המומחים עונים:

באיזה גיל איכות הראיה שלנו תגיע לשיא?

שמתם לב שהקטנטן בן השנתיים לא מגיב לתנועות שלכם? הילדה בת השבע קוראת ספר עם האף צמוד לספר? • כל התשובות לשאלות על העיניים של הילדים שלנו (בריאות)

יכולת הראייה מגיעה לשיאה בגיל 15. (צילום: באדיבות המצלם)

שמתם לב שהקטנטן בן השנתיים לא מגיב לתנועות שלכם מעל לראשו? הוא מקמט את המצח לעיתים קרובות? הילדה בת השבע קוראת את הספר שהביאה מהספרייה עם האף צמוד לספר?

רשת 'אופטיקל סנטר' רשת צרפתית מקצועית ואופנתית ברמה הגבוהה ביותר שהוקמה בשנת 1991, המתמחה בכל מה שקשור לאופטיקה ולשמיעה. כיום היא המותג המוביל בתחום בצרפת עם כ-600 סניפים ברחבי העולם מתוכם 23 סניפים בישראל, עם התשובות לשאלות שרציתם לשאול וחיפשתם מומחה שישיב לכם.

תינוק לא רואה במיטבו כשנולד. באיזה גיל ראייתו משתווה למבוגר?

התינוק רואה את העולם בשחור ולבן, בצורה מטושטשת ומתקשה להעריך מרחקים. מגיל 0-12 חודשים העיניים עוברות כמה תהליכים. בתחילה מבדיל בין אדום לירוק, חדות הראייה משתפרת גם שדה הראייה מתרחב. בגיל שנה פחות או יותר התינוק רואה את כל הצבעים והוא לומד את שדה הראייה במקביל ללמידת ההליכה. כשהילד מגיע לגיל 6 לערך, הראייה שלו אמורה להיות שוה לזו של המבוגר. יכולת הראייה מגיעה לשיאה בגיל 15.

אילו 'תסמינים' כדאי להורים לשים לב אצל הילד לאבחנה מוקדמת?

אבחנה מוקדמת הינה הכרחית. לפני גיל שנתיים וחצי, הילד יוכל ברוב המקרים להשיג במהרה ראיה מושלמת. לאחר גיל זה, קשה יותר להשיג תוצאות.

אי לכך, מומלץ לקחת את התינוק לבדיקת ראיה במקרים הבאים:

- פוזל למשך פרקי זמן ממושכים יותר ויותר.

- אינו מגיב לתנועות שמעליו, שומר על מבט קבוע ונדמה שהוא בורח מהאור.

- לא מגיב למה שקורה מסביבו, מקמט את מצחו לעיתים קרובות.

- משפשף את עיניים לעיתים קרובות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר