דו"ח רשות החדשנות וSNC:

החרדים עדיין בתת ייצוג משמעותי בתעשיית ההייטק

שיא של 33 אלף משרות פנויות בהייטק הישראלי, כך עולה מדו"ח חדש של רשות החדשנות וSNC העוסק במצב ההון האנושי בהייטק ● הדו"ח מצביע על גידול משמעותי של 12% במספר העובדים בענף ● רק 1% מעובדי ההייטק הם גברים חרדים (תעסוקה)

רק 1% מתוך מאות אלפי עובדי ההייטק בישראל, הינם גברים חרדים (צילום: באדיבות המצלם)

למרות המאמצים הרבים, גם בשנת 2021 ההייטק נותר הומוגני במידה רבה, כך חושף דו"ח חדש שפרסמו היום רשות החדשנות ועמותת סטרטאפ ניישן סנטרל. לפי נתוני הדו"ח העוסק בהון האנושי של תעשיית ההייטק שני שליש מהמועסקים בענף, הינם גברים יהודים לא חרדים. גם בשנת 2021 ו2022 שנבדקו בדו"ח זה - החרדים והערבים נותרו בתת ייצוג משמעותי ביחס לחלקם באוכלוסייה.

מספרם הנמוך של העובדים החרדים בהייטק, בולט בעיקר על רקע הגידול המשמעותי במספר העובדים בתעשייה. לפי הדו"ח, בשנת 2021 מספר העובדים בתעשיית ההייטק גדל בשיעור של של 12%, המהווים כ-30 אלף עובדים שהתווספו למצבת העובדים. הצמיחה המשמעותית ביותר הייתה בחברות מקומיות שרשמו גידול של כ-14% במספר המועסקים בעוד שמרכזי המו"פ של חברות רב-לאומיות צמחו בכ-5% בלבד.

גם לפי נתוני הלמ"ס וזרוע העבודה, נכון להיום רק 1% מתוך מאות אלפי עובדי ההייטק בישראל, הינם גברים חרדים.

רוב העובדים בתעשיית ההייטק בישראל, הינם עובדים טכנולוגים, אך לא רק, ניתוח כוח האדם במחצית שנת 2021 מראה, כי עובדים טכנולוגיים מהווים מעל ל-80% מכוח האדם במרכזי מחקר ופיתוח רב-לאומיים, לעומת כ-65% בלבד בקרב חברות מקומיות.

הגידול העצום במספר העובדים, עדיין לא מספק את צרכי התעשייה. באפריל 2022, היו 32.9 אלף משרות פתוחות בהייטק הישראלי, שיא של השנים האחרונות, כאשר כשני שלישים מהן משרות טכנולוגיות. 84% מהחברות בסקר רשות החדשנות וSNC דיווחו על גיוס עובדים במהלך יולי-דצמבר 2021. כמעט כולן (85%) מדווחות על קושי בגיוס עובדי מחקר ופיתוח.

הביקוש הגבוה לעובדים בא גם לידי ביטוי בשיעורים גבוהים של מתפטרים ושיעורים נמוכים של פיטורים. שיעור הפיטורים בתעשיית ההייטק בשנת 2021 עמד על שיעור של 2.6% בלבד.

על רקע הנתונים הטריים, השיקה בשבועות האחרונים קרן קמ"ח, אחת השחקניות הבולטות בתחום תעסוקת חרדים, תכנית שאפתנית בשם 'מיגו' שפועלת במטרה לשנות את כללי המשחק ולהכשיר 2000 מתכנתים ומפתחים חרדים מידי שנה.

לדברי איציק קרומבי מנהל תכנית מיגו להכשרת גברים חרדים להייטק: "הגידול במספר העובדים והמספר העצום של משרות פנויות בתעשיית ההייטק, מייצר פוטנציאל אדיר להשתלבות של עובדים מקצועיים חרדים. בניגוד לטענות, תעשיית ההייטק פתוחה לשילוב עובדים חרדים, אך היא זקוקה לעובדים ברמת הכשרה גבוהה ומתקדמת. תכנית ההכשרה של מיגו שנכתבה בשיתוף חברות מובילות בתעשיה תגשר על הפער בין הביקוש למתכנתים איכותיים ופוטנציאל העובדים החרדי. כבר כעת, בעיצומה של ההרשמה לתכנית, אנו נתקלים בהתעניינות גוברת לשיתופי פעולה מצידן של חברות הייטק רבות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר