סיפור מצמרר

הנרצח ששילם על הלימודים עד השקל האחרון

הרב טויטו מבאר שבע בסיפור מצמרר על הנרצח הרב משה קרביצ'קי הי"ד • על הרצון ללמוד רבנות, פריסת התשלומים הנרחבת וההשגחה שהתגלתה בזמן הרצח • מצמרר (יהדות)

הרב משה קרביצ'קי הי"ד (בעיגול) מקבל את תעודת הסמיכה (צילום: יח"צ)

לפני חמש שנים בדיוק (ניסן תשע"ח) נפתח הסניף המרכזי של מכללת למען ילמדו, לימודי סמיכה לרבנות, בבאר שבע והדרום.

עשרות אנשים מכל הסביבה הגיעו לערב פתיחה והיכרות. בין המשתתפים שהגיעו היה השליח לשכונת נחל בקע באותה תקופה - הרב משה קרביצ'קי הי"ד.

ר' מוישה התרגש ושמח מאד שהמכון פותח את שעריו בעירו באר שבע ושעכשיו יש לו את האפשרות והמסגרת המתאימה להשלים את לימודי "הסמיכה" שלא הספיק לסיים בהיותו בחור אחרי ישיבה.

'בעיה אחת הייתה', התשלום עבור הלימוד היה יקר לו, מצבו הכלכלי לא איפשר לו להתחייב גם לא בפריסה המקסימלית למשך שנה.

במכון ראו את האור והתשוקה בעיניו לשבת וללמוד 'סמיכה' סוף סוף אחרי הרבה שנים ואיך זה כעת כמעט בהישג ידו ועוד במסגרת המאפשרת למרות ניהול חיי משפחה ושליחות ענפה.

מספר ההרב יוחאי טויטו ראש מכללת למען ילמדו סניף באר שבע: "כמובן שלא יכלתי להשיבו ריקם, ואמרתי לו: 'ר' מוישה, את הסמיכה אתה תעשה ותלמד איתנו לא משנה מה!!! נעזור לך ותשלם כמה שתוכל...'. הוא חזר אליי ואמר שהוא מאד רוצה ללמוד ובכוונתו לשלם על כל הקורס במילואו אך היכולת היחידה שלו זה רק רק אם נפרוס לו את התשלומים באופן חריג למשך 5 שנים, כמובן שלא יכולנו לסרב לו.

ממשיך הרב טויטו בסיפור המרטיט: "ר' מוישה למד שקד ועמל ואחרי שהצליח בכל הבחינות זכה להימנות בין 40 המסיימים במחזור הראשון בעיר באר שבע עד קבלת התעודה במעמד מיוחד שהתקיים באולם האירועים בכפר חב"ד ב' לפני כ-4 שנים".

הרב טויטו נעצר לרגע משטף סיפורו. "השבוע נודע לכולנו על הרצח הנורא והאכזרי בידי בן עולה בו ר' משה נלקח מאיתנו במות קדושים. לתדהמה נודע לנו שהתשלום האחרון שלו על לימודי הסמיכה אחרי 56 תשלומים היה יום לפני הרצח הנורא (21/3).
"אין לנו עסק בנסתרות ואין אנו יודעים על מה ולמה, אבל אין ספק שלימוד התורה הקדושה והתשוקה לקיום רצונו של הרבי מליובאוויטש "להיות כל איש רב בביתו" עמד לזכותו ויעמוד לו גם למעלה עד שיעמוד לקץ הימין בגאולה האמיתית והשלמה בתחיית המתים ובהתגלות מלכנו משיחנו מיד ממש, אמן".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר