בוגר ישיבת 'חברון'

'רכשתי ידע מקיף וניסיון בגוף בטחוני יוקרתי'

יהושע ר. בוגר ישיבת 'חברון' בירושלים מגולל את סיפור חייו האישי בדרך לעולם התעסוקה. החל מהקשיים הראשוניים ועד לרגע שהוא נחשף לתוכנית 'מעלות 1' דרכם הוא עשה את הצעדים הראשוניים בעולם המורכב הזה וקיבל ניסיון והכשרה מקצועית • בשל ההצלחה חסרת התקדים בשירות האזרחי יוצאים בימים אלה בתוכנית מעלות2, גם אתם יכולים להיות שם (חרדים)

"במהלך הלימודים קבלתי יידע מקצועי רחב, וכעת בחודשים האחרונים אני צובר ניסיון מקיף וחסר תקדים" (צילום: יח"צ)

רבים מהצעירים בציבור החרדי החפצים לצאת לעולם התעסוקה נקלעים לקשיים רבים, במקרים רבים הם אף לא יודעים כיצד לעשות את הצעד הראשון בעולם הסבוך הזה, בין היתר הסיבה היא משום שהכשרה מקצועית וניסיון תעסוקתי מהווים כשני מחסומים בפני אלו החפצים להשתלב בעולם התעסוקה.

רוצים עוד מידע? כנסו>>

בדיוק מהסיבה הזאת יוצאים בימים אלו בארגון 'חברים' השירות האזרחי בשיתוף משרד העבודה והרווחה בתוכנית מיוחדת בשם 'מעלות 2', תכנית שהינה מסלול אקסקלוסיבי ויוקרתי של השירות האזרחי שנועד להוות כפתרון לחסמים הללו שמקשים על רבים להשתלב בעולם התעסוקה.

•התכנית מיועדת לצעירים עד גיל 28•

מדובר בתוכנית שניה בסדרה של השירות האזרחי כאשר הקודם היה 'מעלות 1' בו צעירים רבים מהציבור החרדי נטלו חלק והצטרפו לשירות האזרחי תוך כדי שהם רוכשים מקצועות יוקרתיים וקבלת מלגות מיוחדות על סך אלפי שקלים.

יהושע ר. בוגר ישיבת חברון בירושלים מספר בשיחה מיוחדת על הצעדים הראשונים שלו בתחום, "הייתי אברך צעיר", הוא מספר, "כל הנושא הזה של עולם התעסוקה היה נראה כמו משהו שרחוק ממני מאוד. כאברך חרדי היה לי קשה להשתלב בעולם הזה בעיקר מפני היעדר הכשרה מקצועית וניסיון תעסוקתי".

יהושע מספר כי הוא כמעט והתייאש מלהיכנס לתחום הטכנולוגי, "חשבתי להרים ידיים, אמרתי אסתפק מההכנסה הזעומה שאני מכניס בחודש, אם זה מה יש זה מה שאני אעשה".

אבל אז בדרך לא דרך הוא נחשף לתוכנית מעלות 1 של ארגון 'חברים – השירות האזרחי', "זה היה יום קיצי", הוא מספר, "באחד האתרים החרדים ראיתי פרסום של השירות האזרחי ואמרתי ננסה, אולי אצליח באמת דרכם להשתלב בשוק התעסוקה".

יהושע בוגר הישיבה החרדית קם ועשה מעשה, הוא הצטרף לשירות האזרחי בתוכנית מעלות 1 בפיתוח תוכנה ועבר את הלימודים בהצלחה והשתלב באחד מגופי הביטחון היוקרתיים בתפקיד מפתח תוכנה. "זה היה תקופה נהדרת", הוא מגולל, "במהלך הלימודים קבלתי יידע מקצועי רחב, וכעת בחודשים האחרונים אני צובר ניסיון מקיף וחסר תקדים, תוך כדי שאני מקבל מלגות על סך אלפי שקלים דבר שעוזר לי המון לאורך כל הדרך".

רוצים עוד מידע? כנסו>>

כיום יהושע רכש כבר את הידע והמקצועיות הנדרשת והוא כבר עמוק בתפקיד כמפתח תוכנה מקצועי "אם באותם הימים זה היה נראה משהו בלתי אפשרי, היום אני מודה לקב''ה על אותם הרגעים שקבלתי את ההחלטה להצטרף למקום הנדיר הזה".

לאור ההצלחה הגדולה יוצאים כעת בשירות האזרחי לתוכנית נוספת באזור המרכז שתתמקד בהתאם לביקוש שעלה מהשטח ב-2 מקצועות שונים בעלי אופק תעסוקתי רחב ומתגמל, ניהול רשתות וחשמלאי מעשי.

עם פתיחת המסלול החדש אנו מגישים בפניכם מידע מפורט ומדויק על המסלולים העומדים להיפתח במסגרת "תוכנית מעלות2"

מה במסלול?

מכינה ייעודית משך ההכשרה: כחודשיים. תכני הלימודים: אנגלית, מתמטיקה ויישומי מחשב ברמה בסיסית. המכינה במימון מלא ובנוסף- כל משתתף העומד בתנאי התוכנית זכאי למלגת קיום בתקופת המכינה: נשוי בסך של כ-1500 | ₪ רווק בסך של כ-450 ₪
מיד לאחר המכינה משתתפי התוכנית עומדים בתנאי התוכנית מתחילים את ההכשרה המקצועית במשך כ4 חודשים בה הם זכאים לכל ההטבות של בן שירות אזרחי הכוללים דמי כלכלה חודשיים במסלול בטחוני עד כ-4,000 ₪ ובנוסף הטבות נוספות

שירות משמעותי – צבירת ניסיון תעסוקתי

משתתפי התוכנית שסיימו את הלימודים בהצלחה, משובצים לשירות אזרחי בגופים יוקרתיים המותאמים לאורח חיים חרדי וצוברים ניסיון מקצועי משמעותי לאורך כ20 חודשים

סיום המסלול והשתלבות בשוק התעסוקה

לכל אורך השירות עם דגש על תקופת הסיום, המשתתפים ייהנו ממעטפת נרחבת ומקצועית שתכין אותם לקראת השתלבות בשוק התעסוקה במקצוע הנרכש. המעטפת תכלול בנית תוכנית עבודה תעסוקתית, סדנאות חיפוש עבודה ותעסוקה, ניהול מו"מ וכלים נוספים שיסייעו להשתלב בצורה מיטבית בשוק התעסוקה תוך מינוף ההכשרה והניסיון הנצבר.

מידע על המקצועות שנבחרו:

1. ניהול רשתות - ניהול תשתיות ענן היברידי

ניהול רשתות ואבטחת מידע הינו אחד המקצועות הפופולאריים ביותר בעולם הטכנולוגיה ובעל ביקוש גבוה בשוק העבודה. מנהלי רשתות אחראים על פיתוח, תחזוקה, הטמעה והתקנה של כלי רשת.

בוגר תוכנית זו יכול לעסוק בתחומים מגוונים הקשורים לרשתות תקשורת ארגוניות, כגון: תיחזוק שרתים משותפים, גיבוי ושחזור מידע, הרשאות, אבטחת רשת ארגונית וכמובן ניהול IT

הלימודים: במהלך הלימודים תרכוש ידע וכלים רבים תוך התנסות מעשית בתחום המחשוב, השרתים, רשתות התקשורת, תכנות ואבטחת מידע על מנת להעניק שירותי ניהול ותשתית מלאה לפתרונות עסקיים ממוחשבים.

אופק תעסוקתי בשוק העבודה: בוגרי התוכנית יכולים להשתלב בתום תקופת השירות במגוון תפקידים בחברות ההייטק, בתעשייה, בחברות אינטרנט, ועוד.

שכר ממוצע במשק: שכר לאחר שנתיים ניסיון 15 אלף ש"ח לחודש (נתוני alljobs)

2. חשמלאות - חשמלאי מעשי תלת-פאזי

מטרתה הכללית של תכנית לימודים זו הינה להכשיר לקראת תפקוד יעיל כחשמלאי בבניין ובתעשייה. ניתוח תפקיד החשמלאי שנעשה לקראת הכנתה של תכנית לימודים זו, הצביע על 8 מטלות ביצועיות שהחשמלאי מבצע בעת מילוי תפקידו:

עריכת תוכניות לביצוע (עד 40X3 אמפר) / עבודות התקנה והקמה של תשתיות מתקני החשמל / עבודות בדיקה תקינות ואיתור תקלות (דיאגנוסטיקה) במתקן חשמלי ותיקון התקלות בו / עבודות בדיקה תקינות ואיתור תקלות של אביזרי או מכלול חשמלי ותיקון התקלות בו / ביצוע שינויים ותוספות במתקן חשמלי / פירוק מתקן חשמלי / אחזקה שוטפת של מתקן חשמלי ומערכות הספק / השגחה על ביצוע כל אחת מהעבודות הנ"ל.

הלימודים: במהלך הלימודים תרכוש הכשרה לתפקוד יעיל כחשמלאי בבניין ובתעשייה ותקנה ידע עיוני רחב והתנסות בעבודה מעשית, תוך התמקדות בהקניית כלים ומיומנויות להשתלבות קלה ומהירה בשוק התעסוקה.

אופק תעסוקתי בשוק העבודה: בוגרי התוכנית אשר ילוו במשך השנתיים ע"י חשמלאי מוסמך יוכרו כ"חשמלאי מוסמך" בכפוף לעמידה בתנאי משרד העבודה והרווחה.

בוגרי התוכנית יכולים להשתלב בתחומים רבים בעולם התעשייה: מעבודה בחברות תכנון, ביצוע ותחזוקה, איש צוות טכני במפעלים וחברות מגוונות ועד להתקדם לעצמאי בתחומי החשמל.

שכר ממוצע במשק: שכר לאחר שנתיים ניסיון 11 אלף ש"ח לחודש (נתוני alljobs)

רוצים עוד מידע? כנסו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר