"הקיץ מועד לתאונות"

פעוט ממודיעין עילית נפצע מרכיבה באופניים וטופל במיון 'טרם'

ד"ר דייויד זלוטניק, מנהל רפואי בטרם: "עונת הקיץ בכלל, והחופש הגדול בפרט, מועדים לתאונות רבות של ילדים. ברכיבה על אופנים יש להקפיד על ליווי מבוגר, חבישת קסדה ומתן הנחיות ברורות, במיוחד לילדים קטנים, העלולים לסבול מפציעות חמורות גם בנפילה מגובה נמוך" (בריאות)

עשרות ילדים נפגעים מרכיבה מסוכנת (צילום: באדיבות המצלם)

הקיץ החל ועמו תאונות האופניים. בשבוע שעבר הובא למיון 'טרם' במודיעין עילית פעוט בן 4.5, כשהוא סובל מפציעה המצריכה ניתוח דחוף. מוחמד פרוך, אח מוסמך במיון טרם, סיפר כי "לדברי ההורים, הילד נתקע עם אופניו בחוזקה בקיר. הילד נראה כאוב מאוד וניכר כי הוא סובל מפציעה באמה. בצילום רנטגן ניכר בברור שהוא שבר את עצמות האמה בשני מקומות".
"הענקנו לו טיפול רפואי, במשככי כאבים, וגיבסנו את האמה כדי להקל על הכאבים עד לניתוח. הילד הופנה בדחיפות לניתוח".
יצויין כי ברשת מיוני 'טרם' מטפלים בכל שנה בכ-40,000 שברים בדרגות חומרה שונות.

'טרם' - מרפאה לרפואה דחופה (טרם)

ד"ר דייויד זלוטניק, מנהל רפואי בטרם, מציין כי "עונת הקיץ בכלל, והחופש הגדול בפרט, מועדים לתאונות רבות של ילדים. ברכיבה על אופנים יש להקפיד על ליווי מבוגר, חבישת קסדה ומתן הנחיות ברורות, במיוחד לילדים קטנים, העלולים לסבול מפציעות חמורות גם בנפילה מגובה נמוך".

ברשת 'טרם' שבים ומדגישים את ההמלצות שיאפשרו לכם לעשות את המרב בס"ד על מנת להימנע מסכנת נפשות ומקרי חירום רפואיים המאפיינים את עוברי הדרך בקיץ. ההמלצות אינן מחליפות כמובן ייעוץ רפואי פרטני במקרה הצורך. פגיעות ראש מהוות את הפגיעה השכיחה ביותר לתמותה ולהיפגעות קשה. רובן יכלו להימנע אם הרוכב היה חבוש בקסדה. אשר על כן ישנה חשיבות לחבוש קסדה. יש להצמיד את הקסדה לראש בצורה נכונה - לאחר הידוק רצועות הסנטר של הקסדה, היא צריכה להיות מונחת צמוד לראש ללא אפשרות תזוזה לצדדים, לאחור או לפנים.

חשוב להדגיש, כי במקרים בהם ארעה פגיעה של הכידון בבית החזה או בבטן, מומלץ לפנות בדחיפות לבירור רפואי על מנת לשלול פגיעה באיברים פנימיים.

עדיף לרכב במקומות הסגורים לתנועת כלי רכב או שבילי אופניים, אך בכל מקרה יש להקפיד לא להפריע לתנועת הולכי הרגל. ילד מתחת לגיל 9 לא רוכב ללא ליווי מבוגר וכל עוד אינו מכיר היטב את חוקי התנועה.
אסור להשתמש בטלפון נייד או באוזניות בזמן הרכיבה. יש להימנע מרכיבה בשעות החשיכה. אם בכל-זאת רוכבים בשעות אלו, יש להקפיד להדליק פנסים, ללבוש בגד בהיר ואפוד זוהר וכן לוודא שיש מחזיר אור על האופניים.
כאשר רוכשים אופניים יש לוודא שיש לו תקן ומדבקה המספקת פרטי מידע על האופניים ומוודאים קיומם של פנסים ומחזירי אור על האופניים.
מעדיפים רכיבה בשבילי אופניים. אם אין שבילי אופניים – רוכבים על הכביש ומעדיפים כבישים שאינם סואנים. רוכבים בהתאם לחוקי התנועה

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר