סטנדרטים חסרי תקדים

רבני בד"צ העדה החרדית במהלך סיור מיוחד לקראת שנת השמיטה

"אנו מתפללים להצלחת חסלט כי בלעדיה לא יהיו מוצרים בנקיות כה גבוהה". רבני הבד"צ התפעלו לנוכח הסטנדרטים חסרי התקדים של חסלט בכלל ולקראת שנת השמיטה בפרט: "חסלט לא מתעסק במכירת ירקות אלא בזיכוי הרבים" קבעו (בארץ)

הרבנים והנהלת מערכת הכשרות יצאו לסיור בין מתקני המפעל ונכחו לראות מקרוב את ההידורים הרבים (צילום: יח"צ)

בדיון הלכתי שהתפתח במהלך הסיור נמצא פתרון לגידול פטריות בשנת השמיטה שלא היה להם מענה עד כה בכשרות הבד"צ

הרכב מיוחד של רבני ועד הכשרות של בד"צ העדה החרדית עם ראשי ומנהלי מערכת הכשרות הגיעו לסיור מקצועי במפעל חסלט לקראת שנת השמיטה ועל רקע ההיערכות חסרת התקדים של חסלט להביא את האיכות הידועה של מוצריה בסטנדרט הכשרותי הגבוה ביותר לשנת השמיטה, כפי שהיא נוהגת בכל שנות קיומה בליבת עשייתה עם רמת הנקיות המהודרת ביותר.

בפתח הסיור ישבו הרבנים עם הנהלת חסלט לסקירה מקצועית של הנעשה במפעל, העומד תחת השגחתם המהודרת ובפרט כעת עם בוא שנת השבע לקראתה ננקטים פעולות כבירות כדי להגיש לשלומי אמוני ישראל את התוצרת המובחרת בהידור הכשרות.

אליעזר ברט, מנכ"ל ומייסד חסלט, סקר את כלל ההיערכות: "נעשתה כאן השתדלות מאוד גדולה, כמעט בלתי סבירה. לא מדבר רק על הקמת החממות בעלות של מיליונים רבים, בהם ההשקעה הכספית היא מאוד גדולה, אלא בכלל על תשומת הלב וההשקעה המערכתית שלנו, כי אנחנו רואים את הציבור שרוצה את המוצר הזה שמתאים בדיוק לדרישות של העדה החרדית ועושים הכל כדי לספק לו אותו.

"מושקעים בכך מאמצים מאוד גדולים של אגרונומיה ונסיעות אינסופית לעין יהב מעבר לנחל ערבה והרבה עגמת נפש כי זה לא אזור קל בקיץ ולא פשוט להביא משם תוצרת בתקופה כזו. הלכנו על מהלך מאוד כבד ומשמעותי וביחד עם מר רמי שדה מעין יהב".

אליעזר ברט הרחיב על ייחודיותו של מותג חסלט ואמר: "זכינו למותג כי אנחנו עושים מה שדורשים מאיתנו בכשרות. גם בשמיטה עשינו כאן תהליך ארוך ותובעני גם כלכלית וגם מערכתית. להשקיע את כל הידע שלנו בשטחי הגידול בערבה ואנחנו רואים את הסייעתא דשמיא עם הצוות הנאמן והמסור של רבני ומפקחי ועד הכשרות של בד"צ העדה החרדית שעושה הכל בצורה מיטבית, אנחנו עושים את ההשתדלות שלנו ונישא תפילה שנזכה לקצור את הפירות".

"את הפחד, את החששות ואת יראת השמים העמוקה של אליעזר, אי אפשר להעביר דרך הכתב" אמרו רבני וגאוני הבד"צ בפני הנוכחים וציינו את ההיכרות העמוקה רבת השנים עם מנכ"ל חסלט אליעזר ברט. "צריך להיות כאן ולראות כדי להבין" הוסיפו בהתפעלות.

הרבנים הדגישו את החשיבות בקיומו של מפעל כחסלט עבור כלל ישראל: "אנחנו צריכים להתפלל הרבה כי פה יש את הסחורה הכי נקייה מחרקים. אם לא יהיה חסלט הציבור יאלץ לרכוש תוצרת פחות נקייה, גם אם היא כשרה" אמרו.

בשלב זה נשא סקירה מקיפה הרב יהושע רוטמן, מפקח מטעם בד"צ העדה החרדית, שציין בפתח דבריו כי ההשקעה של חסלט אינה רק במובן העסקי. "אני מכיר את מה שהם עוברים, הוא עשה את זה פשוט יותר ממה שזה באמת" העיר על דבריו של אליעזר ברט. "ההשקעה בשטחי הגידול בעין יהב היא יום יומית, אנחנו בבד"צ יוצאים לשם כל שבוע כבר שש שנים ובודקים את הגידולים ורואים כאן השקעה ערכית אמיתית. יש נאמנות הדדית. חסלט לא מתעסק במכירת ירקות אלא בזיכוי הרבים" קבע ברגש.

לאחר מכן יצאו הרבנים והנהלת מערכת הכשרות לסיור בין מתקני המפעל ונכחו לראות מקרוב את ההידורים הרבים וההשקעה חסרת התקדים כדי להביא ליראי השם את המוצרים הנקיים ללא חשש חרקים ומרעין בישין אחרים. בנוסף ציינו הרבנים את היתרונות האדירים במוצרי חסלט לאו דווקא בהיבט הכשרותי, כמו אורך חיי המדף, האיכות המשובחת והסטריליות המוחלטת שאין לה אח ורע ומכל העולם מחפשים לרכוש דווקא את מוצרי חסלט.

במהלך הסיור עלתה סוגיית גידול הפטריות בשנת השמיטה שלא נמצא לה עד עתה פתרון תחת הכשרות המהודרת של בד"צ העדה החרדית. לאחר דיון הלכתי נמצאה הפרקטיקה שתאפשר לגדל את הפטריות ולשווקם למהדרין בכשרות בהשגחת בד"צ העדה החרדית גם בשנת השמיטה במותג חסלט.

הרבנים סיימו את הסיור והמפגש בהתפעלות בלתי רגילה כשהם מציינים את הסטנדרטים חסרי התקדים בהם עומדת חסלט, את המובילות העולמית של חסלט עם רמת הנקיות הגבוהה ביותר בפער ניכר ואת ההשקעה האדירה לקראת שנת השמיטה ללא חיסכון במאמץ ובמשאבים מתוך ראייה ערכית עמוקה על חשיבות הדברים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר