כל מה שצריך לדעת על מכירת רכב לפירוק

ישנם מצבים, בהם הרכב יכול להגיע למצב שכבר אין יותר מדי מה לעשות אתו.. זה קורה לרוב כתוצאה מהתיישנות או מעורבות בתאונה והמצב הוא שהרכב כבר נחשב ללא בטיחותי לנהיגה (עולם הרכב)

(צילום: פיקסלס)

עכשיו, ניתן כמובן, לפנות את הרכב לאחד מאותם מגרשים ייעודיים, להיפרד ממנו ולהתחיל בחיפוש אחר רכבים למכירה – במטרה למצוא רכב מתאים להתחלה חדשה.

יחד עם זאת, ישנה גם אפשרות נוספת, באמצעותה ניתן יהיה להרוויח כמה מאות שקלים בעבור הרכב.

אז כן, יכולה לעלות השאלה, מה כבר יש לעשות עם רכב שבקושי נוסע ורק תופס מקום חניה? ובכן, תתפלאו לגלות שיש לא מעט מודעות ברשת האינטרנט, של חברות ואנשים אשר קונים רכב לפירוק.

אז מה החברות עושות עם הרכב?

ברוב המקרים, הסיבה בגינה אותן חברות קונות רכבים, היא במטרה לפרק אותו לחלקים ובשלב הבא, למכור לגורמים הרלוונטיים את הרכיבים ברכב שהינם תקינים.

סיבה נוספת בגינן חברות ירכשו רכבים לפירוק, היא בכדי להשתמש בברזל הרכב לצורך מכירתו לחברות מתעשיית הברזל.

כך שבסופו של דבר, לחברות אשר קונות רכבים במצב כזה, יש אינטרס ברור ובכוחם להפיק רווח מהקנייה.

כמה כסף ניתן לקבל על הרכב?

אל תצפו להתעשר מהמכירה, אבל בהחלט תוכלו לקבל בעבור הרכב סכום של כמה מאות שקלים (ובמקרים מיוחדים, גובה הסכום יכול להגיע גם לאלפי שקלים) – הסכום המדויק יקבע לפני סוג הרכב.

יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שברוב המקרים, חברות אשר קונות רכבים למכירה, גם יגיעו לקחת את הרכב עם גרר - מה שיחסוך בנוסף, את ההוצאות הכספיות על שירותי גרר, אשר נדרשים בכדי להוביל את הרכב לאתר ייעודי.

כמובן, שכל חברה, יכולה להציע סכום כסף אחר תמורת אותו הרכב ולכן, ההמלצה היא לנסות ולאתר מספר מודעות שונות, ליצור קשר ולבקש הצעה על הרכב – מה שיאפשר לבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר מתוך ההצעות השונות אותן תקבלו.

חשוב לקחת בחשבון, שבחלק מהמקרים ההערכה תתבצע דרך הטלפון ובחלק מהמקרים, החברה תשלח נציג מטעמה, על מנת שזה יתרשם מקרוב מהרכב ובהתבסס על אותה ההערכה יציע הצעה.

מה חשוב לעשות בהליך מכירת רכב לפירוק?

מכיוון שאתם לא באמת יודעים למי אתם מוכרים את הרכב ומה עתיד לקרות אותו, קיימת חשיבות גבוהה שתקפידו לבצע את הפעולה הבאה. עליכם לגשת למשרד הרישוי ולהציג בפני הנציג אסמכתא, אשר תזהה אתכם כבעלי הרכב.

בשלב הבא, תוכלו למלא טופס לביטול רישום הרכב – בטופס ישנו סעיף פרטני, המתייחס לבקשה למכירת הרכב לפירוק, חשוב מאוד להקפיד ולסמן אותו.

כיום, בעידן האינטרנט, ניתן למלא את הטופס גם בצורה מקוונת – מה שיקצר תהליכים ויחסוך לכם זמן.

בהליך המכירה, יש לדאוג לבטל את הבעלות על הרכב ולדאוג לחתום על הסכם מול החברה או האדם אשר קונה את הרכב.

פעולה נוספת שכדאי ומומלץ לנקוט בה, היא לנסות ולקבל החזר כספי על אגרת רישוי הרכב – אם חידשתם את אגרת הרכב והיא עדיין בתוקף בעת מעמד הרכישה, לא כדאי לוותר על סכום הכסף שתוכלו לקבל בחזרה.

כאמור, אם יש ברשותכם רכב שמסיבות כאלו ואחרות כבר לא יכול לשמש אתכם (וגם לא נהגים אחרים), כדאי לבדוק את הנושא של מכירת הרכב לפירוק – בכל זאת, תוכלו להרוויח סכום כסף מסוים, מבלי שזה ידרוש ממכם יותר מדי זמן או ההשקעה, אז אם תקפידו לבצע את תהליך המכירה בצורה נכונה, אתם יכולים רק להרוויח מאותה העסקה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר