אאא

מה אתם יותר, רעבים, צמאים או עייפים. רוב האנשים שנשאל כנראה שיענו שהם בעיקר עייפים.

עכשיו זה חתיכת דבר מפתיע כי שליש מהחיים שלנו אנחנו ישנים. שליש!

איך זה הגיוני ומה אנחנו צריכים לעשות בשביל לישון טוב יותר, הנה כל מה שאנחנו צריכים לדעת.

אבל רגע. קודם, בוא נדבר על חשיבות השינה. במהלך השינה - שאגב מורכבת מחמישה שלבים שקורים כמה פעמים כל לילה - משתחררים הורמונים שונים, בהם הורמון גדילה שחיוני להתפתחות והתחדשות הרקמות, מתבצעים תהליכי תיקון הנזקים של היום הקודם והגוף מחזיר לעצמו אנרגיה.

תהליך הירדמות ממוצע אורך כשבע דקות ואם אתם נרדמים בתוך פחות מחמש דקות, כנראה שאתם סובלים מעייפות חריגה או שאתם ישנים מעט מדי באופן כללי. מרבית המחקרים ממליצים לאדם בוגר על משך שינה של 7 עד 8 שעות.

באלפי מחקרים שנעשו נמצא קשר ישיר בין תוחלת חיים נמוכה יותר לבין שינה מועטה. אנשים שלא ישנים מספיק סובלים יותר ממחלות לב, בעיות בזיכרון, לחץ, דיכאון, וסיכון מוגבר לתאונות. כן, עייפים נו מה לעשות.

אז איך נרדם בצורה טובה ומה אנחנו צריכים בשביל שינה עמוקה ובריאה?

1. סביבת השינה צריכה להיות נוחה, חשוכה, קרה ושקטה. האור מפריע לפעילות ההורמון מלטונין שאחראי על השעון הביולוגי. אל תלכו לישון עם טלפון ביד או תוך כדי צפיה...בשיעור תורה כמובן. לפי מחקרים, קרינה ממכשירים אלקטרוניים עלולה לפגוע בשינה.

2. תשתדלו להיצמד לזמני שינה קבועים והימנעו משינה בשבת שפוגעת בשינה במוצ"ש, מה שמשפיע על השינה של כל השבוע.

3. הימנעו מפעילות גופנית מאומצת סמוך לשינה, אבל שימרו על כושר באופן כללי.

4. סדרו את המיטה. סקר שערך המכון האמריקני לשינה גילה שאנשים שמשאירים מיטה מבולגנת בבוקר, מתקשים יותר להירדם בלילה - בהשוואה לאלה שמסדרים את המצעים והשמיכה.

5. והכי חשוב זה המזרן

ישנם סוגים רבים של מזרנים; ספוג, ביצים, ספוג עם 'זיכרון', latex, קפיצים וגם מזרני מים או אוויר' אך התאמה לא נכונה של מזרן תפגע באיכות השינה ותמצאו את עצמכם מתקשים לתפקד היטב ביום שאחרי. לכן, כדאי להיעזר במומחים כדי לבחור את המזרן המדויק לכם.

גייסנו את המומחים של עמינח ואת הניסיון הרב שלהם כדי שיקבעו לנו אחת ולתמיד: מהו המזרן הטוב ביותר?

התשובה שלהם הפתיעה אותנו. מסתבר שאין מזרן אחד שמתאים לכולם, אלא צריך להתאים לכל אחד את המזרן שלו, לפי פרמטרים של משקל, תנוחת השינה המועדפת, גובה התקציב ועוד.

לפני קניית מזרן חדש, חשוב לזכור שהוא עומד לשמש אותנו תקופה ארוכה בהם הוא יהיה גורם משפיע על איכות השינה ובריאות הגוף. מזרן שאינו מתאים, עלול לגרום לכאבי גב וצוואר.

מזרן רך או קשה?

מקובל לחשוב שעדיף מזרן כמה שיותר קשה, אבל זה לא מדוייק. שכיבה על משטח קשיח במיוחד מטה את הגוף וגורמת ללחץ מסוכן על השרירים ועל החוליות. מצד שני, מזרן רך מדי יגרום לאיברים הכבדים של הגוף לשקוע לנקודות נמוכות ושרירי הגב יתכווצו.

המזרן שאתם קונים חייב להיות מספיק קשה, על מנת שמשקל הגוף יתפזר עליו כראוי, יתמוך בגב, בצוואר וברגליים. אך גם רך ומרופד במידה הנכונה כך שיהיה נעים לשכב עליו.

לילה טוב!