האם ניתן להתקבל ללימודים גם ללא בגרות מלאה?

גם מי שלא השקיע בלימודיו בזמן שהיה תלמיד תיכון, עדיין יוכל להתקבל למוסד הלימודים המבוקש ולפקולטה הנחשקת. אחת הדרכים להשגת המטרה, היא פשוט להירשם ללמודים במכינה קדם אקדמית (לימוודים)

לא השקעתם בלימודים, חשוב שתשמרו על אופטימיות (צילום: פיקסלס)

כיום, רוב הצעירים, יודעים שבכדי להבטיח לעצמם מקצוע ובנוסף וגם לאפשר לעצמם ליהנות מצוהר למגוון רחב של מקומות עבודה, הם צריכים לסיים בהצלחה תואר ראשון (לפחות).

העניין הוא, שאצל רבים ההבנה הזאת מחלחלת רק אחרי שהם משתחררים מהצבא או אפילו בשלבים מאוחרים יותר – ובתור תלמידי תיכון, הם לא השקיעו בכך מחשבה או היו עסוקים בעניינים אחרים, שהם לא לימודים, מה שגרם לכך שהם לא השלימו את מבחני הבגרות או לא עשו אותם בכלל.

כך יוצא, שבגילאים 20+ הם מוצאים את עצמם נדרשים להשלים מבחני בגרות על מנת להירשם לתואר בלימודי משפטים, לימודי תקשורת או כל תחום אחר אותו הם מבקשים ללמוד.

אבל, נשאלת השאלה: האם בכדי ללמוד תואר ראשון, אכן קיימת חובה לסיים בגרות מלאה – או אולי ישנן גם אלטרנטיבות.

במאמר זה ננסה לענות על אותה השאלה:

תנאי הקבלה וחשיבותם

ובכן, ניתן להשיב על השאלה כבר בשלב מוקדם, ולהדגיש שאי אפשר להתווכח עם העובדה, שברוב האוניברסיטאות והמכללות, מעמידים תנאי קבלה ואותם התנאים, כוללים בגרות מלאה ולעיתים גם ציון סף של פסיכומטרי..

יחד עם זאת, בכל כלל יש יוצא מהכלל וישנם מקרים בהם תנאי הקבלה למקצועות מסוימים, יהיו מבוססים על ראיון מקדים ועל מבחני כניסה – עם זאת, מדובר בחלק קטן מהמקרים ולכן, לא באמת כדאי לבנות על זה.

חשוב להיות מודעים לעובדה, כי תנאי הקבלה לא מתקבלים "על רגל אחת", כידוע, בכל מוסד אקדמי ולכל פקולטה, מנסים להתקבל בכל שנה אלפי מועמדים ולכן, חשוב לקבוע אמצעי סינון ייעודיים, כאשר המטרה היא לקבל אך ורק סטודנטים, אשר סיכוייהם להשלים את הלימודים בהצלחה יהיו גבוהים.

ברוב המקרים, גם במקרים בהם תנאי הקבלה כוללים ציוני בגרות ופסיכומטרי, הם לרוב יכללו גם אלמנט סינון נוסף כמו: ריאיון אישי.

מה חשוב לדעת על מכינה קדם אקדמית?

אז יש גם אור בקצה המנהרה והוא טמון בעובדה, שגם מי שלא השקיע בלימודיו בזמן שהיה תלמיד תיכון, עדיין יוכל להתקבל למוסד הלימודים המבוקש ולפקולטה הנחשקת.

אחת הדרכים להשגת המטרה, היא פשוט להירשם ללמודים במכינה קדם אקדמית.

כמובן, שההמלצה היא שלפני שנרשמים למכינה, להגיע להבנה מה אתם רוצים ללמוד והיכן – כאשר, המידע הזה יאפשר לכם לברר את תנאי הקבלה ולדעת, מהם הציונים אותם תדרשו להשיג במכינה, על מנת להתקבל. מעבר לכך, ההבנה גם תאפשר להגיע למסקנה, באלו מקצועות כדאי להשקיע יותר – כך שאם לדוגמא, אתם מתעניינים במסלול לימודי תקשורת, תצטרכו לשים דגש משמעותי יותר על מקצועות הומניים. במידה ואתם רוצים ללמוד מדעים מדויקים, עליכם לשים דגש על מקצועות כמו מתמטיקה ומקצועות ריאליים אחרים.

מעבר לעובדה שלימודים במכינה, מתווים את הדרך להתקבל ללימודים, הם טומנים בחובם עוד שורה של יתרונות חשובים ובין היתר: הם מכניסים את הסטודנטים לעתיד למסגרת הלימודים ומהווים הכנה למה שמצפה להם בשלב הבא. בנוסף, במסגרת הלימודים, ניתן לסגל הרגלי למידה ולרכוש מיומנויות אקדמאיות. הם מאפשרים להתעמק במקצועות שונים ולהבין בצורה מעמיקה, אם התחום אותו אתם חושבים שתרצו ללמוד הוא אכן התחום הנכון, או שיש נושאי לימוד נוספים אשר מעניינים אתכם. מעבר לכך, מכינה אקדמית יכולה לשפר את הביטחון העצמי של הסטודנטים ולגרום להם להגיע יותר בטוחים לשלב הלימודים.

אז כאמור, גם אם כתלמידי תיכון, לא השקעתם בלימודים, חשוב שתשמרו על אופטימיות ותדעו שאתם יכולים ללמוד תואר ראשון בתחום בו אתם מעוניינים ולהנות מהדרך והמטרה גם יחד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר