הפלא הלבן:

כל התועלות הטובות שאתם חייבים לדעת על היוגורט שלכם

אתם שומעים סביבכם שיוגורט זה פלא, אבל מה באמת הופך אותו לכזה, שני ארד תזונאית שטראוס מסבירה את התהליך "מאחורי הקלעים", איך היא משלבת יוגורט ביומיומיום שלה ואיזה עוד תועלות מופלאות יש לו שאתם פשוט חייבים להכיר (נפלא לדעת)

(צילום: סטודיו גל בן זאב | שאטרסטוק)

המודעות לתזונה מזינה וטובה מתפתחת בשנים האחרונות. אנשים מודעים יותר ויותר למה שהם מכניסים הביתה, למקרר ולגוף. גם ערכים תזונתיים שהיו פחות מוכרים בעבר כמו כמות חלבון או ויטמינים ומינרלים, מקבלים דגש רב יותר בחשיבה ובעיסוק בתזונה היומית בבתים רבים, אך השיח על חיידקים טובים והחשיבות של שילוב חיידקים טובים בתפריט היומי עדיין בתחילתו.

פשוט וטבעי

כמו בהרבה דברים אחרים בחיים, גם בתזונה שלנו כמה שיותר פשוט, יותר טוב. יוגורט הוא בדיוק כזה. אם נסתכל על טבלת הרכיבים שלו נראה שהוא "נקי" ופשוט.

יוגורט מורכב משני רכיבים בלבד: חלב והמון חיידקים טובים. החלב מכיל ויטמינים, מינרלים וחלבון עם ערך תזונתי גבוה. החיידקים – הם דרך פשוטה, קלה וטעימה לשלב פרוביוטיקה. בנוסף, היוגורט מעניק לאותם חיידקים ידידותיים יחס VIP: טמפרטורה אופטימלית, רמת חומציות אידאלית, ואת המזון שהם אוהבים.

ומה לגבי הטעם? גם כאן יש לחיידקים הידידותיים תפקיד משמעותי: החיידקים הידידותיים ממש אוהבים את הלקטוז, שזה הסוכר הטבעי שנמצא ביוגורט. כשהם מפרקים אותו, נוצרת המחמצת, שמקנה את הטעם הייחודי שאנחנו כל כך אוהבים.

איפה תוכלו למצוא פרוביוטיקה במזון שלכם

חיידקים ידידותיים אפשר למצוא למשל במלפפונים, חמוצים ביתיים, לחם מחמצת, אך במזונות האלה לא ניתן לדעת כמה חיידקים באמת שרדו את תהליך ההכנה וכמה יישארו בעת האכילה.

היתרון ביוגורט לעומת המזונות האחרים שציינו הינו שחיידקי המחמצת שבו ממשיכים לחיות לאורך חיי המדף שלו בזכות התנאים המצויינים שהוא מעניק לחיידקים. בנוסף, יוגורט הוא הדרך הקלה ביותר לצרוך אותם.

המומחים של דנונה פיתחו את סדרות שונות שלכל אחת מהן ערך תזונתי ייחודי מוסף

שילוב בתפריט היומי

אני צורכת יוגורט בכל כך הרבה צורות מגוונות, וככה גם בני המשפחה שלי (וזה לא רק בגלל שאני תזונאית…). הייחוד של היוגורט הוא בזמינות שלו, במגוון הזדמנויות ואפשרויות צריכה לאורך שעות היום, בין אם כארוחת ביניים קטנה, כתוספת נפלאה לשדרוג מנות, וכמובן כארוחת בוקר מזינה עם מעט פירות ושיבולת שועל.

במקרר החלב יש אינסוף אפשרויות ליהנות מיוגורט: מגוון מוצרי היוגורט מאפשר מרחב בחירה בהתאם לטעם האישי של כל אחת ואחד. היוגורט הבסיסי מורכב רק מחלב ומחמצת, כאשר לסדרות מסוימות מוסיפים רכיבים נוספים להעשרת היוגורט. כל אחת או אחד יכול להתחבר אחרת ליוגורט, בהתאם לגיל, לתקופה, לצורך התועלתי, וכמובן לטעם. אלמנט הבחירה האישית מקבל משמעות יותר מתמיד, כל אחד והיוגורט שלו.

הנוסחה המותאמת ביותר בשבילך

המומחים של דנונה פיתחו את סדרות שונות שלכל אחת מהן ערך תזונתי ייחודי מוסף. אנשים שמתחברים לטעם החמצמץ של היוגורט יכולים ליהנות ממוצר לבן ו"נקי". מומלץ מאד להתחיל לצרוך יוגורט לבן כבר מגיל צעיר כדי להיחשף לטעם היוגורט, ולהרוויח רכיבים תזונתיים גבוהים.

היוגורט מלווה אותנו בכל מעגלי החיים, מהרגע שאנחנו מתחילים לצרוך מוצרי חלב ממש מהטעימות הראשונות ועד הגיל השלישי. עם זאת, ישנם אנשים שלא הורגלו מגיל צעיר לטעם הגולמי של היוגורט, ועבורם קיימים יוגורטים במתיקות מעודנת ללא תוספת סוכר. מבחר המוצרים של דנונה מציע יוגורטים ייעודיים לעוסקים בפעילות גופנית, לסיוע בחיזוק ההגנה הטבעית, יוגורטים בתוספת פרוביוטיקה המסייעת לפעילות תהליך העיכול האיטי, יוגורט עם פיטוסטרולים המסייע להפחתת רמות הכולסטרול LDL וכן יוגורט דל לקטוז לרגישים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר