נתוני מחקר חדש מעלים:

למרות המחסור בשוק ההייטק: רק 10% מהמשרות הן לחסרי ניסיון

בימים אלו הושקה תכנית מעלות 3 של ארגון חברים בשיתוף זרוע העבודה במשרד הכלכלה לצעירים בגילאי 21-28 שתתמקד בלימודי פיתוח ובדיקות תוכנה ומעניקה ניסיון מעשי יקר ערך בתחום (תעסוקה)

המחקר מתפרסם בדיוק בימים בהם השיק ארגון 'חברים' את תכנית 'מעלות #3' (צילום: פלאש 90)

כבר עשור שמדברים על מחסור בעובדים בהייטק ולמרות זאת אין פתרון. מחקר חדש של זרוע העבודה במשרד הכלכלה שפרסם הבוקר שחר אילן בכלכליסט מגלה שלא מדובר רק במחסור במעוניינים לעבוד בתחום או בהכשרות מקצועיות, מתברר ש־90% מהביקוש בהייטק הוא לתפקידי ניהול שדורשים ניסיון, ולתפקידים מקצועיים שדורשים גם הם ניסיון של שלוש שנים ומעלה. רק 10% מהתפקידים הם במשרות שמיועדות ל"ג'וניורים" חסרי ניסיון כשחלקם הגדול הוא בתחתית סולם הביקוש.

לימודי הייטק על חשבון השירות האזרחי כולל מלגת קיום? כנסו >>

המחקר מתפרסם בדיוק בימים בהם השיק ארגון 'חברים' השירות האזרחי בשיתוף זרוע העבודה במשרד הכלכלה, את תכנית 'מעלות #3' לצעירים בגילאי 21-28 (במעמד תקין), תוכנית שתתמקד בלימודי הייטק: לימודי פיתוח תוכנה ובדיקות תוכנה, וכוללת מלגת קיום גבוהה והטבות רבות במהלך התכנית, כשהמעלה הגדולה מכולם היא צבירת הניסיון המקצועי תוך כדי שירות אזרחי משמעותי, מה שמאפשר בעז"ה אופק תעסוקתי בשכר גבוה וכפי שמוכיח המחקר המתפרסם היום.

מר ראובן פינסקי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי אומר: "תכנית 'מעלות' מעניקה אופק תעסוקתי גבוה למשתתפים, אנו רואים את זה במרוצת השנים בשירות האזרחי כיצד עשרות ומאות צעירים מתקדמים במהירות הבזק בזכות הידע והניסיון שהם רוכשים, אנו רואים בזה שליחות קודש לעזור לכל אותם אברכים ובחורים שנאלצו לצאת לעולם התעסוקה, תכנית 'מעלות' במיוחד משדרגת את היכולות והכישורים הנרכשים במהלך הלימודים למקום גבוה עוד יותר מול ההצלחות הקיימות ומאפשרת ניסיון מעשי יקר ערך".

מנכ"ל הרשות הוסיף: "אנחנו עושים את המירב על מנת להיות גשר איכותי לעולם התעסוקה ובפיריון גבוה, חשוב להדגיש כי חלק מרכזי בסוד ההצלחה נובע מההשקעה הגדולה של בני השירות שממלאים תפקידים איכותיים בהצלחה רבה ומקדשים שם שמיים וזוכים לסייעתא דשמיייא שמלווה אותנו בכל צעד ושעל".

משתתפי תוכנית 'מעלות 3#' עוברים תהליך סינון ומיון וכן אבחון מקצועי רחב לבחינת ההתאמה לתפקידים הטכנולוגים, בשלב השני מתקבלים המשתתפים למכינה מקצועית במתמטיקה אנגלית וישומי מחשב המיועדת גם לצעירים ללא רקע מוקדם ולמשך חודשיים, לאחר מעבר שלב המכינה בהצלחה, עוברים המשתתפים לשלב לימודי המקצוע למשך ארבעה חודשים אינטנסיביים, הכל בליווי צמוד ובמעטפת מקצועית לאורך כל הדרך, לאחר מעבר כל השלבים המקצועיים, מתקבלים המשתתפים להמשך שירות אזרחי משמעותי באגפים הטכנולוגים בגופי הביטחון הנחשבים, בתקופה זו זוכים המשתתפים לתרום תרומה משמעותית ולצבור ניסיון תעסוקתי רב במקצועות הטכנולוגים המבוקשים.

לימודי הייטק על חשבון השירות האזרחי כולל מלגת קיום? כנסו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר