זכאים לקצבה

ילדים אלרגיים? עכשיו אתם זכאים יותר!

הגידול במספר הילדים שסובלים מאלרגיה מסכנת חיים ומאלרגיות בכלל, עולה בשנים האחרונות בתלילות ויחד איתו גם המעמסה המוטלת על ההורים ▪ שינוי בתקנות הביטוח הלאומי הגדיל בצורה משמעותית את מספר ההורים שזכאים לקצבה עבור ילדיהם האלרגיים ▪ לפניכם הדרכה בשלבים למימוש הזכאות (בריאות)

בעת האחרונה ניתן לראות ביותר ויותר פתחים של תלמודי תורה ובתי ספר, שלטים בניסוח כזה או אחר, המורים להימנע מהכנסת מוצרים המכילים בוטנים ומוצרי חלב למוסד הלימודים. התופעה הזאת שהחלה לפני שנים במגזר הכללי הגיעה גם למערכת החינוך החרדית, בעקבות המודעות ההולכת וגוברת לאלרגיות מסכנות חיים.

לפרטים נוספים ולמימוש זכויות רפואיות, לחצו כאן >>

הורים לילדים אלרגיים חיים בחרדה מתמדת. בחלק מהמקרים עלולה האלרגיה לגרום לסכנת חיים של ממש. תופעות אלרגיות יכולות להתבטא בפריחה, גרד, נפיחות ועוד. במקרים החמורים מדובר על קשיי נשימה וחנק, חס ושלום. רוב הילדים האלרגיים זקוקים להשגחה צמודה, על מנת למנוע מקרה סכנה. בכיתות הנמוכות חלקם נעזרים בסייעות שמשגיחות עליהן באופן רצוף בכל שעות הלימודים. בנוסף, מצויידים הילדים האלרגיים במזרק אפיפן בכיס, לכל צרה שלא תבוא. האפיפן אמור להתמודד עם תופעות האלרגיה, ולשמור על חייו של הילד.

המדינה הכירה באלרגיה כמגבלה שמזכה את הורי הילד האלרגי בקצבה חודשית, בהתאם לחוות דעת רפואית. שינוי תקנות בביטוח הלאומי שנכנס לתוקף ממש לאחרונה, מפשט ומקל את התהליך למימוש הזכאות, וילדים אלרגיים רבים נוספו למעגל הזכאים.

באדיבות מומחי חברת 'לרווחה - מימוש זכויות רפואיות', אנו מציגים בפניכם את הדרך הקלה להשגת קצבה בשלושה שלבים:

השלב הראשון • גשו לרופא ובקשו את האישורים הבאים: בדיקה עדכנית המאשרת את קיומה של האלרגיה; המלצה למזרק אפיפן מרופא מומחה לאלרגיה; אישור שהאלרגיה מסכנת חיים.

השלב השני • מלאו טופס תביעה לגמלה לילד נכה, צרפו אליו את המסמכים הנ"ל והגישו לביטוח הלאומי. את הטופס תוכלו להשיג בסניפי הביטוח הלאומי או באתר האינטרנט.

השלב השלישי • עקבו במוקד הטלפוני של ביטוח לאומי אחר התקדמות הטיפול בתביעה, עד לקבלת הכסף לחשבון הבנק שלכם. שימו לב! סכום הקצבה עומד על 1,527 ₪ לחודש עבור ילד אלרגי אחד במשפחה ו־4,581 ₪ עבור שני ילדים אלרגיים במשפחה.

אז מה בעצם השתנה בעת האחרונה?

בעבר נדרשו הורים לילדים אלרגיים להוכיח את התרחשותו של אירוע אלרגי כתנאי סף לזכאות. כיום, בעקבות ההכרה בסכנה שבדבר, די בבדיקה ואישור רפואי. בנוסף, הזכאות נקבעת ללא צורך בנוכחות בוועדה רפואית, מה שמקל על ההורים לפעול עצמאית מול הביטוח הלאומי. בשונה מתביעות אחרות הדורשות התייחסות לסעיפים ותתי סעיפים רבים, ובהן כדאי להידרש לעזרה מקצועית של עורך דין או חברה למימוש זכויות. ב'לרווחה' אומרים כי "השגת קצבה לילד אלרגי נהפכה להיות עניין טכני ברוב המוחלט של המקרים".

עוד מדגישים מומחי 'לרווחה' כי הקצבה ניתנת רטרואקטיבית לשנה אחת בלבד ותו לא. כלומר, כדאי למהר ולהגיש את התביעה כבר היום על־מנת לא להפסיד עוד ועוד כסף, במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בפעולה טכנית וקלה יותר. חברת 'לרווחה' שמה לה למטרה לפעול לרווחת הציבור, ובשל חשיבות העניין, הורים שמעוניינים בכל זאת בטיפול וליווי מקצועי בהגשת תביעה עבור קצבה לילד אלרגי, יקבלו הנחה חסרת תקדים של 50% בדמי הטיפול.

לפרטים נוספים ולמימוש זכויות רפואיות, לחצו כאן >>

* האמור לעיל מוגש כשירות לציבור ואינו מהווה ייעוץ משפטי או המלצה כלשהי. הפועל לפיו עושה זאת על אחריותו בלבד. החברה רשאית להפסיק את המבצע בכל עת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר