הקבר היהודי בכפר הערבי

קיצוני עראבה מאיימים למנוע קיום ההילולא

קבוצת קיצונים מתושבי עראבה מאיימים שימנעו ממתפללים להגיע היום לקברו של רבי חנינא בן דוסא הם קוראים לתושבי הכפר להתעמת עם מי שיבוא להתפלל במערת קברו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

חברי הוועד העממי בעראבה קוראים לעירייה ולתשובי הכפר להתעמת עם כל מי שיבוא להתפלל במערת קברו של התנא הקד' רבי חנינא בן דוסא זיע"א בכפר עראבה • במשטרה מזהירים: אין להגיע לכפר ואל הקבר ללא תיאום מראש וליווי ביטחוני • רק השבוע בקבר יוסף הצדיק עשרות אוטובוסים של מתפללים יהודים נכנסו לקבר יוסף – מה שגרר הפרות סדר מצד המוני פלסטינים ובמקום התפתחו חילופי אש

בימים האחרונים, בעוד נשלמות ההכנות לקיומה של יום ההילולא השנתית שתחול בליל שישי הקרוב בקברו של התנא הקד' רבי חנינא בן דוסא זיע"א הטמון בכפר עראבה שבגליל, פירסמו עשרות מתושבי הכפר איומים והתרעות על כוונתם למנוע מהיהודים לקיים תפילה במקום.

מדובר בקבוצה שמרנית וקיצונית הנקראת "הוועדה העממית של עראבה" שמתנגדת לכניסה של מתפללים לקברו של התנא רבי חנינא בן דוסא הערב בזמן ההילולא. המשטרה המקומית מבקשת לא להגיע כדי להימנע מהתפרעויות של מקומיים, אלא אך ורק בתיאום מראש ובליווי כוחות הביטחון.

צילום מתוך הפוסט בפייסבוק

מפרסומים שונים של הוועדה העממית עולה כי הם אינם מתכוונים לאפשר ליהודים להתקרב למקום. המשטרה וכוחות הביטחון, המעודכנים במצב, נערכים בתגבור מלא, על מנת לאפשר את קיומה של ההילולא השנתית, אך בד בבד, מזהירים במשטרה שאין להיכנס לכפר, ובוודאי לא למתחם הקבר, ללא תיאום מראש עם כוחות הביטחון.

תרגום גוגל

באחד הפרסומים האחרונים של 'הוועד העממי בעראבה' ביום שלישי השבוע נכתב: "משטרת משגב הציונית עצרה היום בצהריים, יום שלישי, את האח מג'די חטיב אבו אלקסאם, חבר ועד העם, וככל הנראה, כדי לחקור אותו על יום ההתנדבות שהיה ביום שישי בבוקר בעיר עראבה. בית הקברות של אל-סדיק והמשטרה מנסים להפליל את חברי הוועד העממי בניסיון להשיג שליטה מוחלטת על אזור קברו של אל-סדיק והבאת המתנחלים לשם, כפי שהכוונה למחרתיים, יום חמישי, לקיים בבית הקברות המוסלמי טקסים וטקסים דתיים יהודיים ולחללו".

עוד נכתב ע"י הוועד העממי: "אנו בעראבה חוזרים ומאשרים את מה שאמרנו קודם לכן, שאנו מכבדים את קדושת המתים וקברי השתייכותם הדתיות השונות, אך איננו מאפשרים לתפוס את מקדשינו ואת קברי אבותינו".

צילום מתוך הפוסט בפייסבוק

בהמשך הדברים מציינים חברי הוועד כי "המעצר הוא הפחדה פוליטית שאנו דוחים ומגנים ואנחנו נתנגד. לא נקבל את הניסיונות הללו לדחוף אותנו לסגת מעמדתנו על הנעשה באזור בית העלמין אל-סדיק בידיהם של המתנחלים. נעמוד לצד העצורים שלנו ונגן עליהם, ונמשיך להגן על קדושותינו, בתי הקברות שלנו וקדושת מתינו.

תרגום גוגל

"אנו דורשים את שחרורו של האח מגדי חטיב, ודורשים מהעירייה ומהכוחות הפוליטיים המקומיים והארציים לדרוש ולהתערב לשחרורו ולעמוד בדרישותינו בוועדה העממית המקומית בעראבה מול תוכניות קבוצות ההתיישבות".

בסיום הדברים מדגישים חברי הוועד: "בכל המקרים נהיה נוכחים בבית המשפט ובכל מקום שיידרש לתמוך בו ובכל העצורים, ומכאן אנו קוראים לעירייה קודם כל כגוף מייצג, לכוחות העממיים. וכל אנשינו להתעמת, לדחות ולמנוע ממאות מתנחלים להיכנס מחרתיים, יום חמישי, לבית העלמין סידיק ולהטיל את שליטתם. לכן, אנו מעמידים את כל בעלי העניין באחריות להסלמה המסוכנת הזו".

רק השבוע , בהילולת יוסף הצדיק עשרות אוטובוסים של מתפללים יהודים נכנסו לקבר יוסף – מה שגרר הפרות סדר מצד המוני פלסטינים ובמקום התפתחו חילופי אש, לא היו נפגעים ב"ה.

צילום מתוך הפוסט בפייסבוק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר