חיזוק למחוסרי ילדים

המכתב המרגש: "אינני אמא, אבל יש לי ילדים רבים"

את המכתב המרגש הזה, שיתפה שפרה וויטא לאופר, משגיחה במערך השגחה הלכתית של מכון פוע"ה • איך ללא ילדים היא הפכה לאמא מרובת ילדים ואיך מתנחמים כשלא מצליחים בדרך הטבע (היריון ולידה)

"אחת ההתמודדויות הקשות ביותר לאישה היא הידיעה שהיא אינה יכולה להביא חיים לעולם בעצמה" (צילום: (שאטרסטוק))

אינני אמא. בעלי ואני לא הצלחנו במשך השנים להביא ילדים לעולם, על אף הניסיונות הרבים שעברנו. אבל למרות זאת אני מאושרת לומר – ברוך ה', יש לי ילדים רבים.

נולדתי עם חסר, אחת ההתמודדויות הקשות ביותר לאישה היא הידיעה שהיא אינה יכולה להביא חיים לעולם בעצמה. אז איך לוקחים מקום חסר והופכים אותו למלא בעל כורחו? אני אימצתי לעצמי את העשייה. את השליחות שלי להבאת ילדים לעולם מילאתי באמצעות העבודה כמשגיחה הלכתית במכון פוע"ה, כחלק ממערך ההשגחה ההלכתית של המכון.

משגיחה הלכתית הינו תפקיד קריטי מאוד לזוג ההורים שנמצאים בהליך קשה להבאת ילדים לעולם כחלק מטיפולי פוריות. זהו תפקיד רגיש, בעבודה מול זוגות מוצפים ומלאי מורכבויות רפואיות והתמודדויות עם המערכת הרפואית. למשגיחה הלכתית יש אחריות עצומה שכל התהליך הזה ייעשה ללא טעויות. מדובר למעשה בהשגחה קפדנית על תהליך ההפריה שצריך להיעשות באופן סטרילי, וליווי צמוד מאד של בני הזוג.

עזרו לנו לעזור לזוגות להגשים את חלומם >>

אני מסתכלת על אותן מבחנות ובעיניי הן לא רק הליך ביולוגי גרידא. אני נקשרת להורים, מלווה אותם, מחזקת, צוחקת ובוכה יחד איתם. כל הפרייה היא חלק ממני, חלק מהנשמה שלי, והיא בהחלט חלק ממילוי החוסר שלי בעצמי.

בעלי ואני ניסינו להרות שנים על גבי שנים. ניסינו טיפולים שונים בארץ ובחו"ל וגם אנחנו הסתייענו רבות במכון פוע"ה וברב מנחם בורשטין, ראש המכון, שהוא גיבור לדעתי. לדאבוננו, התהליכים לא צלחו, אבל משהו בעבודת המכון גרם לי לרצות להיות בעצמי חלק ממנו ולהיות חלק מיצירה של חיים.

הרב מנחם בורשטין חלם למצוא פתרון הלכתי להליך רפואי טכנולוגי רגיש שמצליח להביא נשמות לעולם לזוגות שלא מצליחים להרות. ברוך השם הוא הצליח בכך והשיג אישורים מגדולי הפוסקים והרבנים. המשגיחות ההלכתיות הנמצאות יום יום במעבדות בארץ ובעולם מהוות כשרות להליך מיוחד זה. זו זכות עבורי להיות חלק מהמערך הזה שכולו חסד וחלק נכבד מהמפעל האדיר שנקרא מכון פוע"ה.

אני מרגישה שזה התפקיד שלי בעולם. אני מרגישה חלק מתהליך יצירת החיים. אני בוכה עם הזוגות כשהתהליך נכשל ושמחה איתם כשיש בשורות טובות. אין לי ילדים שמחכים לי בבית בסוף יום, אך יש עשרות ילדים ברחבי הארץ שלנצח יהיו חלק מהלב שלי, מהחיים שלי.

מכון פוע"ה נמצא בימים אלה בימי התרמה שנתיים עבור סיוע לעוד אלפי זוגות הזקוקים לייעוץ, הכוונה וליווי במסעם האתגרי בתחומי הפוריות- הריון לידה וגנטיקה. היו שותפים בשביל אלו שעוד לא זכו.

תרומתכם תאפשר לנו לסייע לכל מי שזקוק >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר