חקיקה חשובה

חוק הפרמדיקים עבר: כבוד למקצוע החשוב

הסדרת מקצוע הפרמדיקים מאפשר עיגון והרחבת סמכויותיהם ובכל הנוגע להצלת חיים, קידום מקצועי לאלפי פרמדיקים • זהו חיזוק מערך רפואת החירום והרפואה בארץ (בריאות, חדשות)

טרם היא בין הגופים המובילים בהעסקת פרמדיקים בישראל. (צילום: באדיבות המצלם)
"הגיע הזמן שהציבור יהנה מהרחבת הסמכויות, המקצועיות והמומחיות של מי שניצב בחוד החנית ובחזית של רפואת החירום בישראל, לא רק בצבא ובאמבולנסים אלא גם במוקדים לרפואה דחופה בישראל. מדובר בתיקון עוול היסטורי והסדרה של אחד המקצועות החשובים בתחום הצלת החיים", כך אמר היום נתן אפלבאום, מנכ"ל טרם רפואה דחופה, והוסיף: "אנו מברכים את יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן, על קידום החוק החשוב, שעבר היום בקריאה טרומית בכנסת. מאז נבחרה לתפקידה ח"כ סילמן עושה ימים כלילות למען בריאות הציבור, הוועדה בראשותה נהפכה לכתובת ולאוזן קשבת אמיתית בתחום הבריאות".
כמעט שלושה עשורים לאחר שהיה מיוזמי הצעת "חוק הפרמדיקים", וכמעט שני עשורים מאז נרצח בפיגוע בקפה הילל, עברה היום הצעת החוק שקידם ד"ר דוד אפלבאום ז"ל, בקריאה טרומית.
ד"ר אפלבאום ז"ל, שהיה מנהל חדר המיון של בית החולים שערי צדק ומבכירי המומחים בישראל בתחום הרפואה הדחופה, הבין את הצורך ואת הנחיצות של הסדרת מעמדם ומקצועיותם של הפרמדיקים בישראל. בני משפחתו וממשיכי דרכו נכחו היום במליאת הכנסת, כדי לתמוך בהצעת החוק שהגישה יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן להסדרת המקצוע.
"הסדרת מקצוע הפרמדיקים יאפשר לא רק רמה מקצועית גבוהה, אלא גם עיגון והרחבת סמכויותיהם ובכל הנוגע להצלת חיים, קידום מקצועי לאלפי פרמדיקים וחיזוק מערך רפואת החירום והרפואה הדחופה למען שיפור בריאות הציבור", אמר נתן אפלבאום, מנכ"ל טרם-רפואה דחופה, ובנו של המייסד ד"ר אפלבאום.
"זה יום מיוחד עבורנו, מאז דרש אבי ממשרד הבריאות, להעניק הכרה מקצועית לפרמדיקים על רקע המחסור החמור בכוח אדם מוכשר להגיש שירותי הצלת חיים מהיר ויעיל לחולים ונפגעים במצבי חירום עד לקליטת החולה בחדרי המיון. אישור החוק בקריאה טרומית הוא צעד נוסף בדרך להגשמת חזונו", הוסיף אפלבאום בציינו כי "טרם היא בין הגופים המובילים בהעסקת פרמדיקים בישראל.
על פי הצעת החוק שהוגשה לכנסת היום, ניתן יהיה לגבש את מנגנוני הלימוד וההכשרה של הפרמדיקים, את סמכויותיהם ולהסדיר את ההסמכה ואת הפיקוח הפמדיקים הנוטלים חלק מכריע בכל מערכי רפואת החירום בישראל.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר