מתכוננים למנגל:

איך לבחור ולאחסן בשר לקראת המנגל המשפחתי

לקראת עונת המנגלים אספנו טיפים מקדימים עוד הרבה לפני שתדליקו את האש: איך לבחור לאחסן בשר 100% טרי, לא מופשר ולא מעובד שיעשה לכם את המנגל ללא פחות ממושלם (אוכל)

הכל מתחיל בקצביה מקצועית ואיכותית כמו זו של רמי לוי

עונת המנגלים ממש מעבר לפינה, ומשפחות רבות ברחבי הארץ מתכננות חגיגות עם המנגל המסורתי. בין אם יוצאים לפארקים, פותחים את הגריל שבמרפסת או פשוט מחממים מחבת פסים על הכיריים, אנחנו אוהבים לחגוג עם הרבה בשר טוב.

שאלנו את מומחי הבשר של רמי לוי איך בוחרים אותו ואיך מגיעים איתו למנגל במצב הטוב ביותר? כל התשובות בהמשך.

איך בוחרים בשר טוב?

הכי טוב לצרוך בשר 100% טרי, לא מופשר ולא מעובד, כאשר בהקשר של המנגל יש לנו שתי אפשרויות בולטות, בשר טחון - כזה שהופך לקבבים ו/או המבורגר ובשר המיועד לסטייקים - כמו אנטריקוט ושייטל. את כולם תוכלו למצוא במעדניות בחנויות רמי לוי.

איך בוחרים בשר טחון?

מה שחשוב הוא לדעת איזה סוג בשר טחון אתם מקבלים. בקצביות של רמי לוי תמצאו בשר100% טרי, לא מופשר ולא מעובד בשתי צורות: רגיל (מעולה לקציצות ובישול ארוך) ופרימיום (מנתחים מובחרים, מעולה להמבורגרים וקבב).

לקראת חג העצמאות תוכלו למצוא בקצביות במרבית הסניפים גם המבורגרים וקבבים מתובלים ומוכנים לצלייה, פשוט להוציא מהמגשית ויאללה למנגל.

איך שומרים ומכינים בשר טחון לקראת המנגל?

מה שחשוב לזכור בכל הנוגע לבשר טחון הוא שיש לו חיי מדף קצרים - וכדאי להשתמש בו לכל היותר 48 שעות מרגע הטחינה (שימו לב למדבקה על האריזה אם הבשר נמכר במגשיות מוכנות), ועדיף להחמיר ולא להמתין יותר מ- 24 שעות ממועד הטחינה.

את הבשר כדאי למקם בחלק הכי קר של המקרר שלכם (לרוב זהו המדף מעל הירקות או המדף העליון, כל מקרר והאזורים הקרים שלו).

איך בוחרים סטייקים?

לקראת חג העצמאות יחכו לכם בסניפים של רמי לוי נתחי אנטריקוט מובחרים (בסטייקים וגם בשיפודים), דנבר סטיייק משויש ויפה, צלעות כבש נהדרות ועסיסיות, שפיץ צאך למביני עניין וכמובן פרגיות, לבבות, כנפיים ועוד נתחים מושלמים לצלייה מהירה. הכל 100% טרי, לא מופשר ולא מעובד.

בכל הקשור לסטייקים, חשוב לשאול את הקצב כמה ימים הנתחים יושנו - כלומר, נשמרו בטמפרטורה מבוקרת מאז יום השחיטה, וזאת על מנת לרכך את הנתחים שיהיו יותר נעימים למאכל ופחות סיביים. יישון של שבוע לרוב מספיק.

אלמנט נוסף שחשוב לסטייק מוצלח הוא השיוש - כמות השומן שנמצאת בתוך הנתח שאנחנו עומדים לצלות.

כלל אצבע לשיוש טוב - בנתחים כמו אנטריקוט ושייטל למשל, הוא שאתם רואים רצועות שומן דקיקות בין הבשר האדום. השיוש הזה חשוב כי הוא תורם מאוד לעסיסיות של הסטייק.

איך שומרים ומכינים סטייקים לקראת המנגל?

מכיוון שהסטייקים לרוב נפרסים עבורנו ואינם כבר בצורה של נתחים שלמים, בדומה לבשר הטחון, לא מומלץ לשמור אותם בקירור 48 שעות ועדיף אפילו 24 שעות, וזאת באזור הכי קריר של המקרר שלכם.

מומלץ להוציא את הסטייקים מהמקרר/צידנית רבע שעה לפני הצלייה, ולהקפיד לשמן אותם היטב ולהניח על רשת מנגל נקייה. תיבול של מלח גס, רגע לפני העלייה למנגל, מספיק בהחלט.

אחרי הצלייה, חשוב לתת לסטייקים מנוחה קלה של 5 דקות לפחות (מכוסים ברדיד אלומניום) לפני שפורסים ומגישים, וזאת על מנת שישמרו על העסיסיות שלהם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר