם. באמצעות דרכון אירופאי יכולים המשקיעים ליהנות מהטבות שונות בעיקר באפשרויות המימון וההתנהלות מול הבנקים, זאת בנוסף לקיצור הליכים בירוקרטיים הנחסכים למשקיעים מקומיים הנחשבים לאזרחי האיחוד. בנוסף, כאנשי עסקים ישראלים המחזיקים באזרחות אירופאית, תוכלו לפתח עסקים וליצור קשרי מסחר גם עם מדינות אליהן ישראלים לא מורשים להיכנס.

  1. קיצור תורים בשדה התעופה

מכירים את זה שאתם נוחתים מטיסה וכל מה שבא לכם זה להגיע למלון או לפגישה שקבעתם, אבל בשדה התעופה מחכים לכם תורים ארוכים ומייגעים?

לצעוד בנונשלנטיות אל עבר דלפקי הכניסה לאזרחים אירופאיים ולחסוך זמן יקר

עם דרכון אירופאי, כל כניסה ויציאה שלכם מאחת ממדינות האיחוד תהיה חלקה ונעימה. בזמן שחבריכם הישראלים ייאלצו להמתין בסבלנות עד שיגיע תורם בדלפק ביקורת הגבולות, אתם תוכלו לצעוד בנונשלנטיות אל עבר דלפקי הכניסה לאזרחים אירופאיים ולחסוך זמן יקר.

  1. ריבוי אזרחויות כסמל סטטוס

בעידן בו העולם הופך לאיטו לכפר גלובלי אחד, עבור רבים ריבוי אזרחויות היא תוספת משמעותי להרגשה הטובה ולחיזוק תחושת הביטחון.

  1. תעודת ביטוח למצבים בלתי צפויים

אזרחות אירופאית מהווה מעין תעודת ביטוח למצבים בלתי צפויים. בין אם מדובר באיומים ביטחוניים, רפואיים, כלכליים או אפילו מזג אוויר שיוצא משליטה. להשתייך לגוף חזק ויציב כמו האיחוד האירופי, בהחלט מספק אפשרות מפלט חיונית בעת הצורך.

רוצים ליהנות בעצמכם מיתרונות אלו ונוספים? בדקו עוד היום את זכאותכם לדרכון אירופאי ותנו למומחים בפספורטוגו לעשות בשבילכם את העבודה. זכאות לדרכון אירופאי היא דבר אחד, אבל התהליך עד לקבלתו הוא דבר אחר, מה שדורש התנהלות מול גורמים ממשלתיים ומשפטיים.

פספורטוגו היא חברה בעלת וותק של יותר מ-30 שנה, המתמחה במימוש הזכאות לאזרחות במדינות פורטוגל, רומניה ופולין ומאחוריה אלפי הצלחות מוכחות. בחברה עובדים למעלה מ-100 מומחים העובדים מסביב לשעון למען הלקוח, עד לקבלת הדרכון המיוחל.

כשמדובר בדרכון אירופאי – לכו על בטוח! אצלנו הבדיקה חינם, ואם לא אושרה זכאותכם – לא שילמתם! עם פספורטוגו יש לכם את הבטחון שתקבלו את האזרחות והדרכון להם אתם זכאים, זאת בנוסף למומחיות שלנו במסלולי משפחה – למען התאזרחות של בני זוג וילדים של זכאים לאזרחות.

דיקת זכאות לדרכון אירופאי לחצו כאן >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר