כל השאלות שראוי להעלות לקראת רכישת בית

עבור רבים מאיתנו, קניית הבית הפרטי היא התגשמותו של אידיאל. זהו ציון דרך מרגש שמאפשר לנו להגיע למנוחה ולנחלה וליהנות ממגורים עצמאיים. במהלך החיפושים אחר הבית האידיאלי, אמנם, ממתינים לנו לא מעט אתגרים (נדל"ן)

חשוב שלא ניכנס לעסקה שלא נוכל בהכרח לעמוד בה (צילום: פיקסלס)

רובנו נתחיל במסע החיפושים הזה מבלי שאנחנו יודעים דבר וחצי דבר על הערכת נכסי נדל"ן. כדי להתחיל את התהליך הזה על הצד הטוב ביותר, אלו כמה שאלות שחשוב שנשאל

לעולם - ולא משנה כמה זה מפתה – אין שום צורך לקנות שטח גדול יותר מזה שבאמת נדרש לצרכים שלך. חשוב שנבחן היטב את הצרכים שלנו ונרכוש נכס שמשרת אותנו היטב. במהלך ההערכה הזו, חשוב שניקח בחשבון לא רק את הדרישות שלנו כעת, אלא את השינויים שיכולים לבוא בעתיד.

התרחבות המשפחה ושינויים באורח החיים יכולים להשפיע באופן ניכר על שטח המגורים שיידרש לנו. ככל שיהיה לנו יותר מושג מה השטח שבאמת נדרש לנו, כך נוכל ליהנות מחיסכון משמעותי. אחרי הכול, בית גדול משמעו גם הוצאות תחזוקה גבוהות יותר, חשבונות חשמל יקרים וכמובן – עוד תקלות פוטנציאליות.

אילו תנאי מימון ניתן להשיג עבור הנכס הרלוונטי?

חשוב שנזכור, העובדה שקיבלנו אישור למשכנתא לנכס אחד לא מבטיחה באופן אוטומטי שתאושר לנו הלוואה על נכס אחר. ככל שערך הנכס עולה, כך עולים גם הסיכונים שהבנק לוקח על עצמו ולכן, גם תנאי ההלוואה יכולים להשתנות באופן דרמטי.

חשוב שלא ניכנס לעסקה שלא נוכל בהכרח לעמוד בה. אי עמידה בתשלומי המשכנתא יכולה לגרור השלכות כבדות. גם החמצה של חודש אחד יכולה ליצור תסבוכת שיהיה קשה מאוד לצאת ממנה.

האם יש חשש לליקויי בניה?

בדק בית הוא לא רק עניין פורמלי, בדיקות חושפות לעיתים קרובות בעיות חמורות בבית כולל ליקויים ביסודות, ריקבון ועובשים, נזקים לגג, פגיעות חמורות בבידוד, חיווט חשמלי מיושן ומסוכן ועוד פגמים רבים אחרים.

מעבר לעובדה שנזקים מסוג זה עשויים להפחית את ערך הנכס באופן ניכר בחלוף השנים, הם עשויים להביא עמם סיכונים בטיחותיים הרי אסון. לכן, לפני שנקבל כל החלטה, עלינו להסתייע באיש מקצוע שישלול כל ליקוי בנייה בנכס הפוטנציאלי.

אילו ביטוחים כדאי לרכוש?

לעתים קרובות, הבנק יציע לנו לרכוש ביטוח תכולת דירה וביטוח חיים דרכו במסגרת המשכנתא. ייתכן מאוד שנגלה שנוכל להשיג תנאים טובים בהרבה ובעלויות משתלמות יותר דווקא בשוק החופשי. ברוב המקרים, הביטוחים מטעם הבנק יהיו מוגבלים בהרבה מבחינת היקף הכיסויים שנוכל לקבל. עבודה עם סוכן ביטוח מנוסה תוכל להרחיב את טווח האפשרויות שלך.

לאיזה כיוון פונים הפתחים?

על אף שזה עשוי להיראות תמוה בהתחלה, מדובר בהיבט חשוב מאוד לחוויית המגורים שלך. זהו ההיבט שיקבע כמה שמש תיכנס לבית ומתי, כמה חם יהיה בבית אם נשאיר חלונות פתוחים ואילו פתרונות הצללה נצטרך לייעד עבור הבית החדש שלנו.

איך השכונה?

זה הזמן לצאת לסיבוב ולהתחיל להכיר את השכנים הפוטנציאליים שלך. חשוב שנביט לכל הכיוונים ונבחן מה תופס לנו את העין. אלו כמה דברים שכדאי להקדיש להם תשומת לב.

  • מה מצב חזיתות הבתים בסביבה?

  • מה הולך בחצרות?

  • האם זה אזור נעים ובטוח לילדים?

  • האם השכונות ממשיכות להתפתח או שדווקא כבר מתחיל תהליך התדרדרות?

  • מהו גיל התושבים הממוצע?

אם התשובות לשאלות הללו מעוררות בך אי נוחות, כדאי לחשוב פעמיים לפני ביצוע רכישה. תמיד כדאי גם לבחון את איכות השירותים החברתיים והחינוך בסביבה וכמובן – את שיעור הפשיעה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר