חרדים בהייטק

תעשיית ההייטק מצפה לעובדים חרדים

אחרי העלייה בשילוב חרדים בשוק התעסוקה, השיקה חברת "אמדוקס" בשיתוף המרכז האקדמי לב תכנית מנטורים לשילוב סטודנטים מהחברה החרדית בתעשיית ההיי-טק.(הייטק)

(צילום: יח"צ)

איך עוברים מ"כניסה לתעסוקה" ל"תעסוקה מכניסה"?

בחמשת השנים האחרונות נתוני התעסוקה במגזר החרדי השתנו לחלוטין. לפי שנתון החברה החרדית שהוציא המכון הישראלי לדמוקרטיה, 53% מהגברים החרדים משתתפים בשוק העבודה. בקרב נשים חרדיות השיעור מתקרב לזה של הנשים החילוניות ועומד על 74% מול 84% בהתאמה. נתונים אלו מעידים כי ישנה מגמת עלייה מובהקת של יציאה לשוק העבודה בקרב המגזר החרדי.

על אף השקעת משאבים משמעותית מצד המדינה בשילוב חרדים בשוק התעסוקה, קיימים פערי שכר משמעותיים, כשחרדי עובד מרוויח כשלושים אחוז פחות מהממוצע הכללי. היעדר לימודי יסוד ברמה מספקת ובהשכלה גבוהה, סוגרים לא מעט דלתות בפני חרדים המבקשים להשתלב במקצועות עם הכנסה בינונית וגבוהה. למעשה, עד היום פעלו מקבלי ההחלטות והשקיעו משאבים למען "כניסה לתעסוקה" של חרדים, אולם זו לא היתה בהכרח "תעסוקה מכניסה" עבורם.

לאחרונה, חברת אמדוקס והמרכז האקדמי לב השיקו תכנית מנטורים ייחודית לסטודנטים וסטודנטיות מהחברה החרדית, זאת במטרה לסייע להם להשתלב בתעשייה בסיום לימודיהם או תוך כדי לימודיהם כסטודנטים לתואר אקדמי במדעי מחשב או הנדסת תוכנה.

תכנית המנטורים נועדה להעניק חניכה אישית לסטודנטים ולסטודנטיות על ידי מנהלים ומפתחים באמדוקס, בכדי לפתח יכולות ומיומנויות רלוונטיות אצלם. כמו כן, התכנית נועדה להכין את הסטודנטים והסטודנטיות להשתלבות בתעשיית ההייטק ולסייע להם להשתלב באמדוקס או בתעשייה בכלל. התכנית, בת הארבעה חודשים, כוללת מפגשים אישיים קבועים בין החונך לסטודנט אחת לשבוע, מפגשים קבוצתיים של חברי התכנית ווובינרים מקצועיים ועוד.

"סטודנטים חרדים שמסיימים לימודים אקדמיים, נמצאים לפעמים בפער גדול מבחינת ידע בנוגע לתרבות הארגונית ולציפיות מהם בחברות הייטק", מסבירה יעל גנדמן, מנהלת מרכז הקריירה במרכז האקדמי לב. "תכנית המנטורים נועדה לגשר בין תעשיית ההייטק לבין הציבור החרדי. התכנית היא פרי של שיתוף פעולה עם מחלקת אחריות תאגידית ומשאבי אנוש בחברת אמדוקס הידועה במאמציה לקידום הציבור החרדי בעולם ההייטק. אני מאמינה שבאמצעות מתן כלים מקצועיים, קשר אישי, וליווי, ניתן לגשר על הפער ולפתות דלתות עבור חרדים לעולם ההייטק"

"היה חשוב לנו שהסטודנטים והסטודנטיות יכירו את חברת אמדוקס ואת האנשים והמקצועות השונים בחברה כחלק מהתכנית", אומר דורון מירנקר, סמנכ"ל בחברת אמדוקס, שהקים את תכנית המנטורינג Lev to Tech. "לפיכך גייסנו מתנדבים חונכים מכל קשת העובדים בחברה מהחטיבות השונות - כולל מנהלים בכירים, ראשי צוותים, מנהלי שיווק ורכש ואנשי פיתוח. במחזור הראשון יש לנו 22 חונכים וחונכות עובדי אמדוקס ותיקים גם חילוניים וגם דתיים כולל מהמגזר החרדי לרבות בוגרי המרכז האקדמי לב.

במחזור הראשון גילינו סטודנטים וסטודנטיות סקרנים וחדורי מוטיבציה, עם התכונות הנדרשות להצליח בעולם ההייטק".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר