בהתקרב היום הקדוש

'איחוד הצלה יפיץ קובץ עם דיני חולה ביום הכיפורים

עם התקרבותו של יום הכיפורים, מפרסמים באגף ההלכה של 'איחוד הצלה' חוברת מיוחדת בעניין דיני חולים ביוה"כ שתופץ לחולים, יולדות ועוד, בה מפורטים ההלכות הנוגעות (חרדים)

(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ארגון 'איחוד הצלה' יפיץ קובץ הנחיות לחולים לקראת יום הכיפורים מנכ"ל איחוד הצלה הרב אלי פולק: "כפי שאנו חשים חובה לפרסם מעת לעת הוראות בטיחות לציבור, חובה עלינו לפרסם את ההלכות הנוגעות לכלל הציבור בתחומים של רפואה והלכה" את הקובץ ניתן לקבל על ידי פניה למוקד מיוחד שמספרו. 03-6003530 שיפעל 24 שעות ביממה.

הימים הנוראים בפתח ואיתם עולות השאלות הנוגעות בענייני דיומא ובעיקר עניינים הלכתיים בנוגע לצום יום כיפור. מתנדבי 'איחוד הצלה' שפועלים בכל השנה וכך גם ביתר שאת בימים אלו, העלו בשנים באחרונות את הנושא הכאוב בהם הם נפגשים בימים אלו, כשרבים מהציבור אינם מכירים את ההלכה על בוריה ואינם מודעים להנחיות ההלכתיות אף בחולים שיש בהם סכנה.

לאור זאת, ביוזמת אגף ההלכה של 'איחוד הצלה' מופץ בימים אלו קובץ הלכות מפורט לחולים, יולדות, מעוברות ומניקות לצום יום הכיפורים, בעברית, אנגלית וצרפתית.

הקובץ נערך על ידי אגף הלכה של איחוד הצלה בראשות יו"ר אגף הלכה הרה"ג ר' יעקב רוזנברג שליט"א והרה"ג ר' נפתלי הלפרין שליט"א והוא הוגהה על ידי הגאון רבי שריאל רוזנברג שליט"א.

המקרים הרבים שנתקלים מידי שנה, הם בחולים החוששים שצום יום הכיפורים יכול לפגוע חלילה בבריאותם ואשר הם חייבים להתייעץ על כך עם רופא האם וכיצד מותר להם לצום, ומה הדין באשר ללקיחת התרופות ביום זה. וכידוע במצבים כאלו אסור להסתמך על פסקי הלכה שקיבלו בשנים קודמות, וכל שנה מחויבים לשאול מחדש את הרופא כיצד לנהוג. וכן אינו דומה מקרה רפואי אחד למשנהו, וכל חולה הוא נידון הלכתי בפני עצמו, בהתחשב בנתונים הרפואיים האישיים, לכן חובה על כולם כאמור להתייעץ עם רופא ומורה הוראה.

לצורך כך הוקם מוקד מיוחד לקבלת פניות הציבור ולהזמנת קובץ ההלכות 24 שעות ביממה ומספרו 03-6003530.

"כארגון רפואי מקצועי הנתמך בידי גדולי הדור ומורי הוראה שליט"א, הציבור מצפה מאיתנו לפרסם את ההלכות הנוגעות לכלל הציבור בתחומים של רפואה והלכה וחובה עלינו לעשות זאת כשם שאנו חשים חובה לפרסם מעת לעת הוראות בטיחות לציבור ואזהרה מסכנות פיזיות", מסכם הרב לייזר היימן סמנכ"ל מתנדבים ותפעול באיחוד הצלה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר