לא תישארו אדישים

המופתים מהכפר הערבי שהפתיעו את כולם

הסיפורים שלא ישאירו אתכם אדישים • בזכות הסגולה הבדוקה בציון התנא רבי חנינא בן דוסא ורעייתו זיע"א – הקבורים בכפר ערבא שבגליל • למערכת הגיעו עדיות למופתים רבים (חרדים)

הסגולה המיוחדת סמוך לחצות לילה במערת הציון -בכפר עראבה שבגליל (צילום: פלאש 90)

הסגולה הבדוקה

שמעתם על הסגולה המיוחדת סמוך לחצות לילה במערת הציון -בכפר עראבה שבגליל? השבוע הסגולה תגיע לשיאה משום שהילולת התנא רבי חנינא חלה השבוע

הסגולה נמסרה לארגון חנינא בני ע''י הרב מרדכי שמואל אדלשטיין וכבר עזרה לרבים בישועות רבות ומוכחות.

סדר הסגולה כפי שייסד הרב היא לימוד משניות בעיון בתוך הציון ע''י מניין ת''ח מופלגים כשהמשניות הנלמדות הם בדווקא מסכתות שאין עליהם את פירוש הגמרא.

לאחר מכן מדליקים כל אחד ואחד נר בציון הקדוש לכבוד רחב''ד ואשתו ושופכים את ליבם בתפילה ע''פ סדר מיוחד כשבסיום תפילה נערך 'מי שברך' בנוסח מיוחד עבור כל מקיימי הסגולה שנתנו סך 119 מעות כמניין חנינא לקנות בהם צרכי שבת לעמלי תורה ממסגרות כוללי שישי שבת כשכל שם ושם והבקשה המדויקת שנמסרה ע''י הזקוקים לישועה מוזכרים באיטיות ובכוונה רבה.

חלק חשוב בסגולה הוא השתתפות של הנזקקים לישועה מביתם בתפילה ע''י קו טלפון מיוחד המאפשר זאת כאשר גם הם לפני תחילת מעמד התפילה מדליקים נר ורבים הם שנושעו בסייעתא דשמיא.

סיפורי הישועות אמנם טריים, אך למערכת הגיעו עדיות רבות על יעילות הסגולה והחלטנו לפרסם כמה מהם:

הפרנסה והרוגע

"אבטלה – מילה שמאיימת על כל עובד, אבל הצל השחור שלה ריחף והתקדם לעברי במהירות עם תחילת פרוץ מגפת הקורונה", מספר מאיר את סיפורו הפרטי.

"ואכן, 'אשר יגורתי בא לי' - מעסיקי פיטר אותי מהעבודה, ממחוסר ברירה. הרי גם הוא צריך להאכיל את משפחתו.

"האבטלה היא צרה צרורה שכוללת כמה חבילות כבדות ומשמעות הדבר הלמה בפניי מהר מאוד: דכדוך, דאגה, חוסר אונים, הילדים עצבניים ועצובים, ומעל הכול – ממה משלמים על לחם וחלב במכולת?

"ישבתי לי בבית חסר תקווה וללא עבודה עד שהגענו למצב של פת לחם. אני יודע שקשה לאנשים להאמין שהדבר הזה יכול לקרות בימינו – אבל כך ממש היה.

"יום אחד סיפר לי חבר על הסגולה של 'חנינא בני'. בייאושי החלטתי לנסות. פניתי לארגון וביקשתי לזכות בפרנסה שתיתן לי רוגע. אמרו לי שמרן הרב אדלשטיין מקפיד שהאברכים יזכירו את השם והבקשה בדיוק כפי בקשת השולח ולכן ביקשתי במוקד שיזכירו בתפילה את הבקשה בדיוק כך: "לזכות בפרנסה שתיתן לי רוגע".

ממשיך מאיר בסיפורו המיוחד: "עברו כמה ימים. בוקר אחד לאחר התפילה קיבלתי טלפון מאחד ממכריי שמשמש דירקטוריון באחת מחברות הענק במשק: 'אתה פנוי לשמוע על הצעת עבודה אטרקטיבית?', הוא שאל עם חיוך בקולו. 'אתה מתקשר בדיוק בזמן!' צעקתי בהתרגשות. ומה שקרה אחר כך היה הישועה בהתגלמותה: תוך ימים אחדים התקבלתי לעבוד בחברה בתפקיד רציני עם הכנסה גבוהה. הבקשה נענתה במלואה וב"ה שזכיתי לראות במו עיניי ישועה שהיא למעלה מדרך הטבע, הכול תודות לארגון 'חנינא בני'".

לשתף ולהודות

דירה גדולה ונעימה, מקום בשפע לילדים זהו חלום של כל הורה, של כל אדם שזקוק לפינה חמה לחזור אליה בסוף היום, לבית מסודר, מרווח ומרחיב דעת.

גם אצל משפחת הלר (בדוי) זה היה במשך כעשר שנים רק חלום. הם התגלגלו מבית משפט אחד לשני בניסיון לממש את חלום הרחבת דירתם. אך הם היו אכולי אכזבות, בפרט בתקופה האחרונה, שבה הכול נעצר. כמעט והתייאשו.

"העצב החל לחלחל גם אל הילדים", מספר הרב הלר, "וכשיום אחד אמר לי בני: "אבא, אני לא מצליח להתרכז בלימודים מרוב שאני דואג לכם", החלטתי מיד לקום ולעשות מעשה. החלטתי להצטרף לסגולה המתקיימת מדי ליל שישי בחצות בציון התנא הקדוש רבי חנינא בן דוסא ואשתו על ידי ארגון 'חנינא בני'.

"הנס נעשה בצורה מוחשית ומדהימה", הרב הלר נרגש, "הצטרפנו לתרומה ולתפילות בליל שישי של נעילת פורים ואילך, ומיד לאחר פורים הכול הסתדר! לא עבר חודש והיינו אחרי פסיקה מעולה בס"ד.

"אין לי ספק שזכות רבי חנינא בן דוסא הקדוש עמדה לנו.

"ברוך ה' הבנייה כבר החלה לשמחתנו, וקול הלמות הכלים הוא בשבילנו ניגון מתוק של חלום שמתגשם. אבל גם כעת, כשאנו צריכים סייעתא דשמיא בבנייה, ואין לנו בכלל שאלה – אנו ממשיכים להשתתף מדי שבוע בסגולה, מצפים לסיום ההרחבה, ואין לנו ספק שהסייעתא דשמיא תגיע!

"כל מי שזקוק להרחבת דירתו או לבנייה – אני ממליץ לו בחום לפנות לארגון 'חנינא בני' ולקיים את הסגולה הבדוקה. הרי זו גמרא מפורשת בתענית כה. וז''ל: "אמר פלימו אני ראיתי אותו הבית ואמרו לי בית זה שקירה רבי חנינא בן דוסא בתפילתו"". מסיים הרב הלר את סיפורו.

הכסף הגיע עד אליי

תקראו גם את סיפורו של מ'. למיודעינו היה עסק קטן שהביא לו פרנסה בכבוד עד להתפרצות הקורונה. המגפה שפלשה לעולם גרמה לו להפסיד מהסגרים וההגבלות סכומי כסף עצומים. מ' נאלץ להשתמש בכל חסכונותיו כדי לקיים את משפחתו, והדבר שציער אותו יותר מכול היה חוסר האפשרות להדר בכבוד השבת, כפי שהיה רגיל. הדאגה לעתיד הלכה וגברה בליבו והוא היה אובד עצות.

יום אחד החליטה אשתו להתקשר לארגון 'חנינא בני'. היא התחייבה בלב כבד לתרום לאחרים לצורכי שבת, לדבר שבדיוק בו השקיעה עם בעלה את נשמתה תמיד.

בליל שישי לאחר חצות הלילה הדליקה האישה נר לכבוד רבי חנינא בן דוסא ואשתו ודרך הקו המיוחד התחברה לתפילה יחד עם אמירת י"ג מידות שנאמרו בהתרגשות ובבכי גדול.

הישועה הגיעה מהר ממה שחשבו. "נסעתי להתפלל במירון", מספר מ', "הגעתי לשם קצת לפני הנץ החמה. אני עוצר את הרכב, פותח את הדלת, ואני צובט את עצמי ולא מבין: אני בחלום או שזה אמיתי? חבילת שטרות בסכום גדול מונחת על הרצפה!

"לאחר שחיפשתי את המאבד ולא מצאתי, פסק לי רב שמותר לי לקחת את הכסף לעצמי. נס מופלא שהביא לנו ישועה, בזכות התנא הקדוש".

ניצלתי מתשלום על מרצדס

בהתלהבות ובהתרגשות מספר ש' על שאירע עימו ב'בין הזמנים' שלאחר חג הסוכות, סיפור שאתם חייבים לקרוא:

"אני נשוי טרי, ורציתי מאוד לשמח את רעייתי. שכרתי רכב מחברת השכרה ונסענו להתפלל בקברי צדיקים ולטייל בצפון. נזהרתי במיוחד כי אני נהג חדש ולא הייתה לי אפשרות של ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה חלילה.

"אך הדבר שחששתי ממנו הגיע: בעלייה לכיוון ציונו של ר' מאיר בעל הנס בטבריה שפשפתי באופן רציני מאוד מכונית מרצדס שחורה חדשה. נבהלתי ביותר ולא האמנתי שזה קורה לי. נתתי את פרטיי לבעל הרכב הכועס, ותוך כדי שאני מתפלל מעומק ליבי לישועה, מזכירה לי אשתי שהיום בלילה, יום חמישי, מתקיימת הסגולה הבדוקה על קברו של רבי חנינא בן דוסא.

"השעה הייתה 11 בבוקר, התקשרנו מיד לתרום לצורכי שבת ולהשתתף בסגולה. בלילה התקשרתי גם לקו של השידור החי מהתפילה תוך כדי שאני ואשתי מדליקים נר ומתפללים בהתרגשות גדולה.

"גם אני לא האמנתי למה שקרה אחר כך: ביום ראשון בבוקר מתקשר בעל המרצדס ומספר שביום שישי הרכב חנה בכניסה לחניון. מכונית אשפה בשירות העירייה נסעה אחורה ומעכה את רכבו. 'הביטוח משלם לי תשלום מלא, כנראה שהקב''ה אוהב אותך... אני מוותר לך, אמר לי".

גם אתם זקוקים לישועה פרטית משלכם?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר