קמפוס לוסטיג;

אטרקטיביות בהיי-טק מהרגע הראשון

הדרך למציאת העבודה הראשונה בענף ההיי-טק עלולה להיות מאתגרת. בימים אלו יוצאת לדרך בקמפוס לוסטיג תכנית חדשה המסייעת לבוגרות תארים בהנדסה ובמחשבים להגיע למשרה המבוקשת (לימודים)

הרב צבי שרייבר ראש קמפוס לוסטיג (צילום: המרכז האקדמי לב)

הביקוש לעובדים בענף ההיי-טק מתעצם משנה לשנה. ההאטה שהביאה עימה הקורונה לשוק תמה, כשמספר המשרות הפתוחות כיום בחברות הטכנולוגיה גדול ב-50% לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. כך עולה מדו"ח התעסוקה הרבעוני של פלטפורמת ההשקעות "OurCrowd" לענף ההייטק בישראל שפורסם במאי האחרון. עם זאת, הביקוש הגבוה בענף הוא עבור עובדים מנוסים, בעוד בוגרי תארים טריים מתקשים למצוא את משרתם הראשונה, כשחוסר הניסיון מהווה את המשוכה המרכזית.

תכנית "Number 1 Tech" שנפתחה בקמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב נועדה לסייע לסטודנטיות לקראת סוף לימודיהן ולבוגרות טריות בכניסה חלקה לשוק ההיי-טק.

התוכנית נבנתה על בסיס דרישות השוק המשתנות יחד עם מעסיקים בתעשייה. הלימודים בתכנית כוללים הכשרה מקיפה בפיתוח פול סטאק – במסגרתה מבצעות הסטודנטיות פרויקט מעשי שמקנה להן ניסיון אמיתי בשטח. כמו כן, התכנית כוללת מעטפת מלאה לפיתוח המיומנויות הרכות והמיתוג האישי של המשתתפות כמועמדות אטרקטיביות בשוק ההייטק, כמו: שיפור פרופיל הלינקדאין והגיטהאב, פרזנטציה אפקטיבית ועוד.

"הסטודנטיות והבוגרות המשתתפות בתוכנית נהנות מליווי אישי ומפגישות ייעוץ פרטניות" מציינת פנינה וימר, מנהלת התוכנית ומרכז ההכוון התעסוקתי בלוסטיג. "המשתתפות שתסיימנה את התוכנית בהצלחה תקבלנה הזדמנויות בתעשייה וכבר מעסיקים הביעו נכונות לקלוט אותן. זהו בהחלט מצב של WIN-WIN".

ההיי-טק הכי פחות סבלני לחסרי ניסיון תעסוקתי

ממחקר שערכה "דרושים IL", עולה, כי רק 4.5 אחוזים מהמשרות שמתפרסמות בתחום הטכנולוגיה וההיי-טק מיועדות לחסרי ניסיון תעסוקתי. זאת בעוד בענפים מקבילים אחוז המשרות הפונות אל קהל בתחילת דרכו המקצועית הוא בין 20 ל-40 אחוזים. כך קורה שלא מעטים בוגרי תארים במחשבים ובהנדסה מוצאים את עצמם בתהליך חיפוש עבודה ממושך ומפרך. עוד עולה, כי כ-55 אחוז מבוגרי תארים במקצועות ההיי-טק שלחו למעלה מ-60 קורות חיים עד מציאת המשרה הראשונה שלהם, כשב-44 אחוז מהמקרים תהליך החיפוש נמשך למעלה משנה.

איך מנווטים בשוק מאתגר שכזה?

"חשוב לזכור שהקושי בשוק ההיי-טק הוא במציאת העבודה הראשונה בלבד, כלומר בכניסה לענף" מסביר הרב צבי שרייבר, ראש קמפוס לוסטיג לנשים חרדיות של המרכז האקדמי לב. "ברגע שמתגברים על המשוכה הזו, דלתות רבות נפתחות. הבוגרות שלנו מבוקשות מאוד בעולם ההיי-טק ונמצאות בחזית הטכנולוגיה. החברות המובילות 'מחזרות אחריהן' והן מרוויחות שכר מכובד מאוד. אני שומע הרבה מבעלי חברות את ההערכה לעובדות חרדיות. משהו בתרבות העבודה המסורה, הממוקדת, מלבד זאת שמדובר בצעירות מוכשרות מאוד.

כמוסד בעל מוניטין של למעלה מ20 שנה ,שהכשיר כבר למעלה מ-2,000 נשים חרדיות לעבודה במקצועות מבוקשים במשק, פיתחנו קשרים עם מעסיקים בכירים במשק ואנו משקיעים מאמצים רבים כדי לחבר בין הלימודים לדרישות התעשייה, תוך שימת דגש והקפדה מיוחדת על עבודה המותאמת לאורח החיים של האישה החרדית".

Number 1 Tech

האתגר של צעירות חרדיות במציאת עבודתם הראשונה הביא את הנהלת קמפוס לוסטיג לפתוח תכנית הכשרה ממוקדת, המסייעת לבוגרות להשתלב בהיי-טק. "מדובר בסטודנטיות ובוגרות מוכשרות עם פוטנציאל גבוה ויכולות מרשימות, פשוט הרף של החברות הוא לעיתים קרובות בלתי ישים" מוסיפה פנינה וימר. "החלטנו לפתוח תוכנית עם תנאים הוגנים. אנחנו מאמינים כי באמצעות מתן כלים והזדמנות שווה לכולן, ניתן להתגבר על החסמים הראשוניים של כניסה לשוק ההיי-טק".

הזדמנות להשתלב בהיי-טק גם ללא ממוצע 98

עלות ההשתתפות בקורס עבור סטודנטית היא במחיר סמלי ומסובסד ע''י המרכז האקדמי לב, בסך 300 שקלים בלבד "גייסנו כספים לתוכנית, כי חשוב לנו שגם המחיר לא יהווה חסם" מסבירה פנינה וימר. " קורסים ותוכניות דומות היום בשוק עולים עשרות אלפי שקלים".

"הסטודנטיות והבוגרות שסיימו תואר ברמה הגבוהה ביותר, מקבלות ארגז כלים עשיר שפותח להן דלתות בתעשייה" מדגיש הרב שרייבר. "אין לי ספק כי באמצעות לימודים ברמה גבוהה, מוטיבציה ונכונות להשקיע, לצד כלים מתאימים, צעירות חרדיות יכולות להתקבל לעבודה טובה ומתגמלת בהיי-טק גם ללא ממוצע 98. אנחנו כאן כדי לסלול עבורן את הדרך".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר