קהילה שהיא בית

חיה ובועטת: הכירו את קהילת החרדיות העצמאיות בצפון

שיחה צפופה עם היזמת החברתית המפתיעה אביגיל קרוואני, הוגת הקהילה המהפכנית של בעלות העסקים החרדיות בצפון הארץ • למה כנס 'הפיסגה' נדחה בפתאומיות, מה משמעות המושג 'עובדת מהבית' ואילו מספרים כדאי לכולנו להכיר • לינק צפון ואתם בפנים (קהילה)

'תתרגלי לקבל יותר' • כנס הפסגה של 'לינק צפון' (צילום: זהבי סגל - הפקות מדיה)

כתבה: שולמית אורבך

אם חשבתם שאתם מכירים את הצפון, תחשבו שוב. תחשבו בגדול, עכשיו תכפילו… בצפון הארץ מתגוררים 90,000 נפשות המשתייכות למגזר החרדי. למעלה מ20,000 משפחות ובתי אב וליבת העניין לשמו התכנסנו: יותר מ2,000 נשים חרדיות שהן עצמאיות ובעלות עסקים.

איך ייתכן שקבוצה נרחבת כזו, עם פוטנציאל עצום לשיתופי פעולה ולעסקאות ענק, מתגוררת בצפון הארץ ורובינו לא מכירים אותה בכלל? לפי אביגיל קרוואני, תושבת רכסים הצפונית, יועצת עסקית החברה בלשכת היועצים של ישראל, יזמת חברתית ומייסדת קהילת 'לינק צפון', התשובה פשוטה: לא היתה קבוצה. נשות העסקים החרדיות לא התאחדו, ולפיכך, לא היתה כל דרך להפיץ את הבשורה אודותיהן לציבור הרחב.

אביגיל, ספרי לנו איך הכל התחיל…

"הגעתי מעולם הבימוי וההפקה," מפתיעה אותנו אביגיל קרוואני, אשת אברך ואמא ל-7 ילדים, בתשובה מסקרנת, ואני כורה אוזן להמשך, "עם רזומה של 12 שנות נסיון ועבודת שטח. במקביל, במשך 7 שנים התמקצעתי והתפתחתי בתחומי כלכלה, יזמות והשקעות, יעוץ תעסוקתי ויעוץ עסקי. למדתי אצל הטובים בתחום עד שחברתי ללשכת היועצים. יצאתי לדרך, חלוצה ביזמות החברתית-עסקית בצפון הארץ, כי הבנתי שבוער שם צורך ענק שדורש מימוש. במשך עשור שנים, לימדתי בסמינר 'גברא' בבני ברק, והכרתי את מצוקת הבוגרות שרכשו מקצוע אך לא קיבלו כלים לשילוב תעסוקתי נכון במערך השוק החופשי.

התחלתי ללמד יזמות ושילוב בשוק העבודה. התלמידות ביצעו שינויים מטורפים, למדו להתקדם בעבודה ולעמוד על זכויותיהן לתגמול הולם."

חצי שנה של הכנה

כשהגיעה הקורונה, תחום התרבות, הבימוי וההפקה ספג נזקים קשים ונעצר כמעט לחלוטין. אביגיל קרוואני לא הרימה ידיים. אחרי השתלמות מקיפה, כאמור, היא החליטה לפרוץ לשוק הייעוץ העסקי ובנתה מודלים של ליווי פרטני לעשרות עסקים במרכז. כשהסגרים פסקו והשגרה החלה לשוב, הבינה קרוואני שאין טעם להרחיק נדוד, נשות העסקים מחכות לה מתחת לבית, ברכסים עיר מגוריה, חיפה, קריות צפת, בטבריה, בעפולה ובצפון החרדי כולו. "עבדתי קשה מאד על הקמת קהילת 'לינק צפון'," היא מספרת, "יצאתי לדרך בברכתו של ר' דוד מנהריה. לקחתי הלוואה גדולה ובמשך קרוב לחצי שנה, רק נערכתי בשיווק ובפרסום מקדימים, ובהכנות קדחתניות לקראת הכנס הראשון ברכסים שחנך את פתיחת הקהילה. היה עלי להתחיל מאפס, והנה נקודת פריצה מרגשת כנס ה'פסגה'".

כנס הפסגה של 'לינק צפון' (כרמית הלמן- הפקות PLAY)

"לא באתי ממקום של שגעון לדבר," היא מסבירה, "חוויתי את הצורך בשטח. ראיתי זהב מונח על הרצפה ואף אחד לא נוגע בו… לא היה מישהו שעשה את הדרך לפניי, להזהיר אותי: זה יקר, זה מורכב, זה מאתגר… עשיתי עבודה סיזיפית לספר על הקהילה בכל מקום. הלכתי ועדין הולכת מעיר לעיר. ערכתי הרצאות ופתחתי כנסים כדי להביא את הבשורה החברתית והעסקית החדשנית הזו. הקמתי קו תוכן קולי ודיברתי שם למאזינות. פרסמתי בכל מקומון אפשרי בצפון. עבדתי קשה. מאד קשה…."

מה המעטפת שמקבלת היום חברת קהילת 'לינק צפון'?

"וואו, מאיפה להתחיל?..." אביגיל מחייכת בסיפוק, כשהיא מתחילה למנות בפניי את כל הרווחים להם זוכה אשת העסקים החרדית שמנויה על הקהילה הממנפת. "קודם כל העסק שלה על הבמה. אנשים יודעים שהוא קיים. את יודעת שפגשתי נשות עסקים שהשכנות שלהן בבניין לא ידעו שיש להן עסק בכלל? כל חברת קהילה זוכה לפרסום ולשיווק שממנפים ומקדמים את העסק שלה עשרת מונים. יש לנו מגזין מיוחד הנושא את שם הקהילה, 'לינק צפון' והוא מרים עשרות עסקים קדימה, יוצר ביקושים מטורפים ומחיה את עולם העסקים בצפון החרדי בכלל.

הפנינה של הצפון

אבל זו רק ההתחלה… אחת המטרות של הקהילה שלנו היא לגלות את הפנינה שיש לכל אחת ביד, עצם המגורים בצפון. יש כאן דיור שווה ערך, יש כאן פוטנציאל ענק לתעסוקה המכבדת את בעליה, לחיי מסחר תוססים, ולצרכנות פנימית ושת"פים מבורכים. כבר היום אני יכולה לספר לך שהיקף המכירות שילש את עצמו בעסקים החברים בקהילת 'לינק צפון'. הקונים זוכים לחוויות מיתוג ושירות שלא היו קיימות קודם, עקב היעדר מודעות. תושבי הצפון החרדי באים לקנות כאן מתחת לבית, במקום לנסוע עד למרכז. כי כשאת חברת קהילה, את מתנהגת כמו אשת עסקים והלקוחות מרגישים את זה. הם רוצים לבוא ולקנות ממך." מדגישה אביגיל קרוואני.

"כשיש לך קהילה, יש לך עוצמה בידיים. יש לך גב חזק. את לא לבד. את חלק מקבוצה שתומכת בך, מקשיבה לך, מסייעת לך להתקדם. למעשה, מודל קהילת 'לינק צפון' בנוי לפי ערים. יש לנו קבוצה כמעט בכל עיר כשלכל אחת ראש קהילה האחראית לקידום ומינוף פעילות הקבוצה," מספרת אביגיל ועיניה בורקות בסיפוק. "החיבור בין חברות הקהילה מתקיים בקבוצות ווטסאפ, קבוצות מייל וקווי תוכן טלפוניים. מיניתי רכזת שמנהלת את כל תתי הקהילות. כמו כן, אנו מקדמות יחד פרויקטים ומיזמים לפי ערים כמו: יריד חנויות, שוברים עירוניים ועוד."

במקביל, פותחת אביגיל קרוואני קורסים לקידום עסקים ומלווה פרטנית נשות עסקים למינוף העסק ולכיבוש שיאים חדשים של הצלחות. הצפון החרדי העסקי בוער באש של עשיה מבורכת.

מאחורי הקלעים של 'לינק צפון' • הבעלים מדברים (כרמית הלמן- הפקות PLAY)

מה היה עד היום?

אביגיל קרוואני: "לא היה… מה שכן היה זה חוסר מודעות עסקית. נשים שגלגלו מחזור כספים גבוה קראו לעצמן 'עובדות מהבית' ולא ידעו בכלל שהן נשות עסקים לכל דבר. מי שכן הלכה לקבל ייעוץ עסקי, היתה נוסעת עד למרכז. כאשר ההכוונה וההדרכה שהיתה מקבלת לא היו תמיד רלוונטיים, משום שליבת העסקים בצפון הארץ שונה מזו שבמרכזה. כך למשל, אם תעשי שיווק אגרסיבי מדי לעסק שלך, לא יבואו קונים. אחרות קיבלו ייעוץ דיגיטל לא מותאם, כאשר נתח נכבד מקיבולת הלקוחות החרדיים בצפון, לא נמצאים כלל בעולם הדיגיטלי.

ליצור שינוי מהשורש

הבנתי שאני חייבת ליצור שינוי מהשורש. אני יכולה לפתוח קורס עסקי ועוד קורס ייעוץ, אבל אני לא רוצה להניח פלסטר. אני רוצה להבריא את המצב. אני רוצה ליצור תחרות עסקית בריאה וחיובית בצפון. אני חולמת שיהיה כאן מענה. חבר'ה, מדובר פה בלמעלה מ-2000 עסקים! יש כאן קהילה ענקית. הצפון מתפתח. הוא גדול ושווה השקעה. זה כבר לא מה שהכרנו פעם. יש סיבה טובה לבוא לפה. יש צמיחה כלכלית בלתי פוסקת ומינוף עסקי אדיר."

בכל זאת, העולם היום נמצא בדיגיטל, איך קהילת 'לינק צפון' משתלבת שם?

"בהחלט, הדיגיטל הוא תחום חשוב וחיוני לכל עסק," מסכימה אביגיל, "הקמנו פלטפורמה דיגיטלית מותאמת שמאחדת את כל העסקים החרדיים בצפון הארץ. כל אדם שומר מצוות שנמצא בצפון ומבקש לצרוך שירות או מוצר, יודע שיש לו דרך קלה, נוחה ונגישה למצוא אותו ועל הדרך לקנות מעסק חרדי. בכל תחום: ממסעדה, מוצרי מזון, משחק או צעצוע לילד, ועד שירותי עיצוב, פרסום או דפוס. האתר מציג אינדקס בעלי עסקים מקיף עם פרופיל השירותים הניתנים בעסק, והוא פתוח בכל רמות הסינון." חפשו בגוגל "לינק צפון" ואתם שם.

ספרי לנו על כנס 'הפיסגה'…

"השקת קהילת 'לינק צפון' לוותה בכנס פתיחה חגיגי 'הפיסגה' אשר נדחה ברגע האחרון, עקב פטירתו של גדול הדור הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל. הכנס נדחה ממועד החורף המקורי, והתקיים בסופו של דבר בתחילת הקיץ, כאשר מספר המשתתפות הכפיל את עצמו ועמד על כמה מאות," אומרת אביגיל קרוואני.

לקראת הכנס יצא לאור מגזין כרומו חגיגי הנושא את שם הקהילה, ובתוכו בשורת תוכן עסקי ברמה מקצועית ובלתי מתפשרת, פרסום חדשני ומרהיב של שירותי חברות הקהילה, וכתבות נושא מגוונות ומעמיקות עם ידע חיוני לכל אשת עסקים. כל אשת עסקים חרדית בצפון קיבלה את המגזין ישירות עד הבית. המגזין קצר תגובות נלהבות, העסקים שפרסמו בו קיבלו המוני פניות חדשות, ומעגלי הלקוחות התרחבו פלאים. עסקאות ענק נסגרו ואינספור שיתופי פעולה נולדו. זו הייתה התחלה של קהילה מופלאה והצלחה מסחררת.

צפונית? בואי להגשים חלום!

קטעים נבחרים מכנס הפסגה (כרמית הלמן- הפקות PLAY)

את הכנס הפיק המפיק האגדי ישעיה הלר והנחתה בטוב טעם רחלי גוטליב, והופיעו בו מנטורים עסקיים מהשורה הראשונה שהעניקו ערך מקצועי יקר למשתתפות. בן ציון פדר, מנהל השיווק למגזר החרדי של טרה בעבר ומנכ"ל פרסום "אפיקים" בהווה, אשר דיבר על הדרך המקצועית ליצירת שיווק מיידי נכון, מדויק ורווחי. שולי בן לולו, מנהלת בית הספר למכירות, מסרה את הרצאת הזהב: "איך מכרתי 18 טון בשר בשבוע, ואיך פיתחתי את השיטה למכור בגדול ובכיף". רבקי ליבוביץ, מנטורית לפיתוח אסטרטגיות ומנכ"לית "רייטינג" חידשה על הנוסחה החברתית לפיתוח עסקים במינימום עלויות ובמקסימום חדשנות. המשתתפות נהנו ממשחק קליקרים על מושגים אודות העסק, פעילות עסקית ועוד, ומהרצאה מקצועית של אביגיל קראווני על פיתוח עתידני "מה עושים מחר". את הכנס חתמה הסטנדאפיסטית הניה שוחט במופע הומור שנון על אתגריהן של נשות העסקים החרדיות.

"נשים קיבלו מוטיבציה לקום ולפעול, לקדם את העסק שלהן. נשים הבינו שהן לא לבד בבועת ההתמודדות. נשים קיבלו כלים והכוונה איך להפוך את העסק שלהן למקצועי ורווחי ומפרנס הרבה יותר." אומרת אביגיל קרוואני ומסכמת: "אם את אשת עסקים חרדית המתגוררת בצפון, בואי להגשים את העסק שלך בקהילת 'לינק צפון'. הצטרפי עוד היום במייל: office@avigail.co.il , בטלפון: 04-9849836 או בווטסאפ: 055-2721386. ואם עוד לא פתחת כרטיס מוזמנת לשלוח הודעה ונבדוק את התאמתך לפלטפורמה הדיגיטלית שלנו. את חייבת את זה לעצמך ולעסק שלך. מגיע לך להיות גדולה מהחיים."

יצאתם לנופש בצפון הארץ?
מחפש נותן שרות / חנות בצפון מאנ''ש? ''לינק צפון'' כאן מוצאים >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר