איך תוכלו להפוך את הפלא הזה לחלק מהחיים שלכם?
איך תוכלו להפוך את הפלא הזה לחלק מהחיים שלכם? (צילום: סטודיו גל בן זאב | שאטרסטוק)
אאא

בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לתזונה נכונה, יותר ויותר אנשים מגלים את מה שאנחנו יודעים כבר מזמן - יוגורט הוא לא סתם עוד מוצר חלב, אלא פלא של ממש, שמכיל בתוכו את כל מה שטוב ובריא לנו. היוגורט עוזר לשמור על תזונה מאוזנת, תורם לתחושת שובע, ובעל יתרונות רבים בשמירה על המשקל. בנוסף, הוא מקור לסידן, עשיר בחלבון, דל בקלוריות ובשומן ומכיל ויטמינים חיוניים וחיידקים פרוביוטים ידידותיים.

אז איך תוכלו להפוך את הפלא הזה לחלק מהחיים שלכם?

שאלה מצוינת! בדיוק בשביל זה חשבנו עבורכם על מגוון מתכונים לכל משפחה ולכל אירוע, החל ממנות עיקריות מפתיעות ועד לקינוחים עשירים וצבעוניים.

טיפים מקצועיים והמלצות יעילות, כיצד לשלב בין יוגורט לספורט
טיפים מקצועיים והמלצות יעילות, כיצד לשלב בין יוגורט לספורט
הגדלה

בנוסף, מחכים לכם כאן מבחר טרנדים יצירתיים, בשילוב מרכיבים שונים, שיעזרו לכם ליהנות מיוגורט באין סוף דרכים ושיעודדו את ילדיכם ליהנות מתזונה מגוונת ובריאה יותר.

וזה עוד לא הכל. כמו תמיד, אנחנו בדנונה לא חושבים רק על יוגורט, אלא חושבים עליכם, על סגנון החיים שלכם ועל השגרה היומיומית, בה אתם נמצאים. לכן תמצאו כאן גם טיפים מקצועיים והמלצות יעילות, כיצד לשלב בין יוגורט לספורט.

כיצד לשלב בין יוגורט לספורט
כיצד לשלב בין יוגורט לספורט
הגדלה

• ארוחת הבוקר היא הזדמנות טובה לספק לגוף סידן. בזכות מבחר הגבינות הרב, גם אם אתם ממהרים הכריך יכול להיות מעניין ומשתנה, יום גבינה צהובה 9%, יום גבינה עם זיתים ויום אחר גבינת שמנת (ואם אתם לא רוצים לבזבז קלוריות ושומן מיותרים, אז מומלץ כמובן 5% שומן). מי שאלרגי למוצר חלב או שאינו מחובבי הגבינות ומעדיף את הסויה חשוב כי ידע שבגלל תכולת הפיטואסטרוגנים (רכיבים תזונתיים ממקור צמחי שהינם בעלי מבנה דומה להורמונים), יצא משרד הבריאות בהנחיה להגביל את צריכת הסויה לשלוש מנות בשבוע בלבד, ובכל מקרה – לא יותר ממנה אחת ליום.

• חומוס וטחינה אהובים על ילדים רבים והטחינה נחשבת כמקור לסידן אך אחוזי השומן בממרחים אלה הם גבוהים ויכולים להגיע עד לכ-30% שומן! כך שממרחים אלו הם אפשרות נוספת לגיוון ולא כדאי לבחור בהם בכל יום. ניתן היום למצוא גם גרסאות לייט עם כ-1/3 פחות שומן. ביצה מכילה חלבון הנחשב לאיכותי ביותר וניתן לשלבה בכריך בצורות הכנה שונות על פי העדפות הילד, מקושקשת, חביתה או פשוט ביצה קשה. נקניקים הם אפשרות נוספת לגיוון הכריך, אך ממבחר הנקניקים מומלץ לבחור בפסטרמה שהינה דלה יותר בשומן ונוטה להתקלקל פחות בחום. בנקניקים השמנים במיוחד, ניתן ממש לראות את "עיגולי השומן" שלעיתים עולים בכמותם על הבשר. 

• אם ילדכם הוא מחובבי השוקולד המושבעים, הגיעו עמו להסכמה על פעם עד פעמיים בשבוע בהן הכריך יהיה עם שוקולד כי אין סיבה להימנע לחלוטין ממאכל אהוב ויתר הכריכים במהלך השבוע יהיו בריאים ומזינים יותר. אם החלטתם להוסיף ממרח לפסטרמה או לחביתה, היזהרו ממיונז שמתקלקל מהר יחסית, במיוחד בימי הקיץ החמים ובמיוחד אם ילדכם הוא מאלה ש"שוכחים" לאכול עד שעה מאוחרת יותר.

• ילדים רבים אינם אוהבים שהכריך "נרטב" מהירקות שבתוכו. תוספת עלה חסה המפריד בין הלחם לירק, תפתור את הבעיה ותעזור לכם ליצור כריך מהנה ומעניין יותר ואפשר לעשות זאת גם עם עלי בייבי, רוקט ותרד טריים. כריך אחד אינו מספיק, הוסיפו פרי וירקות חתוכים. 

• ירקות קטנים ובעלי צורה ברורה, כגון עגבניות שרי יתקבלו בצורה טובה על ידי מרבית הילדים, גם הבררניים מבניהם. קחו בחשבון כאשר אתם בוחרים את הפרי והירקות, האם הם ישרדו מספר שעות בתיק. אם היום ארוך במיוחד, ניתן לשלוח כריך נוסף / חטיף דגנים או שקית עם דגני בוקר (כמות של כוס חד פעמית שהינה שוות ערך לשתי פרוסות לחם) חטיף אינו מהווה תחליף לכריך. 

• למרות התהדרות היצרנים ביתרונות התזונתיים שבחטיפים, הם לרב עשירים בשומן, צבעי מאכל ונתרן (מלח) ובינינו, גם אם אוכלים חטיף בבוקר, הרי זה לא יהיה במקום חטיף אחר הצהריים. לכולנו ובמיוחד לילדים נטיה לשתות פחות מהדרוש ולבלבל בין תחושת הרעב והצמא. הוסיפו תמיד בקבוק מים וזכרו כי מים עדיפים על פני שתיה מתוקה שנמצאה כקשורה להשמנה. פחית שתיה מתוקה מכילה כשמונה כפיות סוכר, לא חבל? אז שיהיה בתאבון.

איך תוכלו להפוך את הפלא הזה לחלק מהחיים שלכם?
איך תוכלו להפוך את הפלא הזה לחלק מהחיים שלכם?