למה גם אתם צריכים אנליטיקה עסקית?

אנשים אוהבים סטטיסטיקות, כי הן מספקות עניין ותורמות ללמידה ואילו עסקים מעדיפים לעבוד עם סטטיסטיקות ונתונים מנותחים כי אלו מסייעים להם לנבא תהליכים ולהבין מגמות. למה גם אתם צריכים אנליטיקה עסקית? הנה כמה עובדות להכיר (עסקים)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אנליטיקה עסקית מסייעת לכם להבין טוב יותר את המשמעות מאחורי הנתונים העסקיים וניתן להטמיע אותה בכל כלי חיצוני לארגון לרבות פורטלים, אתרי אינטרנט ומסעות פרסום במטרה להעשיר את החוויה של המשתמש הסופי – בין אם הוא עובד החברה ובין אם לקוח או ספק.

כיצד ניתן למנף את נתוני האנליטיקה לקידום המכירות?

כשנתוני המכירות מנותחים באמצעות כלים מתקדמים ומוצגים באופן נגיש ו"נקי" לעין, אתם יכולים לייעל את השירות ללקוח ולשפר את הביצועים העסקיים באופן שיטתי ומעשי – למשל על ידי התאמת אנשי מכירות לפלחי שוק מסוימים, מציאת הסידור המיטבי ביותר של המוצרים על המדף, בחירת היצע המוצרים בכל סניף וסניף על פי מאפיינים דמוגרפיים והרגלי צריכה והשגת שליטה טובה יותר על נתונים ברמה השוטפת ובזמן אמת.

להניע חדשנות דרך עיניים "חיצוניות" לעסק

ארגונים בולטים בזירה העסקית מניעים לחדשנות ונעזרים בגורמים חיצוניים, שמספקים נקודת מבט אחרת על הנעשה במטרה לייעל תהליכים ולהעלות את הערך מקשרי הגומלין עם בעלי העניין, הלקוחות והספקים. באמצעות אנליטיקה שמוטמעת בפורטלים חיצוניים לארגון ניתן להציג נתונים מנותחים ומותאמים להפקת תובנות עסקיות בהתאמה לקהל היעד ולצרכיו. בדרך זו "אנשי השטח" החיצוניים לארגון יכולים אף לספק תובנות מעמיקות יותר ולהביא לשיפור משמעותי בפעילות העסקית.

תובנות עסקיות בצמתי ההחלטה

ריבוי מערכות היא אחת מ"תופעות הלוואי" של עבודה בסביבה טכנולוגית. ולא פעם עובדים מן השורה צריכים לעבוד עם שלוש מערכות שונות כדי להחליט על המהלך העסקי הבא. אחת הדרכים לייעל תהליך זה הוא על ידי שילוב של אנליטיקה עסקית מובנית בתוך יישומים פנים ארגוניים (CRM, ERP, HR,, ייצור, מכירות וכן הלאה) שיקדמו את תהליכי העבודה במהירות ללא כל צורך במעבר בין המערכות השונות כדי לאסוף את המידע הנחוץ לפעולה.

העלאת מעורבות הגולשים ואהדת המותג

בעידן תחרותי לא המחיר הוא זה שקובע אלא הערך העסקי, ולכן עסקים רבים שמודעים לתחרות הגוברת יחפשו דרכים יצירתיות להעמקת הקשר עם הלקוח הסופי על ידי התאמה פרטנית של המוצרים והשירותים לצרכים שלו – כך למשל הם ייעזרו במערכות בינה מלאכותית כדי לנתח את נתוני הלקוח על סמך תמונה, שאלון או כל נתון אחר שסיפק, ידוורו פרסומים בהתאם להרגלי הצריכה שלו, יעודדו רכישות חוזרות והגדלת סלי קניה על ידי ניבוי מועד הרכישה הבא שלו ויאספו באופן שוטף דאטה המאפשר להם לשפר את השירות בעקביות. מהלכים אלו ידועים כיכולים להיעשות באמצעות שימוש באנליטיקה עסקית.

פלטפורמה לניתוח נתונים לכל עסק

כיום ניתן להיעזר בפלטפורמת ניתוח נתונים מתקדמת המאפשרת להטמיע נתונים עסקיים בהקשר הנכון בהתאמה לקהל היעד. הפלטפורמה פועלת על בסיס אינטרנטי, זוכה לרמת אבטחה גבוהה בעזרת חיבור לענן, לשרתי החברה או לשניהם יחד (אפשרות לעבודה "היברידית") ומציעה עושר חזותי שכולל ממשקי API מדויקים, ספריית עצמים, מפות חום, גרפים צפים ועוד – במטרה להציג מידע מנותח המגיע מאינסוף מקורות שונים במהירות ובזמן אמת – כאשר מנוע הפועל "מאחורי הקלעים" אוסף, מסנן ומציג את הנתונים בהקשר המתאים. בדרך זו ניתן לאמץ את הטכנולוגיה לטובת החלטות עסקיות מדויקות יותר, למקד את תשומת הלב של קהל היעד ולגייס לשירותיכם (ובשליטתכם המלאה) את חוכמת ההמונים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר