לימודי כלכלה – כל מה שחשוב לדעת

אם אתם אוהבים מתמטיקה וחישובים ומבקשים לעסוק בתחום בו מושם דגש משמעותי על מספרים, מאוד יכול להיות כי לימודי כלכלה, יהוו עבורכם ככתובת הנכונה (כלכלה)

תוכלו לקבל ידע וכלים במגוון רחב של תחומים (צילום: pixabay)

לימודי כלכלה יאפשרו לכם להבין בצורה מעמיקה את היחסים בין ביקוש לבין היצע ואת החשיבות של תחרות בשוק. במהלך הלימודים, תוכלו לקבל ידע וכלים במגוון רחב של תחומים, הקשורים במישרין או בעקיפין לכלכלה ובין היתר: חשבונאות, ביטוח, מיסוי ואפילו פסיכולוגיה..

לימודי כלכלה לתואר ראשון סוללים את הדרך לבוגרים להשתלבות במגוון רחב של משרות מעניינות בעולם העסקי והבנקאי.

מה חשוב לדעת על לימודי כלכלה?

לימודי כלכלה משתייכים לתחום מדעי החברה. הלימודים נוגעים בשורה ארוכה של נושאים ובין היתר: מתמטיקה, סטטיסטיקה, חשבונאות, רגולציה מיקרו כלכלית, כלכלה ומשפט, מקרו כלכלה, שיווק, כלכלה בינלאומית, מדיניות בנקים מרכזיים ונושאים נוספים.

רוב הקורסים הן כאמור עיוניים, אך הסטודנטים זוכים לרוב גם להתנסויות ושיעורים מעשיים בתחומים כגון: אקטואריה, דיני המיסים, תורת המשחקים ועוד..

כמובן, שתוכנית הלימודים כמו גם נושאי הלימוד, יכולים להשתנות בין מוסד לימודים אחד לאחר – לכן, ההמלצה היא לבדוק את הנושא הזה, בטרם בוחרים במסגרת המתאימה.

ככלל, מטרתו של התואר היא להעניק לסטודנטים כלים אנליטיים אשר יאפשרו להם לנתח מצבים ולייצר פתרונות כמו גם ידע תיאורטי מקיף בעולם הכלכלה, על התחומים השונים אשר נכללים בו.

תנאי הקבלה ללימודים

בדומה למסלולי לימוד לתואר ראשון בתחומים אחרים, גם בתחום הכלכלה, תנאי הקבלה ישתנו לרוב בין מוסד לימודים אחד לאחר – וכאן חשוב לציין, כי אוניברסיטאות ומכללות רבות ברחבי הארץ מציעות מסלול ללימודי כלכלה, כך שאפשרויות הבחירה הן רבות ומגוונות.

כעיקרון, בכדי להתקבל ללימודי תואר ראשון בכלכלה, יש צורך בבגרות מלאה ובציון פסיכומטרי – כאשר, הגובה המינימאלי של ציון הפסיכומטרי ושל ממוצע הבגרויות המשוקלל ישתנה כאמור, בין מוסד אחד לאחר – חשוב כמובן, לבדוק את הנושא הזה בטרם ההרשמה.

מי שאינו עומד בתנאי הקבלה, ישמח לגלות שבמוסדות לימוד רבים מציעים מכינות קדם אקדמאיות, אשר מאפשרות לשפר את הציונים, בדרך לקבלה למסלול הלימודים המבוקש.

מה ניתן לעשות בסיום הלימודים?

ראשית כל, קיימת האפשרות להמשיך לתארים מתקדמים – תואר שני בכלכלה וניהול, תואר שני בכלכלה יישומית, תואר שני במנהל עסקים, תואר שני בכלכלה פיננסית ורשימת האפשרויות עוד ארוכה.

מעבר לכך, לימודי כלכלה לתואר ראשון יכולים לפתוח לבוגרים צוהר להשתלבות בעבודה במגוון רחב של משרות בעולם המסחר והבנקאות.

בוגרי תואר ראשון בכלכלה יכולים להשתלב בחברות ובארגונים שונים בשורה ארוכה של תפקידים ובין היתר: בתור כלכלנים, תקציבאים, אנאליסטים, מנהלי תיקי השקעות, חשבי שכר, מנהלי משכנתאות, מנהלי תכנון ובקרה ורשימת המשרות האופציונאליות עוד מגוונת וארוכה.

איך לבחור את מסגרת הלימודים המתאימה?

אם החלטתם שאתם מעוניינים בלימודי כלכלה, תשמחו לגלות שיש לא מעט מוסדות לימוד ברחבי הארץ אשר מציעים מסלול לימודי כלכלה לתואר ראשון – כאשר, בחלק מהמקרים לימודי הכלכלה ישולבו עם לימודי מנהל ועם תחומים משיקים אחרים.

בחירת מוסד הלימוד, אמורה להתבסס על פרמטרים כמו: תנאי הקבלה לאותו מוסד לימודים (והשאלה אם עומדים בהם), מקום גאוגרפי של מוסד הלימודים (כאשר העדפה תהיה או קרוב למקום המגורים או בעיר אליה מעוניינים לעבור), סגל המרצים (הניסיון והרקע המקצועי שלהם בעולם הכלכלה), האווירה וחיי החברה בקמפוס, שעות הלימודים, תכנית הלימוד והנושאים אותם היא כוללת בתוכה ועוד..

מכיוון שהאפשרויות הן רבות, אין באמת סיבה להתפשר על פחות מהטוב ביותר אותו תוכלו לקבל ובמקום הזה בדיוק, אנחנו נכנסים לתמונה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר