לקראת הילולת הרשב"י במירון

סיור היערכות מיוחד קיימו מנהלי מד"א וארגוני ההצלה

ישיבת היערכות בשילוב כל הגורמים האחראים על ההילולא הגדולה במירון התקיימה השבוע • "אנחנו נערכים השנה באופן מוגבר למבצע האבטחה הגדול שהשנה מצריך היערכות שונה מבשנים עברו וזאת נוכח השינויים הרבים במתווה קיום ההילולא" (בארץ)

ישיבת היערכות בשילוב כל הגורמים האחראים על ההילולא הגדולה במירון התקיימה בהשתתפות מנהל אגף המבצעים במד"א רונן בשארי, מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן האחראי על האבטחה הרפואית של ההילולא בל"ג בעומר, יוסי חלבי, אלי בן שמחון, אדיר ביתן, פנחס אוחיון, איציק שושן, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, מנכ"ל הרשות למקומות הקדושים, כיבוי אש, ונציגי ארגוני ההצלה הפועלים בחסות מד"א • אורן אביטן מנהל מד"א מרחב ירדן והאחראי על אבטחת ההילולא במירון: "אנחנו נערכים השנה באופן מוגבר למבצע האבטחה הגדול שהשנה מצריך היערכות שונה מבשנים עברו וזאת נוכח השינויים הרבים במתווה קיום ההילולא" • מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו קוראים לכלל המבקרים לנהוג באחריות וזהירות, להקפיד על ההנחיות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח"

הנהלת מגן דוד אדום ונציגי ארגוני ההצלה הפועלים תחתיה קיימו סיור נרחב במירון כהיערכות לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר.

מגן דוד אדום פועל בתיאום מלא עם משטרת ישראל, פרויקטור מירון, כלל כוחות החירום והביטחון והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, וערוך לקראת האבטחה הרפואית עם כוחות גדולים. בין היתר יוצבו עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, טרקטורונים, אופנועי מד"א, אוטובוס טיפול נמרץ ייחודי ורכבי הצלה ייעודיים, אשר יהיו מוכנים להעניק טיפול רפואי מהיר ומקצועי לכל תרחיש בשטח. כמו כן, המסוק הצפוני של מד"א יעמוד בכוננות ויוזנק במידת הצורך. ניהול הכוחות הרבים של מד"א באבטחה יבוצע בשטח מירון ממוקד שליטה ובקרה מיוחד של מד"א ממשאית החפ"ק הלאומית של הארגון המאפשרת שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. כוחות מד"א יאבטחו רפואית את משתתפי ההילולא כבר שעות רבות לפני פתיחת אירועי ל"ג בעומר, ועד לסיום האירועים.

כידוע, השנה בוצעו שינויים רבים בל"ג בעומר, זאת בשל האסון הכבד שאירע שנה שעברה, ובמד"א נערכים לעבוד על פי מתכונת מיוחדת תוך עיבוי הכוחות בהתאם לתוכניות החדשות.

בין השינויים עליהם החליטו הרשויות, תתקיים הדלקה מרכזית אחת, זו המסורתית של האדמו"ר מבאיאן, לצד אירועי כמה חסידויות שיתקיימו בשטח המושב. כמו כן השנה תותר הכניסה רק לבעלי כרטיסים שנרכשו מראש, ובהתאם לשעות המצוינות על גבי הכרטיסים.

בשטח מירון הוקמו מספר מרפאות שיאוישו במהלך ההילולא באנשי מד"א - פרמדיקים, חובשים ורופאים. בנוסף לכך, כוח עתודה רגלי של עשרות פראמדיקים וחובשים יעניק מענה רפואי מיידי בשטח בסמוך לקבר הרשב"י ובצירים המובילים, כמו גם עיבוי כוחות בתוככי הכפר.

את משימת האבטחה הרפואית של הילולת הרשב"י במירון יבצע מגן דוד אדום ארגון ההצלה הלאומי של ישראל, בשיתוף אלפי מתנדבי עשרות ארגוני ההצלה הפועלים תחת מד"א ובשיתוף פעולה מלא לאורך כל השנה, בהם: הצלה בגליל, הצלה יבניאל, ארגון הצלה, צוות הצלה, הצלה רחובות, הצלה בית שמש, החובש הר-נוף, הצלה טבריה, הצלה פתח תקווה, הצלה אלעד, הצלה דרום, הצלה מודיעין עילית, הצלה כפר חב"ד והמושבים, הצלה חיפה והצלה גלבוע.

השבוע כאמור התקיימה ישיבת היערכות בשילוב כל הגורמים האחראים על ההילולא הגדולה במירון, בהשתתפות מנהל אגף המבצעים במד"א רונן בשארי, מנהל מרחב ירדן במד"א אורן אביטן האחראי על האבטחה הרפואית של ההילולא בל"ג בעומר, יוסי חלבי, אלי בן שמחון, אדיר ביתן, פנחס אוחיון, איציק שושן, מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל, מנכ"ל הרשות למקומות הקדושים, כיבוי אש, ונציגי ארגוני ההצלה הפועלים בחסות מד"א.

במהלך הפגישה נדונו בהרחבה פעילויות האבטחה במירון, ובהם האבטחה הרפואית על ידי מגן דוד אדום.

אורן אביטן מנהל מד"א מרחב ירדן והאחראי על אבטחת ההילולא במירון: "אנחנו נערכים השנה באופן מוגבר למבצע האבטחה הגדול שהשנה מצריך היערכות שונה מבשנים עברו וזאת נוכח השינויים הרבים במתווה קיום ההילולא".

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אנו קוראים לכלל המבקרים לנהוג באחריות וזהירות, להקפיד על ההנחיות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח. צוותי מד"א ערוכים בכוחות מתוגברים ובכוננות נרחבת על מנת לאבטח רפואית את ההילולא ולאפשר את קיומה באופן הבטוח ביותר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר