בוגרות סמינר אופק

אחיות חרדיות חדשות במערכת הבריאות

באירוע חגיגי קיבלו בוגרות סמינר אופק שעל ידי רשת 'נצח' את התואר האקדמי היוקרתי בסיעוד מטעם המרכז האקדמי לב (בארץ)

"כולנו יודעים היום כמה הצורך גדול במקצועות אלו": סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי הרב אברהם בצלאל (צילום: אבי חיון)

המחזור הראשון לתואר בסיעוד של סמינר אופק של רשת 'נצח' הסתיים בהצלחה. 23 בוגרות קיבלו אמש את התואר היוקרתי מטעם המרכז האקדמי לב, לקראת השתלבותן במערכת הבריאות. קבלת התואר התקיימה באירוע חגיגי, בו ציינו הדוברים את המחסור הקיים בעובדים במערכת הבריאות בעיקר בתחום הסיעוד.

מנהלת הסמינר הגב' חיה צ'סרק סיפרה על הדרך הארוכה שעשו הבוגרות, ביחד עם כל הצוות של הסמינר, עד שהגיעו אל הרגע המיוחל - קבלת התואר המקצועי שיאפשר להם להגשים את החלום ולהשתלב במערכת הבריאות בישראל.

מגפת הקורונה החריפה את המחסור והבליטה את הצורך בהכשרת עובדים בסיעוד, דבר שהשפיע על מסלול הלימודים, כפי שאמר נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק. "עוד לפני פרוץ המגפה, מערכת הבריאות התמודדה עם מחסור בכח אדם איכותי בתחום הסיעוד. השנתיים האחרונות היו אתגר מורכב עבורכן וניצלתן זאת כדי להפיק את המרב בלימוד ובניסיון. יש לכן בהחלט על מה לשמוח. סיימתן בהצלחה רבה לימודי תואר של מקצוע המאופיין בחסד ונתינה".

"לאחר 47 שנה כרופא וכמנהל רפואי אין לי ספק שהאחיות הן עמוד השדרה של הרפואה, הן אלה המכירות את המטופל לעומק, סועדות אותו במשך שעות ארוכות ביום," הוסיף פרופ' יונתן הלוי נשיא בית החולים 'שערי צדק' ויו"ר הוועד המנהל של 'נצח' . "הסיעוד המודרני מציב לאחות גם דרישות אקדמיות משמעותיות. אני מברך אתכן ביום הצטרפותכם למערכת הבריאות בתפקיד כה מרכזי וחשוב ואין לי ספק שלאור החינוך לו זכיתן תמלאו את תפקידכם הקדוש במקצועיות ובמסירות שאין למעלה מהן. עלו והצליחו."

"רגע התעודה הוא רגע הסיום", אמר בהתרגשות ראש רשת נצח-אופק מנחם בומבך. "זהו רגע שמקפל בתוכו תקופה ארוכה של השקעה, עמל ויזע. אנחנו נרגשים שהגענו לרגע הזה של קבלת התואר היוקרתי של המרכז האקדמי לב. כל תואר יש לו את הייחוד שלו. בתקופה זו יש הערכה גדולה יותר והבנה עמוקה יותר, כמה חשוב שיהיו לנו עוד ועוד נשים מקצועיות שיעסקו בתחום הסיעוד".

סיומו של המחזור הראשון הינו אבן דרך חשובה בחזון המשותף של סמינר אופק של רשת נצח ושל המרכז האקדמי לב בשילוב נשים חרדיות כגורם משמעותי וחיוני במערכת הבריאות. ד"ר שמעון וייס מקים ומייסד אופק אמר כי "החזון של בנות חרדיות שמקבלות את התואר במקצוע מיוחד כמו הסיעוד, הוא אירוע מרגש. החזון של אופק שהחל בקטן הופך היום למשהו גדול שהבוגרות שלנו משלימות את המסע הארוך כל הדרך לתעסוקה בכבוד במקצוע טיפולי שכולו נתינה למען האחר."

סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי הרב אברהם בצלאל: "אני רוצה לברך בשם עיריית ירושלים, את סמינר אופק והמרכז האקדמי לב, שמנגישים לנשים החרדיות אפשריות תעסוקה במקצוע הסיעוד. כולנו יודעים היום כמה הצורך גדול במקצועות אלו ואני שמח להיות כאן בטקס החשוב של חלוקת התארים בעבודה החשובה והמיוחדת של הסיעוד."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר