האטרקציה של הקיץ

ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים

הגן הבוטני הינו פנינה של טבע עירוני מקסים ועוצר נשימה, בכל עונה בשנה. השנה, הפעילות מתחילה החל מהשעה 17:30, אבל כדאי להגיע החל מהשעה 19:30 (תיירות)

(צילום: תום עמית)

לאור הקמפיין הקורא לעם ישראל להגיע בחופשת הקיץ לעיר הבירה – ירושלים, החלטנו להגיע לגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם לחוות את ממלכת השלג. מידי שנה הגן הבוטני מכריז בריש גלי על פעילות הקיץ שתסחף ילדים ומבוגרים גם יחד! וגם השנה, עיריית ירושלים, חברת אריאל והגן הבוטני יצאו בשיתוף פעולה לחוויית קיץ מרתקת. הפעילות בהחלט מעניקה כמה שעות של בילוי משפחתי כיפי ואיכותי, באוויר נעים והכי חשוב מצנן, בכל זאת ממלכת השלג. החלטנו לארוז את כל המשפחה ונסענו בהרכב מלא לממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים. בכללי, הגן הבוטני הינו פנינה של טבע עירוני מקסים ועוצר נשימה, בכל עונה בשנה. השנה, הפעילות מתחילה החל מהשעה 17:30, אבל כדאי להגיע החל מהשעה 19:30 כיוון שאז יורד החום, השמש שוקעת ונעים להסתובב באוויר הפתוח ולצפות בתאורה המרהיבה שנדלקת בשלל צבעים ומעצימה את החוויה.

בממלכת השלג יפגשו הילדים בהרבה דמויות "קפואות" שילדים אוהבים ומכירים. את פנינו קיבל בחיוך "אולאף" איש השלג בבקתת השלג, המשכנו במסע והגענו לתחנת "מבוך פתיתי השלג" כמו ב'עידן הקרח' התחלנו לשוטט במבוך וחלק מהשבילים במבוך מסתיימים ללא מוצא והילדים נאלצים לחזור על עקבותיהם לצומת הקודמת. זה היה משעשע מאוד ויצאנו משם אחרי זמן רב. לאורך המסלול גם צריך לחפש את דמויות "ביג פוט" ויש הרבה מהם וזה כיף נורא! בתחנה עם 'מלכת הים' הילדים דגו דגים בקרח, בהמשך הצטלמנו עם בני המשפחה כמשפחה קדמונית מתקופת הקרח, האמיצים במיוחד יוכלו להתנסות בהרכבת פאזל מיוחד תחת הקרח הקפואהנמצא על משטחים נמוכים. יש קערות מרובעות גדולות עם מים קפואים, שבתוך כל אחת 12 חלקי פאזל גדולים מפלסטיק. הילדים מכניסים את ידיהם למים הקפואים כדי להרכיב את הפאזל, אך הקור גורם להם להוציא הידיים במהירות. לכן הרכבת הפאזל נמשכת זמן רב יחסית.

(עידית צמח)

המשכנו בתחנות והגענו "מערת יהלומי הקרח", בה הילדים חצבו 'יהלומים' בגודל של סוכריות. הילדים מוזמנים לחצוב את היהלומים ולמעשה שוברים את הקרח באמצעות פטיש עץ, שבו הם מכים בקרח בעזרת מעין איזמל מעץ שבקצהו מוברג בורג ברזל. ילד שמצליח להוציא יהלום מהקרח, רשאי לקחת אותו הביתה. הפעילות בתחנה הזו ריתקה את הילדים שלי, והם לא רצו לעזוב במשך זמן רב, עד שהצליחו לחצוב לפחות שני יהלומים. מגיעים לעצירה נחמדה על הדשא לצפות בסרט בכיכובם של אודי ואביעדשמסבירים לילדים בסגנון היתולי את הסוגיה הרצינית של התחממות כדור הארץ.

גולת הכותרת של ממלכת השלג היא "אוהל השלג".בתוך האוהל הזה יש שלג אמיתי שמופק ממכונה שעומדת בחוץ, ומזרימה פנימה שלג. במרכז האוהל נוצרה ערימת שלג שעליו הילדים מקפצים על הערימה, גולשים קצת לשוליה, ובעיקר זורקים כדורי שלג בהנאה זה על זה. כל זה מלווה בשאגות שמחה.

המלצות:

להגיע עם נעלי ספורט / נעל נוחה

הילדים שלי לא התרטבו אבל היו ילדים שכן אז מומלץ לשים בגדי החלפה ברכב למקרה הצורך