תכנית MeGo

היעד: 2,000 מתכנתים חרדים חדשים

למה רק 4% מהגברים החרדים העובדים נמצאים בענף ההייטק? תכנית חדשה להכשרת חרדים למשרות איכותיות בהייטק – משנה את כללי המשחק ● עם מלגות קיום, והכשרה בשיתוף עם חברות מובילות בתעשייה, תכנית MeGo תגשר על הפער בין הביקוש למתכנתים איכותיים ופוטנציאל העובדים החרדי● ההרשמה בעיצומה (הייטק)

(צילום: יח"צ)

ניתוח תחומי התעסוקה בהם עובדים גברים מהציבור החרדי מגלה, כי רק 4% מהם עובדים בתעשיית ההייטק. נתון זה מטריד את העוסקים בשילוב חרדים בהייטק, במיוחד לאור העובדה שכבר לפני עשור, נרשם נתון זהה. ההשתלבות של גברים חרדים בהייטק נמוכה בעיקר בהשוואה לעליה המשמעותית בשיעור המועסקים בתעשיית ההייטק בקרב גברים שאינם חרדים.

לפי נתוני הלמ"ס וזרוע העבודה, נכון להיום רק אחוז אחד מתוך 330,000 עובדי הייטק בישראל, הם גברים חרדים. מידי שנה מסיימים חרדים רבים מסלולים הכשרה שונים להייטק, אך כל הניסיונות שנעשו בשנים האחרונות לסייע לחרדים המעוניינים בכך, להשתלב בהייטק, נחלו הצלחות במספרים נמוכים מאוד.

גם בתקופה הנוכחית, תעשיית ההייטק מתמודדת עם מחסור של 15,000 מפתחים ומתכנתים. האופי ההישגי והמקצועי של תעשיית ההייטק מייצר נכונות אמיתית לקלוט עובדים חרדים ולעשות את ההתאמות הנדרשות, אך הדרישה היא שהעובדים יהיו מיומנים בעלי הכשרה איכותית לתחום ההייטק.

על רקע נתונים מדאיגים אלה, הושקה לאחרונה תכנית מיגו. ההשקה השקטה והשיווק מפה לאוזן, כבר הפכו את התכנית לשם החם בקרב המתעניינים בהשתלבות בתעסוקה בהייטק במשרות פיתוח ותכנות. מיזם ההכשרה החדש של גברים חרדים להייטק – מיגו, משנה את כללי המשחק ומייצר סטנדרט חדש להכשרת חרדים להייטק. לא עוד תוכניות מקומיות נקודתיות, כי אם תוכנית הכשרה ארצית רחבת היקף שתפעל להכשיר 2,000 מתכנתים ומפתחים מהציבור החרדי.

על צוות התכנית החדשה – מבית קרן קמ"ח וגופים פילנתרופים נוספים, נמנים אנשי מקצוע בעלי ניסיון במיון והכשרה להייטק. הקו המנחה של צוות התוכנית הוא, להעניק למשתתפים את המעטפת הרחבה ביותר שתכשיר אותם להיות עובדי הייטק איכותיים, מנוסים ומבוקשים.

המעוניינים להשתלב בתכנית יעברו מסלול מיונים קפדני, שנועד לאתר את המתאימים ביותר בעלי המוטיבציה והיכולות הנדרשות מעובדים בתעשיית הטכנולוגיה העילית.

תכנית ההכשרה נכתבה ונבנתה במעורבות של גורמים מתעשיית ההייטק, זאת במטרה להתמקד בתכנים פרקטיים הנדרשים לעבודה בחברות עצמן. במסגרת מסלול ההכשרה, יעברו המשתתפים השלמת מקצועות בסיסיים הנדרשים להכשרה להייטק, ובהמשך ישתלמו בתכנות בסיסי ותכנות מתקדם וירכשו כישורים ומיומנויות לעבודה אינטנסיבית בהייטק. ההכשרה תימשך כשנה וחצי, והלימודים יתקיימו חמישה ימים מלאים בשבוע. ההכשרה תכלול פרוייקטים והתנסות מעשית לפי דרישות החברות המשתתפות בתכנית.

אחד היתרונות המשמעותיים של התכנית הוא: מתן דמי קיום לכל אורך תקופת ההכשרה. מלגת הקיום נועדה לאפשר למשתתפים להתמקד בתכנית ההכשרה בצורה בלעדית, בלי לדאוג לפרנסת המשפחות שלהם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר