מגשימת החלומות

שמלות כלה צנועות ומלאות בסטייל: הכירו את המעצבת שרה בר שי

מה גרם למעצבת שמלות כלה צעירה ומצליחה, לשנות את החיים ב-180 מעלות ולחזור בתשובה, איך היא מתאימה לכלה את השמלה המושלמת והסיפור המיוחד מאחורי השמלה הצנועה הראשונה שעיצבה (ראיון)

שרה בר שי, מעצבת שמלות כלה וערב, בראיון (צילום: כיכר השבת)

שרה בר שי היא מעצבת שמלות כלה, בת 35, מירושלים. בוגרת לימודי עיצוב אופנה במכללת שנקר. היא גדלה בבית מסורתי בבאר שבע ואת האהבה לאמנות ספגה מהוריה מגיל קטן.

שרה היא בת אמצעית מתוך שלוש אחיות, אך היא הייתה היחידה מביניהן שבלטה בהתעסקות ביופי ואמנות, ובהמשך הפכה את התחביב לתעודת גמר משנקר, אחת המכללות המובילות בתחומן בעולם.

"היה איזשהו שלב שחשבתי על כל מיני כיוונים אחרים" אומרת שרה, "כמו עיצוב תעשייתי, עיצוב טקסטיל, כל מה שמתקשר לעולם החומר. גם ביצירות שלי, בעבודות שלי, יש לי המון חוברות סקיצות שרואים המון המון התעסקות בחומר. כי מאוד אהבתי לנתח ולחפש וליצור חיבורים שהם אחרים. למשל, לקחת תחרה ולא להסתכל עליה כיחידה שלמה, אלא לתפוס בה את החלקים המעניינים. הלימודים בשנקר מאוד מרחיבי אופקים. יש לך את כל הכלים שבעולם לפתח ולעשות וליצור ולמתוח גבולות".

העבודה הראשונה שלה הייתה בסטודיו נחשב בבאר שבע לשמלות כלה וערב. "זכיתי להיות אסיסטנטית למעצבת הראשית. הייתה לה הרבה תעוזה לזרוק אותי למים. היא נתנה לי להתמודד ישר עם לקוחות והשאירה אותי לבד עם כלות. שם קיבלתי המון כלים לחיים והבנתי שזה התחום שלי. ראיתי שיש לי את היכולת לגשת לכלות, שאני מבינה את השפה שלהן, שאני יודעת איך להתנהל מול לקוחה".

הניצנים שהובילו לחזרה בתשובה

במקביל לנסיקת הקריירה של שרה, היא עוברת תהליך אישי משמעותי. "חזרה בתשובה זה לא משהו שאת מתכננת, לרוב. זה דברים שקורים. אחותי הייתה הראשונה וזה כבר הכניס רובד חדש הביתה. באיזשהו שלב הרגשתי שמשהו חסר.

החזרה בתשובה לא התחילה ברגע. היו ניצנים. השתתפתי בסמינר, שמעתי שם דברים מאוד מעניינים. לא הייתי לגמרי שם, אלה דברים מאוד חדשים שאת לא נחשפת אליהם כל יום. קשה להכיל את זה מההתחלה, אבל הבנתי שם משהו. אמנם זה לא היה לחזור הביתה ו'אוקיי, אני משנה את החיים שלי במאה שמונים מעלות'. זה קרה שלוש שנים אחר כך".

בשלוש שנים הבאות, שרה קיבלה על עצמה שמירת שבת, השתתפה בסמינר נוסף והוא היה הטריגר עבורה להגיע להחלטה שהיא משנה את חייה.

"לעצב שמלות כלה זה שליחות"

בנקודה זו, שרה בחרה לעצב שמלות כלה ולפתוח מותג משל עצמה. "הרגשתי פתאום שיש משמעות למה שאני עושה. לעצב שמלות כלה זה שליחות. מעבר לזה שאת יוצרת בגד, את יוצרת דמות. את מכניסה חיים למשהו גולמי".

איך זה מתבטא בעבודה שלך מול הכלות?

"כלות זה עולם. כלות צריכות להרגיש שהן בידיים בטוחות. חוץ משמלת כלה יש להן המון דברים ברקע. זה לא רק להיות מעצבת, זה גם להיות קצת פסיכולוגית. זה להבין ללב הכלה, להבין מה הצורך שלה באותו רגע, לדעת מתי להרפות ומתי להיות יותר דומיננטית. זה כן ללכת בהתחלה בקצב שלה ואחר כך, כשיש כבר את המקום הבטוח, אז להעלות את הקצב.

מעצם זה שאת מתעסקת עם כלות, זה כבר ציבור שהוא שצריך התייחסות מיוחדת. זה היום שלך, זה לא יחזור. כלה צריכה להרגיש מאוד נוח ביום החתונה שלה. את צריכה להרגיש שהבגד מדבר אותך, שהוא מעביר אותך, שזה את. את - אבל יותר משודרגת.

כשכלה נכנסת אליי בפעם הראשונה, אני קודם כל מזהה את הסגנון. אנחנו מתיישבות, אנחנו עושות שיחת הכרות, אני מסבירה לה על תהליך העבודה ואז אפשר להגיע לשלב השני שהוא למעשה יצירת החלומות שלה.

כל כלה באה עם איזשהו ויז'ן, חזון, ובסופו של דבר את לוקחת את החלום הזה ויוצקת אותו לתוך משהו מוחשי. זה מתחיל מעיפרון ונייר ובסופו של דבר, מתגלגל לחומר, לבחירת חומרים, לבחירת צלליות. ממש להוליד משהו חדש".

ומה את עושה אם כלה לא יודעת איזו שמלה מתאימה לה?

"יש הרבה כלות שלא יודעות או מבינות מה הן רוצות. לפעמים כלה רואה משהו ומתוך הידע וההבנה שלי בתחום אני יודעת שזה לא יתאים לה, אז אני מעבירה לה את זה בצורה עדינה וכן מנסה להוביל אותה ולקחת אותה למקום המקצועי שלי בלי לסתור את המקום שלה, את הטעם שלה, את הרצונות שלה. שניפגש איפשהו באמצע".

"עיצבתי שמלת כלה - כשלא היה חתן באופק"

"השמלה הצנועה הראשונה שעיצבתי הייתה של חברה מאוד טובה, כשלמעשה לא היה חתן ולא הייתה חתונה באופק והיא החליטה שמעכשיו היא כלי מקבל ברכה. היא ניגשה אליי ושאלה אותי אם אני רוצה לקחת חלק בהרפתקה הזו. כמובן שזרמתי עם הרעיון.

בהתחלה לקחתי את הזמן, עבדתי נורא לאט על זה ובאיזשהו שלב קיבלנו הודעה שיש 'הכרזת כלה'. כחלק מבנות מדרשה, כך זה הנוהל. הרמתי לה טלפון, שאלתי אותה אם אני צריכה להזדרז, היא התמהמה כמה שניות 'אממ אממ כן כן כן'. וזה היה מדהים. אחרי תשעה חודשים היא התחתנה באותה שמלה".

מה כלה צריכה לדעת לפני שהיא בוחרת שמלה?

"תדעי מה מתאים לך ואיזה גזרות מחמיאות לך ויחד נעבור תהליך עד שתצאי מאושרת ומרוצה. מאוד חשוב לבוא עם ראש פתוח, לבוא לזה בכיף. בסך הכל זו חוויה שהיא כיפית, חוויה שהיא מרגשת, שהיא פעם בחיים".

שרה בר שי, מעצבת שמלות כלה וערב | כתב סופר 8, ירושלים | 052-430-9412

הצצה לקולקציית שמלות כלה 2021:

(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
(צילום: טל עבודי)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית