נקודת מבט על כוס קפה ועוגה

אופטיקל סנטר, לראות את היופי לשמוע את הטוב

שיחה מרתקת עם ונסה סבג - מנהלת מקצועית ברשת 'אופטיקל סנטר', רשת האופטיקה בה כל הצוות, גם הדיילים הם אופטומטריסטים והם מומחים להתאמה מיטבית לעיניים (בריאות)

"אני בתחום העיניים כבר 10 שנים" (צילום: יח"צ)

"אני בתחום העיניים כבר 10 שנים. הצטרפתי לצוות המקצועי של הרשת כשהסניף הראשון נפתח בירושלים. מתוקף תפקידי אני מסתובבת בחנויות ברחבי הארץ, מפקחת ובודקת שהכול מתנהל בצורה הטובה ביותר. בדיקות העיניים, התאמת המשקפיים ללקוח וכל הנחוץ".

"ידעת שאפשר 'לפספס' חדות ראייה של ילד ברמה שתשפיע עליו לכל החיים? ילד לא תמיד מתלונן שהוא לא רואה. ילדים הם עם סתגלן, מתרגלים מהר לכל דבר גם לראייה פחות טובה (או שהילד נולד כך ולא התבצעה בדיקת ראייה).

אמא ספרה פעם שהלכה עם הילד לבדיקת עיניים שגרתית והילד נזקק למשקפיים. כשהרכיב הילד את המשקפיים אמר לאימו 'לא ידעתי שהרצפה מנוקדת'.

צריך לעקוב אחרי ילד שמשפשף עיניים, נופל הרבה, לא אוהב לקרוא, עצבני, כדאי לבדוק את הראייה אפשר למנוע עין עצלה לילד. אם לא בודקים העיניים יכולות לקבל נזק בלתי הפיך והראייה לא תוכל לחזור להיות במיטבה גם ע"י הרכבת משקפיים.

ילד מתבגר לא חש בנח עם משקפיים ומעוניין להרכיב עדשות מגע. את בעד/ נגד, ומה את אומרת על העניין באופן כללי?

"אני בעד. ילד שמרגיש טוב עם עצמו הוא ילד עם מוטיבציה גבוהה. ובאמת ילד יכול להרגיש לא בנח עם משקפיים.

הגיל המומלץ להרכבת עדשות מגע הוא מגיל 16-17. ילד קטן יותר צריך אישור רופא, ואסביר: הרכבת עדשות למשך זמן ממושך בגיל צעיר יכולה לפגוע בתהליך התפתחות של הקרנית.

רופא עיניים בודק את הקרנית וקובע האם יכולה להיות פגיעה לעיניים או שהקרנית שווה לזו של מבוגר ולא יגרם נזק. גם בוגרים לא יכולים לזלזל. חשוב שתהיה התאמה טובה בין העדשה לעין, עדשה יכולה לחסום העברת חמצן לקרנית.

אצלינו ברשת כל הצוות, גם הדיילים הם אופטומטריסטים והם מומחים להתאמה מיטבית לעיניים. הצוות בודק את הלקוח/ה בודק שהשימוש בעדשות נכון שהעדשות לא נשארת מעל 10 שעות בעיניים ומלווים את הלקוחות לאורך הדרך. אנחנו מקבלים לקוחות לאחר תקופה שחשים גוף זר בעין או שהעדשות מפריעות ומתאימים עדשות או תמיסה מתאימה.

החל מגיל 40 לערך ישנם אנשים שחשים קושי בקריאה, עיניים עייפות. מה קורה לעיניים כשהן מתבגרות?

"מגיל 40 מתחיל תהליך של 'פרסביופיה'. שריר העיניים נחלש עם השנים ולכן יש צורך להרכיב משקפי קריאה כדי לקרוא טוב. תהליך היחלשות השריר הוא איטי ומתייצב בגיל 60.

עדשות 'מולטיפוקל' רווחות גם אצל המבוגרים. חשבו לדעת שבמשקפי 'מולטיפוקל' כל מילימטר עם מספר אחר צריך לתאם את גובה העדשה, את התעלה. בנוסף אנשים שנמצאים הרבה מול מחשב אנחנו מציעים את ציפוי ה'בלו זרו'- ציפוי אנטי רפלקס, מגן על העיניים מפני האור הכחול של המסכים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר