מנהג ירושלמי עתיק יומין

ל"ג בעומר בשמעון הצדיק בירושלים // דעה

"ההגעה לקבר שמעון הצדיק וחיזוק המקום מאפשרים חיים תקינים לתושבי שכונת 'שמעון הצדיק' הסובלים מטרור ערבי והפגנות האנרכיסטים" • מנהג ירושלמי עתיק יומין (חרדים)

ילדים ומבוגרים צועדים דרומה בדרך שכם לכיוון קברו של שמעון הצדיק (צילום: ארכיון הקונגרס)

שכונת 'שמעון הצדיק' עומדת בשנים האחרונות בעין הסערה.

בעקבות צווי פינוי שהוצאו למספר פולשים ערבים המתגוררים בנכסים בבעלות יהודית מאות אנרכיסטים ואנשי שמאל קיצוני מציפים את השכונה ומעוררים מדנים.

"כואב להם שמייהדים את ירושלים. הם רוצים לחלק אותה ואנחנו פועלים בשטח לאחד ולחזק את ירושלים"

אומר חבר מועצת העיר ירושלים יהונתן יוסף ('מאוחדים') הנלחם מזה כעשור למען מתיישבי ומתפללי שמעון הצדיק.

איך בעצם החל הכל?

הפגנות האנרכיסטים החלו לפני כעשור אבא, הרב יעקב יוסף זצ"ל שהיה רב ציון שמעון הצדיק שלח אותנו לעזרת ישראל מיד צר.

צילמנו את האלימות של האנרכיסטים, עמדנו מולם בקבלות שבת המוניות, והבאנו למקום מאות אלפי יהודים במהלך העשור האחרון. המונים הגיעו למקום בעקבות המאבק שעשה כותרות. צעדת ריקוד הדגלים וסיורים הנערכים בשכונה לאורך כל השנה ובעיקר בלג בעומר ביום ירושלים ובהילולת שמעון הצדיק הם אלו שהביאו למקום מאות אלפי יהודים והיד עוד נטויה. בעקבות ההתפרעות האחרונה שלהם אני פועל יחד עם עמיתי לסיעת "מאוחדים" סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג להבאת מאה אלף יהודים לשמעון הצדיק בחודש הקרוב "האמירה שלנו היא ברורה והמסר שלנו יהדהד" אומרים יוסף וקינג: "הם מנסים להדיר ולהפחיד יהודים ממגורים ותפילה בשמעון הצדיק ואנחנו נפעל שהם יכשלו".

לחבר את העם לשרשים

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג ('מאוחדים') מחזיק בתיק מורשת ישראל. עם כניסתו לתפקיד כינס את ראשי המחלקה ואמר להם : "מבחינתי המורשת שלנו היא בשמעון הצדיק ובקבר דוד המלך שם שורשינו, אני מעוניין לחבר כמה שיותר בני אדם למקומות הללו", אמר ועשה.

קינג דאג שעיריית ירושלים תממן את הילולת שמעון הצדיק וכן את הילולת ל"ג בעומר בקבר שמעון הצדיק. "כאחד שהנוכחות היהודית במזרח ירושלים חשובה לו אין לי ספק שההגעה לתפילה בקבר שמעון הצדיק וחיזוק המקום מאפשרים חיים תקינים לתושבי שכונת 'שמעון הצדיק' הסובלים במשך שנים ארוכות מאירועי טרור ערבי והפגנות האנרכיסטים.

"דווקא היום, לאור האיומים של ראשי החמאס ובראשם מוחמד דף לא לפנות פולשים ערבים מנכסים של יהודים, חשוב לשדר למקבלי ההחלטות שאנו תומכים במתיישבי שמעון הצדיק ובמתפללי הציון" אומר קינג.

עמותות המיישבות יהודים בשמעון הצדיק ונחלת שמעון גאלו אדמות סביב קבר שמעון הצדיק ומיישבות יהודים בבתים שנגאלו ועוד ידם נטויה, מה שיוביל בלי נדר בעתיד להקמת שכונה יהודית גדולה סביב קבר שמעון הצדיק כפי שהיה עד מלחמת השחרור.

"אין לי ספק ששכונה זו תחזק את ירושלים" אומר קינג.

ההילולת בל"ג בעומר כמו גם הילולת שמעון הצדיק בכ"ט תשרי הפכו לאירועים המוניים בהם משתתפים עשרות אלפי יהודים בזכות שיתוף הפעולה של עיריית ירושלים עם הרשות לפיתוח המקומות הקדושים.

שמחים על הצלת התורה

מנהג ירושלמי עתיק יומין לחגוג את הילולת לג בעומר דווקא בקבר בשמעון הצדיק.

הרב יעקב יוסף הסביר את הסיבה: בל"ג בעומר חדלו תלמידי רבי עקיבא למות ונותרו חמישה תלמידים שהעבירו את התורה לדורות הבאים. אנו שמחים על הצלת התורה בקברו של התנא שמעון הצדיק שהעביר את התורה מדור אנשי כנסת הגדולה לדור התנאים.

מי שדואג במשך כל השנה לניהול ותפעול קבר שמעון הצדיק הוא הרב יוסף שוינגר מנכ"ל הרשות לפיתוח המקומות הקדושים. כל שנה בל"ג בעומר אנו עומדים בפני אתגר עצום. ארגון של הילולת ל"ג בעומר במירון ובשמעון הצדיק. ההכנה לאירועים אלו נמשכת חודשים. מפגישות ותיאומים עם המשטרה ועד השגת תקציבים מממשרדי הממשלה השונים ומהרשויות המקומיות.

המון עמל ויזע מושקע בשנים האחרונות בשמעון הצדיק וההמונים שיגיעו למקום בלג בעומר יבחינו בכך. הם יבואו להילולה מאובטחת ומסודרת כפי שהיה בכל השנים האחרונות.

האירועים בתיאום מלא עם המשטרה ובאבטחתה ההדוקה.

ילדים ומבוגרים צועדים דרומה בדרך שכם לכיוון קברו של שמעון הצדיק
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר