חסר תקדים:

הצלחה לתכנית מעלות של השירות האזרחי

בוגרי המחזור הראשון כבר נהנים ממשכורות גבוהות בשוק ההייטק, במחזור השני סיימו את ההכשרה המקצועית ומתחילים את השלב המעשי • כעת למחזור השלישי (עבודה)

מבצעים שירות אזרחי משמעותי איכותי וגם צוברים ניסיון תעסוקתי משמעותי בגופים ציבוריים נחשבים. (צילום: באדיבות המצלם)

תכנית העילית "מעלות" של הרשות לשירות אזרחי המופעלת באמצעות ארגון 'חברים – השירות האזרחי, רושמת הישגים מרשימים בימים אלו.

מהי בעצם 'תוכנית מעלות', מחקרים מראים את הקושי של צעירים חרדים לרכוש מקצוע במקביל לעול פרנסת הבית, לצד האתגר של צעירים חרדים בעלי הכשרה מקצועית למצוא עבודה כשהם ללא כל ניסיון ולהשתלב בשוק העבודה.

בארגון 'חברים – השירות האזרחי' פיתחו תוכנית המספקת מענה מדויק לאתגרים הללו, תוכנית 'מעלות' אליה מתקבלים צעירים חרדים איכותיים לאחר הליך מיון קפדני הכולל אבחון תעסוקתי להתאמה לתוכנית.

מבנה התוכנית כולל, מכינה ייעודית באנגלית מתמטיקה ויישומי מחשב ולאחריה הכשרה מקצועית בגופי הכשרה יוקרתיים בליווי מעטפת חברתית, כלכלית ולימודית מהודקת. לאחר תקופת ההכשרה הם משתלבים בשירות אזרחי משמעותי בגופי החירום והביטחון לתקופה של שנתיים, כך הם גם מבצעים שירות אזרחי משמעותי איכותי וגם צוברים ניסיון תעסוקתי משמעותי בגופים ציבוריים נחשבים.

מקבלים הדרכה מעשית. משתתפי הקורס (באדיבות המצלם)

שוחחנו עם יוסף, בוגר המחזור הראשון של תכנית מעלות, שסיים בימים אלו את התקופה בשירות האזרחי וכיום השתלב במשרה בכירה בחברת הייטק בירושלים עם משכורת גבוהה במיוחד. "אין ספק" הוא אומר "שלא היה לי שום סיכוי להגיע למקום הזה לולא ההשתתפות בתכנית 'מעלות' הכוללת הכשרה, מעטפת מקצועית מדויקת וניסיון תעסוקתי מעשי שרכשתי במהלך השירות".

לפני שלוש שנים זה היה נראה חלום רחוק, אך בנקודת הזמן הנוכחית ניתן לראות את ההישג חסר התקדים:

40 בוגרי תוכנית מעלות 1# - פיתוח ובדיקות תוכנה, מסיימים את המחזור הראשון לאחר שנתיים וחודשיים ונקלטים לעבודה בשוק התעסוקה במשכורות גבוהות במיוחד בשוק ההייטק. בגופי הביטחון משבחים בפה מלא את תרומתם ואת איכותם המקצועית של בני השירות ואף קלטו לשירותיהם חלק נכבד מהבוגרים.

20 משתתפי תוכנית מעלות 2# - ניהול רשתות, מסיימים בימים אלו את ההכשרה המקצועית ונקלטים להמשך שירות אזרחי משמעותי לשנתיים הקרובות.

כ-50 משתתפי תוכנית מעלות 3# - פיתוח ובדיקות תוכנה, התחילו בימים אלו את ההכשרה המקצועית בשירות האזרחי.

מנכ"ל הרשות לשירות אזרחי מר ראובן פינסקי: "השירות האזרחי נותן לבני השירות אופק תעסוקתי שמאפשר לשלב עם התרומה והנתינה גם בסיס איכותי לפרנסה מכובדת בהמשך החיים עם ההכשרה והניסיון הטובים ביותר שיש. כשיצאנו לדרך לא יכולנו לדמיין השפעה רחבה כל כך ותוצאות מעולות כפי שאנו רואים היום".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר